Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

(350z) strzelająca półoś?


BogdanROX
 Share

Recommended Posts

Witam, w ostatnim czasie zauważyłem przy ruszaniu odgłos strzelania/trykania (jak przy uszkodzonym przegubie). Wydaje mi się, że to prawa strona. Podczas jazdy wszystko jest ok, jedynie przy starcie jest strzelanie przez chwilę. Myślałem żeby kupić używkę całej półosi (200-250zl) i zobaczyć co będzie. Wolałbym jednak zrobić to na nowej części, ktoś może przerabiał temat albo może mnie naprowadzić na co zwrócić uwagę? Pozdrawiam i szerokości :)

Link to comment
Share on other sites

Kuba robi konserwacje półosi, która u mnie rozwiązała ten problem. Może wystarczy je nasmarować? 

Link to comment
Share on other sites

Wyjac, oczyscic wielokliny na zewnętrznych przegubach i nasmarowac smarem miedzianym

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Cześć!

Nie wiem czy mam to samo u siebie czy nie, ale jakiś taki dziwny dźwięk nie wiem....cykania? dochodzi gdzieś z pod spodu lub z okolicy koła - ciężko ocenić, a nie miałem jeszcze możliwości zajrzenia na kanale. Pojawia się przy ruszaniu czy to przód czy tył - ale nie zawsze, tak w 75% tego manewru. Czasami też przy jeździe 60/80/100/120km na godzinę - różnie i to przy zmianie biegów z 2 na 3, z 3 na 4 itd.

Zastanawiałem się, czy to nie wał...w tym wale są tzw. krzyżaki? Jest on regenerowalny?

Jak to rozróżnić na kanale czy tam podnośniku czy to wał już się odzywa, czy to któraś z półosi?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chcesz porównać sobie ten dzwięk to obczaj amerykański youtube, jest to przypadłość nissanów, i tak jak pisali wyżej na 99% będzie to wielowypust na półosiach, jest to dzwięk cyknięcia przy zmianie kierunku jazdy przód/tył. Na podnośniku raczej tego nie sprawdzisz bo nie dasz rady oddać takiej siły żeby to usłyszeć.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ruszysz do przody cuy, ruszysz do tyly cyk, czyli standard z półosiami... A dokładniej z zewnętrznymi wieloklinami

Link to comment
Share on other sites

 

Dziękuję za pomoc, tak - to musi być ten dźwięk o którym piszecie. Pytanie - ogarnę to bez kanału\podnośnika, czy tylko i wyłącznie z tym? Kuba pewnie robiłeś to dziesiątki razy - na co uważać, co muszę poodkręcać, a co może zostać na swoich miejscach? 

 

W dniu 28.07.2019 o 13:48, Coobcio napisał:

Ruszysz do przody cuy, ruszysz do tyly cyk, czyli standard z półosiami... A dokładniej z zewnętrznymi wieloklinami

Zewnętrzne wielokliny - więc nie muszę wyjmować półosi, tylko wystarczy jak dobiorę się do wieloklinu ściągając koło i resztę z zewnątrz?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Lewarek, sciągasz koło, odkręcasz centralną śrube półosi, odkręcasz półosie od dyfra, wyciągasz półosie, czyścisz wielowypust, smarujesz smarem, lub niebieskim klejem do gwintów, składasz w odwrotnej kolejności.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dziękuję za rady, zabieg pomógł w 100% - o wiele przyjemniej się jeździ bez tego ciągłego "cyk, cyk, cyk".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...