BogdanROX Posted November 1, 2017 Share Posted November 1, 2017 Witam, w ostatnim czasie zauważyłem przy ruszaniu odgłos strzelania/trykania (jak przy uszkodzonym przegubie). Wydaje mi się, że to prawa strona. Podczas jazdy wszystko jest ok, jedynie przy starcie jest strzelanie przez chwilę. Myślałem żeby kupić używkę całej półosi (200-250zl) i zobaczyć co będzie. Wolałbym jednak zrobić to na nowej części, ktoś może przerabiał temat albo może mnie naprowadzić na co zwrócić uwagę? Pozdrawiam i szerokości Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batman Posted November 1, 2017 Share Posted November 1, 2017 Kuba robi konserwacje półosi, która u mnie rozwiązała ten problem. Może wystarczy je nasmarować? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 2, 2017 Share Posted November 2, 2017 Wyjac, oczyscic wielokliny na zewnętrznych przegubach i nasmarowac smarem miedzianym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nowik86 Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Cześć! Nie wiem czy mam to samo u siebie czy nie, ale jakiś taki dziwny dźwięk nie wiem....cykania? dochodzi gdzieś z pod spodu lub z okolicy koła - ciężko ocenić, a nie miałem jeszcze możliwości zajrzenia na kanale. Pojawia się przy ruszaniu czy to przód czy tył - ale nie zawsze, tak w 75% tego manewru. Czasami też przy jeździe 60/80/100/120km na godzinę - różnie i to przy zmianie biegów z 2 na 3, z 3 na 4 itd. Zastanawiałem się, czy to nie wał...w tym wale są tzw. krzyżaki? Jest on regenerowalny? Jak to rozróżnić na kanale czy tam podnośniku czy to wał już się odzywa, czy to któraś z półosi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaczy Posted July 6, 2019 Share Posted July 6, 2019 Jeśli chcesz porównać sobie ten dzwięk to obczaj amerykański youtube, jest to przypadłość nissanów, i tak jak pisali wyżej na 99% będzie to wielowypust na półosiach, jest to dzwięk cyknięcia przy zmianie kierunku jazdy przód/tył. Na podnośniku raczej tego nie sprawdzisz bo nie dasz rady oddać takiej siły żeby to usłyszeć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted July 28, 2019 Share Posted July 28, 2019 Ruszysz do przody cuy, ruszysz do tyly cyk, czyli standard z półosiami... A dokładniej z zewnętrznymi wieloklinami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nowik86 Posted July 31, 2019 Share Posted July 31, 2019 Dziękuję za pomoc, tak - to musi być ten dźwięk o którym piszecie. Pytanie - ogarnę to bez kanału\podnośnika, czy tylko i wyłącznie z tym? Kuba pewnie robiłeś to dziesiątki razy - na co uważać, co muszę poodkręcać, a co może zostać na swoich miejscach? W dniu 28.07.2019 o 13:48, Coobcio napisał: Ruszysz do przody cuy, ruszysz do tyly cyk, czyli standard z półosiami... A dokładniej z zewnętrznymi wieloklinami Zewnętrzne wielokliny - więc nie muszę wyjmować półosi, tylko wystarczy jak dobiorę się do wieloklinu ściągając koło i resztę z zewnątrz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaczy Posted August 1, 2019 Share Posted August 1, 2019 Lewarek, sciągasz koło, odkręcasz centralną śrube półosi, odkręcasz półosie od dyfra, wyciągasz półosie, czyścisz wielowypust, smarujesz smarem, lub niebieskim klejem do gwintów, składasz w odwrotnej kolejności. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nowik86 Posted August 13, 2019 Share Posted August 13, 2019 Dziękuję za rady, zabieg pomógł w 100% - o wiele przyjemniej się jeździ bez tego ciągłego "cyk, cyk, cyk". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaczy Posted August 15, 2019 Share Posted August 15, 2019 Nie ma problemu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.