Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jaki akumulator do mojego Nissana


karan
 Share

Recommended Posts

Przesyłam zdjęcie mojego akumulatora który pada...

Nie ma podobno już takiego z 47Ah.

Kupię w Krakowie gdzieś takiego samego?

Mówią że 45 albo 50Ah też jest ok...

Jak to jest?

post-100261-0-68123900-1509220872_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

To centra jest lepsza, nigdy za dużo mocy

Link to comment
Share on other sites

Ta Centra, wskazana w poście 2, będzie wprost idealna dla Twojego Notka, ja u siebie niedawno założyłem 50 Ah /450A

Link to comment
Share on other sites

Ok. Pytam bo jak się doradzałem dwóch osób które się znają lepiej ode mnie na samochodach to mi powiedziały że 45 albo 50 Ah może być byle 420A się zgadzało. Coś mówiły że jeśli nie będzie tyle ile trzeba to nie wszystko będzie działać jak nie będzie wystarczający pobór prądu czy coś takiego i akumulator będzie się psuł...

Dlatego Was pytam. Szczególnie że tym autem głównie kobieta moja jeździ i po co mi dodatkowe problemy ;)

Link to comment
Share on other sites

Nic się nie będzie psuło ;)......nie ma takiej opcji.

Możesz do Notka na przednie siedzenie zapakować aku z samolotu byle by 12V......jedyne co będzie problemem to to, że alternator w Notku nigdy nie doładuje takiego aku i się zasiarczy ;).

Edited by M@reS
Link to comment
Share on other sites

Guest mike12345

Ja mam Bosha 52 Ah i 470 A, od 3 lat jest wszystko OK, pojemnosc moze byc wieksza max. o 10%. Oryginalny mialem taki jak autor watku, dzialal 8 lat.

Edited by mike12345
Link to comment
Share on other sites

W moim notku oryginalny fabryczny służył prawie 9 lat. Od marca tego roku mam akumulator Centra Futura 47 Ah, 450 A, symbol CA 472. Na razie wszystko jest dobrze.  Jeśli chodzi o akumulatory, to pojemność może być nieznacznie wyższa, ale nie za wysoka bo może być przy rzadkim jeżdżeniu niedoładowany. Natomiast prąd rozruchu im większy tym lepiej. Będzie sprawniej odpalał. Polecam centrę chyba jedne z lepszych na rynku. 

Edited by janio
Link to comment
Share on other sites

Przesyłam zdjęcie mojego akumulatora który pada...

Nie ma podobno już takiego z 47Ah.

Kupię w Krakowie gdzieś takiego samego?

Mówią że 45 albo 50Ah też jest ok...

Jak to jest?

Mam ten sam model i taki sam silnik , kilka tygodni temu zakupiłem akumulator Bosch S4 44Ah 440A. Jeśli autko użytkowane jest głównie po mieście i nie masz w wyposażeniu sporej ilości odbiorników energii - typu podgrzewane fotele, nie ma sensu kupować akumulatora o większej pojemności.

Edited by pawex01
Link to comment
Share on other sites

Mam chyba poważniejszy problem z autem.
Generalnie od dwóch tygodni mam z tym problem, akumulator jest ładowany co kilka dni. Ale w tym tygodniu zgasł podczas parkowania. Został ładowany akumulator ok 5 godzin i potem znowu zgasł pod sklepem. Ktoś mi mówił, że to może być alternator albo szczotki od chyba rozrusznika... coś powoduje że szybko energia upływa...inna sprawa pewnie, że może sam akumulator jest padnięty...
Dzisiaj podczas zamykania auta kluczykami coś dziwnie cały czas "się odzywał" centralny zamek, dopóty dopóki nie ściągłem klem. Dziwnie, w sensie tak jakbym cały czas otwierał i zamykał drzwi bez kluczyka tylko na pilota...

Może to jakaś blokada zapłonu, albo gdzieś jakieś zwarcie jest?

Poradzicie coś?

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem jeśli nie chcesz w ciemno kupować akumulatora, to pożycz od kogoś i sprawdź zachowanie samochodu na nim. ja tak zrobiłem gdy mój aku padał bo też nie byłem pewny czy to wina aku czy czegoś innego.

Link to comment
Share on other sites

W Notku jak aku jest słaby komputer wyłącza niepotrzebne rzeczy....może i załączać. 

Na 120% masz aku walnięty....Notek jest bardzo czuły na prąd i bateria musi być sprawna. Lekka zmiana i już się odzywa dziwne cykanie, klikanie i nie odpala.

Przerabiałem to jak padł mi aku.....i ostatnio jak się rozładował żle domkniętą klapą bagażnika ;).

Zachowanie dziwne i jak bym nie wiedział z autopsji to też szukał bym innej przyczyny.

Po wymianie aku jak ręką odjął i śmiga aż miło ;)

Link to comment
Share on other sites

Zmierzyłem teraz po paru godzinnym ładowaniu i jest prawie 14 chyba Volt to mierzy. Objawy mogą wskazywać też na to, że rozrusznik może być coś niedobry, przynajmniej ktoś znający się trochę na autach tak mi podpowiada. No nic jeśli odpali to spróbuję jakoś doczołgać się do jakiegoś warsztatu...

Link to comment
Share on other sites

   Sprawność akumulatora można skontrolować na różne sposoby.Co z tego że go ładujesz, jak on nie trzyma napięcia. Najprościej podłączyć miernik typu woltomierz. Dzisiaj każdy taki powinien posiadać w domu.  Wystarczy zmierzyć, jeśli jest w granicach 10,8 V-12,5 V to znaczy że niedoładowany lub rozładowany. Można również zmierzyć prąd ładowania na uruchomionym na biegu jałowym samochodzie. Napięcie ładowania powinno zawierać się w granicach 13.8 V-14,4 V. w zależności od włączonych odbiorników. Jeżeli jest takie to alternator sprawny a aku padnięty. Nowoczesne samochody są tak skonstruowane, że szybko reagują na spadki napięcia, dlatego aku musi być sprawny. 

Edited by janio
Link to comment
Share on other sites

Zmierzyłem teraz po paru godzinnym ładowaniu i jest prawie 14 chyba Volt to mierzy. Objawy mogą wskazywać też na to, że rozrusznik może być coś niedobry, przynajmniej ktoś znający się trochę na autach tak mi podpowiada. No nic jeśli odpali to spróbuję jakoś doczołgać się do jakiegoś warsztatu...

Nie doczytałem jaki stary ten akumulator,jeśli ma co najmniej 6 lat,wal jutro do sklepu,kup najtańszy około 50Ah i zapomnisz o temacie.

Link to comment
Share on other sites

Zmierzyłem teraz po paru godzinnym ładowaniu i jest prawie 14 chyba Volt to mierzy. 

A nie pokusiłeś się, nie ma wiadomości na ten temat w Twoich postach, by zmierzyć przed rozpoczęciem ładowania ...????? Bo to wskazanie było by dla Ciebie najlepszym wskazaniem czy aku trzyma napięcie czy nie.

Link to comment
Share on other sites

Ok, kupiłem Centre, 44Ah, 420A i mam nadzieję, że będzie ok, bo będzie. Auto głównie w mieście jeździ i nie dużo, nie ma żadnych bajerów, typu podgrzewane fotele itp. Tylko podstawowe rzeczy. Aha, przepraszam, stary akumulator miał co najmniej 5 lat, jeśli nie 7 bo nie wiem czy poprzedni właściciel zmieniał na nowy po dwóch latach...

Aha, i będzie jeszcze sprawdzany w salonie Nissana alternator i rozrusznik...ale po co to nie wiem...ale cóż, współwłaścicielka auta chce, to trza zrobić ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Aha, i będzie jeszcze sprawdzany w salonie Nissana alternator i rozrusznik...ale po co to nie wiem...ale cóż, współwłaścicielka auta chce, to trza zrobić ;)

Ja też nie wiem,w sklepie powinni to zrobić gratis.

Link to comment
Share on other sites

Ale nie mogłem sprawdzić tego w sklepie, bo akumulator był kupowany bez auta, no bo nie miałem jak dojechać do sklepu.... ;)
Przypomniałem sobie, że przedwczoraj próbowaliśmy z innego auta odpalić moje auto ale nic to nie dało, więc na pewno to był akumulator, bo zresztą gdyby to był rozrusznik albo alternator to pewnie by coś w aucie stukało... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...