woland357 Posted October 27, 2017 Share Posted October 27, 2017 Mam P11 2.0 131km z 97r przed liftem. Nie wiem czy to przypadek ale światła mijania padły po podłączaniu przyczepki w której gniazdo zasilania świateł mogło być uszkodzone.przednie światła są ok. Tylko tylne mijania nie działają.bezpieczniki przy akumulatorze są w porządku.sprawdzalem gniazdo bezpieczników miernikiem i napięcia nie ma tylko na bezpiecznikach rrdev. Wnioskuję zatem że to tylne światła mijania. Dodam że od kiedy kupiłem nie działają mi halogeny pomimo że bezpieczniki i żarówki są ok. Pierwszy bieg wycieraczki chodzi jak chce czasem pióra wykonają pełny cykl czasem zatrzymują się gdzieś w połowie za każdym razem inaczej. Priorytetem są oczywiście te tylne światła.jedyne co mi przychodzi do głowy to przełącznik zespolony. Też tak myślicie? Wymontowanie go już nawet. I szukam drugiego na allegro.wygladaja tak samo.tylko numery seryjne się trochę różnią.teraz pytanie czy każdy będzie pasował czy może jednak nie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo32 Posted October 27, 2017 Share Posted October 27, 2017 Nie za bardzo rozumiem: nie masz tylnych świateł a masz przednie ( przy braku napięcia na bezpiecznikach) ?? Co do braku czasówki przednich wycieraczek, to najprawdopodobniej nadmiar smaru w silniczku wycieraczek dostał się na ślizg, wypracowały się ścieżki lub skorodowały blaszki stykowe, powodując stany nieustalone (musisz roznitować silniczek - gdzieś był opis na forum). Halogeny czy światła p/mgielne? Sprawdzałeś przekaźnik, obecność napięcia na żarówkach po właczeniu świateł ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
woland357 Posted October 28, 2017 Author Share Posted October 28, 2017 Skupmy się na temacie tych świateł mijania. Mam halogeny i nie sprawdzałem na nich napięcia. Widocznie te bezpieczniki co nie ma tam prądu są od tylnych świateł mijania. Skupmy się na temacie tych świateł mijania. Mam halogeny i nie sprawdzałem na nich napięcia. Widocznie te bezpieczniki co nie ma tam prądu są od tylnych świateł mijania.przekaznika też nie sprawdzałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo32 Posted October 28, 2017 Share Posted October 28, 2017 Nie ma czegoś takiego jak tylne światła mijania. Napięcie na żarówkach tylnych świateł pojawi się z chwilą przełączenia manetki w 1 (pozycyjne) lub 2 położenie - styki położenia 1 i 2 dla tylnych świateł w manetce są ze sobą zwarte (niezależnie od położenia kluczyka stacyjki i jest brane bezpośrednio z akumulatora poprzez bezpiecznik nr 34 (15A) w komorze silnika) . Na początek sprawdź ten bezpiecznik oraz obecność napięcia i masy na stykach żarówek tylnych świateł. Mogły spalić się żarówki przy zwarciu w gnieździe przyczepki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woland357 Posted October 28, 2017 Author Share Posted October 28, 2017 Aha czyli jakby była awaria przełącznika to bym nie miał przednich i tylnych świateł? Jak się nazywa konkretnie ten 34 bezpiecznik. Bo na skrzynce nie ma numeracji.sprawdze jeszcze ale wydaje mi się że wszystkie bezpieczniki mam dobre Dobra ja zarazykuje z tym przełącznikiem. Tylko mi powiedzcie czy każdy od primery będzie pasował. Bo na allegro wyglądają tak samo tylko numery seryjne różnią się od siebie nieznacznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo32 Posted October 28, 2017 Share Posted October 28, 2017 Manetka to zespół styków w różnej konfiguracji - po przełączeniu w poz. 1 lub 2 zawsze powinna być pozycja tył i przód. Wydaje mi się, że nie sprawdzasz tego bezpiecznika co potrzeba. Dla benzyny prawdopodobnie masz skrzynkę jak niżej. Niezależnie od skrzynki małe bezpieczniki liczy się od dołu, tu: nr 30/15A - AUX POWER, nr 31/15A - H/LAMP LH, nr 32/15A - H/LAMP RH ..... nr 34/15A - TAIL Sprawdz napięcie na nim - ma być nap. baterii. Jeśli brakuje, to będzie to o czym myślę. Możesz sprawdzić też na manetce obecność nap. +12V na pinie 11 (wejście od bezpiecznika nr 34 - kolor czarno/czerw.) i jej sprawność dla tylnych świateł - po przełączeniu ma być napięcie na pin 12 (różowo/czarny lub czerwono/niebieski - w zależności od wyposażenia) Link to comment Share on other sites More sharing options...
woland357 Posted October 29, 2017 Author Share Posted October 29, 2017 Bardzo dziękuję za pomoc. Właśnie ten bezpiecznik tail był przepalony.wrocily mi światła pozycyjne z tyłu i z przodu jak również podświetlenie zegarów. Mam jeszcze problem prawdopodobnie z alternatorem. Bo kolega mi sprawdzał napięcie to było trochę za wysokie. Dodam jeszcze akumulator mam gołym okiem za mały. Bo jest chyba 42ah. A powinien być około 60ah. Problem jest taki że delikatnie migają mi kontrolki na desce i chyba nawet trochę światła.nie wiem czy to wina za małego akumulatora czy zużytego alternatora który delikatnie przeładowuje Czy mam odnośnie tego założyć osobny temat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo32 Posted October 29, 2017 Share Posted October 29, 2017 OK . Masz wiadomość w skrzynce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.