fonir Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 (edited) Witam. Po wciśnięciu ESP nic się nie dzieje na tablicy liczników. Jaka może być przyczyna ? Proszę o pomoc! P.S.- do Moderatora . Prośba - proszę nie wywalni mojego tematu do starego wątku ,bo tam nikt nie odpowiada i nie przegląda go niestety . Do tego u mnie ta funkcja nie działa . Edited October 1, 2017 by fonir Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 Jak widzisz, tu też nikt nie odpowiada.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 1, 2017 Author Share Posted October 1, 2017 Najważniejsze ,że na Tobie można polegać ☺ Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudson Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 próbowałeś przytrzymać przycisk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 1, 2017 Author Share Posted October 1, 2017 Tak - nic się nie dzieje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 ABS działa poprawnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 1, 2017 Author Share Posted October 1, 2017 Nie sprawdzilem. Wcisnąć do dechy hamulec ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 Najlepiej na mokrej nawierzchni... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radar Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 Najlepiej wjechać w błoto albo na trawę i mu depnąć... Jak się wkręci do odcinki i będzie mielił kołami to ESP nie działa.... Jak jest sprawne ESP to system nie pozwoli kołom na poślizg... Pozdrawiam... Bartek Pozdrawiam Bartek Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 2, 2017 Author Share Posted October 2, 2017 Sprawdzę - dzięki! Wczoraj próbowałem na trawie i piasku. Żona twierdzi stojąc z boku, że koła nie buksowały na piachu . Dałem depa z postoju . Silnik wył a samochód nie przyśpieszał jak powinien chodz telepato go ostro. Po drugiej stronie córka stała i też niby koła się nadmiernie nie kręciły. Na trawie próbowałem hamować i nie widziałem wydartego zielska. Muszę z kolegom ten manewr powtórzy ,bo kobiety są nie miarodajne ☺ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbomer Posted October 2, 2017 Share Posted October 2, 2017 Stawiam, że żaden systemów nie działa (abs i esp) albo są wypięte bezpieczniki albo kostka od kompa za schowkiem pasażera wypięta. Swoją drogą kierowca powinien wiedzieć czy abs i esp działa, widzowie nie są potrzebni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 2, 2017 Author Share Posted October 2, 2017 (edited) A k...wa skąd mam wiedzieć !!!? Kontrolka się nie pali , samochód mam od miesiąca a w poprzednich wozach nie miałem ESP. Zastanów się co piszesz ... Kostka za schowkiem to już konkret i o to mi chodzi. Podpowiedzi gdzie szukać. Gdzie jest bezpiecznik od tej funkcji? Edited October 2, 2017 by fonir Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted October 2, 2017 Share Posted October 2, 2017 (edited) A k...wa skąd mam wiedzieć !!!? Kontrolka się nie pali , samochód mam od miesiąca a w poprzednich wozach nie miałem ESP. ESP i ABS to sa połaczone ze sobą systemy . Jak w aucie wyposazonym w kontrole trakcji ona nie działa, najcześciej również nie działa i abs. Jestem tylko ciekawy czy w ogóle kiedys jechałes autem gdzie zadziałał abs??? A to sprawdzic jest bardzo prosto -wystarczy rozpedzić auto i gwaltownie nacisnąc na hamulec,jak abs jest sprawny to to słychać jak równiez i czuć pod pedałem hamulca.. P.S. A może auto nie ma w ogóle esp,tylko sam włącznik?Czy przy wlaczaniu zapłonu w ogole mrugnie chwilowo kontrolka od esp??Jest ona w ogóle na liczniku? Edited October 2, 2017 by piotrek3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 2, 2017 Author Share Posted October 2, 2017 Esp jest w samochodzie - kontrolki są tyle ,że się nie palą - powtarzam kolejny raz. Poprzednik powypinał różne piny. Wczoraj załączyłem na przykład te pod fotelami od pasów. Teraz się świecą i dają sygnał kontrolki. Pisał, że wypioł też maty grzewcze pod tyłek. Nie wiem co jeszcze powypinał bo nie wiem gdzie szukać. ABS - Wiem jak działa Bezpieczniki - ale gdzie od Esp ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbomer Posted October 2, 2017 Share Posted October 2, 2017 Kolega jakiś agresywny i z pretensjami, aż mi się tryb samarytanin wyłącza. Generalnie brak podstawowej wiedzy, radzę udać się do warsztatu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 2, 2017 Author Share Posted October 2, 2017 (edited) Mam 135 cm. wzrostu i zakola - typowy osiłek ☺ Po drugie w czym mają pomóc takie bez produktywne teksty jak Twoje "Brak Wiedzy". Jak bym wiedział ... I po to też jest to forum żeby prosić o pomoc a nie od razu płacić w warsztacie za coś co być może samemu można zrobić... Edited October 2, 2017 by fonir Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted October 2, 2017 Share Posted October 2, 2017 (edited) Tak Kolego, ale nie gniewaj się, nie masz tej podstawowej wiedzy. Wynika to z Twoich postów. ESP to jest diagnostyka a nie naprawa wycieraczki. Dlatego nie dobrze byś sam się za to zabierał. Pojedź na jakąś mocno ubłoconą drogę nieutwardzoną (las), tylko tak żebyś się nie zakopał na amen. Esp, łatwo zauważysz, że wyhamowuje samo koła pomimo gazowania (będzie się niby dusił). Bez esp kółka będą buksowały w błocie a auto nie pójdzie. Dodatkowo startując na błocie auto z esp będzie dusić obroty pomimo deptania pedału gazu. Bez esp nie zdusi ich. Sprawdziłbym też ABS. To chyba wiesz jak? Naciśnij mocno hamulec z większej prędkości, najlepiej na deszczu i pedał powinien zacząć walić jak młot udarowy. Jeśli działa ABS trudno by ESP nie działało samo z siebie. Może Sprzedawca namieszał coś z elektroniką. Zapytaj go zwyczajnie i grzecznie. Czasem esp nie działa po utaplaniu w błocie albo w minusowych temperaturach poniżej -10. Popatrz tu. ASR zapobiega buksowaniu podczas startu i jest w xsie zintegrowany z ESP i ABS. Edited October 2, 2017 by karibox1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 3, 2017 Author Share Posted October 3, 2017 (edited) Dziękuję bardzo za konkrety . Nie mogę pytać się oszusta , bo wiadomo i tak skłamie.(mowa o poprzednim właścicielu). Porobię testy ale na diagnostykę trzeba jechać. Po prostu zraziłem się do okolicznych warsztatów i nie znam żadnego zaufanego. Dlatego wszystko co dam radę od mechaniki do lakieru robię sam pod warunkiem ,że wiem jak się do tego zabrać. Na koniec. Pytałem kilkakrotnie - czy od ESP jest jakiś bezpiecznik lub pin który można wypiąć ? Może celowo coś namieszał ? Bo gdyby kontrolka gasła ,migała - ale ona w ogóle się nie pali ... Edited October 3, 2017 by fonir Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted October 3, 2017 Share Posted October 3, 2017 W innym wątku o ESP dawałem Ci namiar na dokumentację. Zajrzałeś do niej? Tu masz wycinki z tej dokumentacji odnośnie bezpieczników które mogą być zamieszane w ESP Masz dwie skrzynki bezpieczników: 1. Pod kołem kierowniczym (bezpieczniki oznaczane liczbowo) 2. Pod maską, w okolicy akumulatora (bezpieczniki oznaczane chyba literowo - nie pamiętam) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radar Posted October 3, 2017 Share Posted October 3, 2017 A to krótki film, jak to u mnie działa...https://cloud.tapatalk.com/s/59d34ec5acbb1/VID_20171003_102530658_01.mp4 Pozdrawiam Bartek Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 3, 2017 Author Share Posted October 3, 2017 Tak patrzyłem . Po rysunkach technicznych niestety nie dojdę gdzie są zamontowane (w którym miejscu). Ale jeszcze pomyślę. Trochę to zagmatwane jak dla mnie niestety Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted October 3, 2017 Share Posted October 3, 2017 Bezpieczniki w kabinie: 15A - nr. 22 10A - nr. 8 10A - nr. 11 Bezpieczniki pod maską: 30A - nr. L 50A - nr. I Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 3, 2017 Author Share Posted October 3, 2017 No to teraz jasne ✅. Dziękuję Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted October 3, 2017 Share Posted October 3, 2017 (edited) Sprawdź zwyczajnie chociaż wszystkie bezpieczniki w kabinie. Edited October 3, 2017 by karibox1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 3, 2017 Author Share Posted October 3, 2017 I tak też zrobie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts