JACKO29 Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 Jak w temacie,jako że po wymianie silnika rura na króćcu icka latała jak żyd po pustym sklepie i wystepowało zapocenie olejowe,postanowiłem ruszyć serwis.Ale dostałem przyjemną odmowę wykonania gwarancyjnego,więc aby nie pchać się w koszta nowych rur,po oględzinach podłączeń doszedłem do wniosku,że wystarczyłoby uzupełnić połączenie dodatkowymi że miejsce na nie jest!!! Oto jak wygląda górne łączenie rury: Widać na nim od zewnętrznej strony rowek,w który idealnie pasuje się oring z gumy NBR o śr.wew.60mm i grubości 3mm.oto jak wygląda: Tak uszczelniona rura wchodzi z takim mocniejszym wciskiem,ale bez użycia zbędnej siły i trzyma pasownie na króćcu. Dolne połączenie wygląda podobnie(z braku miejsca i niewygodnego podejścia zdjęć nie robiłem),z tym,że rowek jest wewnątrz ,za uszczelką i uzupełniamy go oringiem średnicy 55mm i 3.5mm grubości. 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackpazner Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 (edited) U ASO bez zająknięcia uszczelniło rurę od intercoolera, może musisz ich przycisnąć Edited November 6, 2017 by blackpazner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted November 6, 2017 Author Share Posted November 6, 2017 Mam ich gdzieś...koszt uszczelek to razem ...3 zł! Więcej stracę jeżdżąc do nich... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawcio Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 Brawo Ty! szkoda tylko, że Nissan ma takie podejście do klienta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klepa Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 To ja czegoś nie rozumie, oddałeś samochód do wymiany silnika, rura intecoolera była cała i nie występowało zapocenie olejowe, po odebraniu samochodu zauważyłeś wadę rury, zgłosiłeś to do serwisu, a oni odpowiedzieli, że nie podlega to naprawie gwarancyjnej. To jak serwis podczas swojej usługi coś spixrdoli, to nie podlega to naprawie gwarancyjnej, Ręce opadają . Dobre jest powiedzenie „ BĘDZIESZ PAN ZADOWOLONY” . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grika Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 A pochwal się które to ASO cię olało? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted November 6, 2017 Author Share Posted November 6, 2017 To ja czegoś nie rozumie, oddałeś samochód do wymiany silnika, rura intecoolera była cała i nie występowało zapocenie olejowe, po odebraniu samochodu zauważyłeś wadę rury, zgłosiłeś to do serwisu, a oni odpowiedzieli, że nie podlega to naprawie gwarancyjnej. To jak serwis podczas swojej usługi coś spixrdoli, to nie podlega to naprawie gwarancyjnej, Ręce opadają . Dobre jest powiedzenie „ BĘDZIESZ PAN ZADOWOLONY” . Klepa,trochę to inaczej jest,dla tego nie naciskałem... Mam już bez mała 4 lata Kaśkę,ale teraz 1.5 miesiąca po wymianie silnika zauważyłem zapocenie pod wejściem rury do icka.Po prostu po tylu latach ruszyli stałe złącze i uszczelki już nie trzymają takjak dawniej,więc zgłosiłem to.Jako że mam przedłużoną "opiekę" do 5 lat.Okazało się,że to już nie podlega wymianie gwarancyjnej,a zaproponowano mi wymianę,ale tutaj muszę być bezstronny,zaproponowano mi,połowiczne koszty,oni dają jedną rurę,ja płacę za drugą...Ale nie skorzystałem. Nie mam pretensji do serwisu,oni czekali na info z centrali,centrala odmówiła,więc zrobili dla mnie ofertę,gdybym nie był taki "grzebok i kombinator" to być może bym się zgodził,bo wyjście było dobre. Jeszcze jedno....po uszczelnieniu jeździ mi się lepiej i nie jest to odczucie subiektywne,a obiektywne.Przedtem słyszałem jak turbo wyje,teraz nie! I kosiarka pięknie się zbiera odprawie 1400obr,a przed musiałem deptać pod 2 tys i dopiero dostawała rozpędu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klepa Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 Poprawiłeś konstruktorów (krawaciarzy), JACKO29 zgłoś do opatentowania . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted November 6, 2017 Author Share Posted November 6, 2017 Po tych poprawkach musieliby mi dole odpalić jak dla wspólnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 Swoją droga, wygląda to tak, że tam te oringi być powinny, a nie było. Oszczędności? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted November 6, 2017 Author Share Posted November 6, 2017 Być może Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin_1998 Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 (edited) Już nie wiele brakuje i wykonanie Jacka QQ będzie jak w klasie premium...... o wyposażeniu nie wspomnę.... Odnośnie "doli" to napisz książkę z serii "QQ - sam naprawiam". Kiedyś były bardzo popularne. Edited November 6, 2017 by Marcin_1998 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted November 7, 2017 Share Posted November 7, 2017 W zasadzie "Sam poprawiam" inż. Nissana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grika Posted November 7, 2017 Share Posted November 7, 2017 ... teraz 1.5 miesiąca po wymianie silnika zauważyłem zapocenie pod wejściem rury do icka.Po prostu po tylu latach ruszyli stałe złącze i uszczelki już nie trzymają takjak dawniej,więc zgłosiłem to. Jak to ładnie jeden sędzia w październiku w uzasadnieniu wyroku powiedział "gdyby nie interwencja serwisu nie trzeba by było jeździć" więc gdyby nie wymiana bloku to by nie trzeba było wymieniać uszczelnienia i tu wydaje mi się ze Nissan po raz kolejny dał ciała 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tz1609 Posted November 8, 2017 Share Posted November 8, 2017 Jacek, czy te rury schodzą bez problemu? Podpowiedz gdzie trzeba nacisnąć, zachaczyć, szturchnąć żeby czegoś nie urwać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted November 8, 2017 Author Share Posted November 8, 2017 Rura na końcu ma metalową opaskę,w niej jest osadzony drut-zawleczka który opina dookoła tą opaskę,a w jednym miejscu na szerokości 1 cm jest w nią wciśnięty,należy odciągnąć na zewnątrz te przylegające druty i zdjąć rurę..Ja to robiłem za pomocą dwóch płaskich wkrętaków średniej wielkości.Wkładasz je pomiędzy opaskę a druty,odginasz i ciągniesz za rurę .Wszystko trwa sekundy.Niby te druty mają się gdzie zaczepić do zdejmowania,bo są takie wypusty,ale co jednego zaczepiłem i brałem się za drugi to ten pierwszy spadał Na zdjęciu widać dokładnie te druty i jak się zaczepiają za króciec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tz1609 Posted November 8, 2017 Share Posted November 8, 2017 Ok, dzięki za pomoc, kupię oringi i będę uszczelniał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted November 8, 2017 Author Share Posted November 8, 2017 Ja kupowałem od tego gościa:http://allegro.pl/o-ring-oring-55x3-5-nbr-i7004907996.html Wiecie co??? Po tym uszczelnieniu jak się doda gazu to rura ...puchnie Może nie jest to tak doslownie,ale poszerza się widocznie.Wiem,ciśnienie wiatru z turbo itd,itd....icek stawia opór....Zwróćcie u siebie na to uwagę,jak jest u Was? Naszła mnie myśl,skoro turbo dmie z taką siłą,a icek stawia opór wiatrowi taki,że aż rura się rozdyma,to co by było jakby dać icka o większym przepływie??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tz1609 Posted November 9, 2017 Share Posted November 9, 2017 Uszczelniłem sobie i ja .U mnie co prawda nie było w miejscu połączenia żadnego zawilgocenia,ale ta rura siedziała dosyć luźno.Potwierdzam słowa Jacka,że zbiera się trochę lepiej, z tym,że czuć to przy pierwszej przejażdżce,później już się człowiek przyzwyczaja.Nie słychać też już tak bardzo zasysanego powietrza przy szybkim dodaniu gazu.Za uszczelki w sklepie z łożyskami i uszczelniaczami dałem całe 2 PLN . U mnie rura nie puchnie,zachowuje się normalnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzymonDG Posted December 20, 2017 Share Posted December 20, 2017 Jacko napisz jeszcze jaka uszczelka potrzebna jest do rury przy turbince Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brzyk Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 No to Jacko - obyś nie musiał zara całej rury wymieniac jak wyciśnie ci dziurkę. Usłyszysz świst ale nie turbiny i od 1400 nie ruszy nawet Ale ze mnie pesymista. Ale może po 1 : rura już też być przepracowana - więc puchnie ( analogicznie do kolegi Tz`ta ). po 2 : może specjalnie jest potrzebna mała nieszczelność żeby nie było zbyt wysokiego ciśnienia - ot tak po Nissanowemu - na zapas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted December 24, 2017 Author Share Posted December 24, 2017 Jeżeli by tak się stało,to miałbym okazję zrobić dolot z nierdzewki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siebyl Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 Jacko29 i wszystko działa?, też mam zafajdany ten łącznik olejem. Silnik inny ale objaw podobny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted March 24, 2019 Author Share Posted March 24, 2019 Mogę powiedzieć...działało,bo już też Kaśka inna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m@rcin sz-n Posted August 21, 2021 Share Posted August 21, 2021 Moją rurę pokochała kuna i ją poobgryzała? ,kupiłem na aledrogo i już była razem z uszczelką Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.