Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Strażackie Terrano w stanie spoczynku - konkretny remoncik


Bartan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hehe, mam trzy belki z drążkami ... a do siebie zakładam z czwartej bo tylko tą udało się rozbić na części

"przyrząd" do rozbijania ... Clinic mi kiedyś podrzucił w zamian za śrubę napinacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, naprawdę pełen szacunek, chciałbym już zacząć u siebie ale nadal mam obawy ...czy dam radę. Coś mi się wydaję że powinienem poprostu zacząć i jakoś poleci. Możesz napisać jaki udźwig min. potrzebny jest do podniesienia budy. Planuje kupić jakiś podnośnik łańcuchowy i zastanawiam się czy taki z allegro 2T da radę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki za dobre słowo. Jak już pisałem, jeśli masz tylko jakiekolwiek miejsce i zaplecze techniczne, to warto próbować samemu coś robić. Pomoc z forum zawsze uzyskasz.

A co do wyciągarki, to spokojnie wystarczy. 2T to ciężar niemalże całego auta.


W tym tygodniu był plan by kompletne podwozie stanęło na kołach. Niestety sprawa się rypła. Nie wiem jak to się stało, ale mamy wyszykowane 2 prawe zwrotnice :whistle:. Zakup zwrotnicy spowodowany był słabym stanem tarczy kotwicznej. Głowę bym dał sobie uciąć, że pierwszą zdejmowałem prawą stronę i tam właśnie tarcza kotwiczna była zgniła. Taką też używaną nabyłem z tarczą w stanie znośnym. Piaskowanie, malowanie i efekt jak powyżej. Poszukuję więc lewej tarczy kotwicznej lub całej zwrotnicy. Może komuś zalega ?

 

Na skutek niepowodzenia z podwoziem zajęliśmy się przygotowaniem silnika. Tutaj historia jest nie do końca jasna. Z relacji poprzedniego właściciela, silnik jest prawie nowy :D . Niestety nie potrafił mi powiedzieć co to dokładnie oznacza. I tutaj poprosiłbym o jakieś wskazówki.

Sprawa wygląda tak. Samochód przyjechał do Polski w 2005 roku z uszkodzonym silnikiem. Jako że był to niejako dar Straży niemieckiej dla polskiej, to przyjechał z komplecie z drugim nowym silnikiem na palecie. Czy przyjechał słupek, czy kompletny silnik, nie wiadomo.

Jednak wiedza i fantazja naszych strażaków sprawiła, iż stary silnik udało się reanimować i przejeździł do grudnia 2015, kiedy to się zatarł :thumbsdown: .

Wtedy to rozpakowano paczkę z Niemiec i wstawiono zawartość do samochodu. Od grudnia 2015 samochód miał 2 właścicieli i we wrześniu 2016 został nabyty przez nas.

I tu masz prośba i pytanie, czy na podstawie zdjęć, można stwierdzić co jest nowe a co nie ? Dodam, że silnik pracował idealnie cicho i bez wibracji, palił na dotyk, z zużycie paliwa to 7-8 litrów na czarnym oczywiście.

post-101435-0-57620900-1511639111_thumb.jpg

Są też pewnie niepokojące objawy. Silnik był mocno zalany olejem wokół filtra oleju. Był jakiś problem z uszczelnieniem filtra, trzeba go było mocno dokręcać, a i tak nie udało się zupełnie zlikwidować wycieku. To samo potwierdził poprzedni właściciel.

I jeszcze turbina, jest jakiś wyciek. Czy da się stwierdzić czy jest nowa, czy przełożona ze starego ?

post-101435-0-27325700-1511639486_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie coś się ruszyło, zaczynam działać rama już kupiona teraz transport , zdecydowałem się jednak że całą procedurę wymiany ramy zlecę jednak komuś doświadczonemu, sobie zostawię kosmetykę. Trzymajcie kciuki za mój projekt. Wam tez życzę powodzenia. Dobrze że tu jesteście bez waszej pomocy ten temat byłby nie do ogarnięcia. 

PS. ja piaskarkę kupiłem , zamierzam teraz kupić kompresor , niestety stary się już nie nadaje do takich rzeczy. Myślałem o 3jw60 aspa, co myślicie da radę ? (Przepraszam że wciąłem się w temat nie zauważyłem drugie strony, niestety nie pomogę )

Edytowane przez matuszek13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie najlepiej piszą o tej sprężarce w necie, no i wydajność grubo poniżej 200l. Oczywiście można dołożyć większy zbiornik i piaskować interwałowo. Ja kupiłem kompresor o wydajności 700l (teoretycznej oczywiście ), przy dyszy piaskarki 3mm kompresor trzyma ciśnienie ale praktycznie się nie wyłącza.

Najtrudniej zacząć, potem jakoś pójdzie.Powodzenia.

Edytowane przez Bartan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

hmmm sprężarkę kupiłem , trafiła się naprawdę okazja, generalnie do takich amatorskich potrzeb powinna wystarczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Endrju, jakiś progress nastąpił ?

Halooo Zielonka, odbiór :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłaszam się :) .

Postępy są, ale niezbyt spektakularne. Nasze auto spoczywa w nieogrzewanym, wolnostojącym garażu ( podwozie dokładnie, a buda i silnik pod chmurką ), więc ostatnio nie bardzo była sposobność spędzać w nim czas. Zajęliśmy się dopracowywaniem zwrotnic. Udało się wreszcie znaleźć tarczę kotwiczną w stanie zadowalającym. Dwie wcześniejsze, pomimo znośnego wyglądu na zdjęciach, po piaskowaniu ukazywały swe niedoskonałości. Próbowałem łatać je, ale natychmiast wichrują się i do wyrzucenia.

Bartek popiaskował resztę drobiazgów, tzn. osłonę pod reduktorem, wspomnianą tarczę i kilka podkładek ( na gumy przednich amortyzatorów, pod nakrętki do panharda i inne ). W weekend pewnie uda się pomalować i będzie można złożyć i zamontować zwrotnice. Cała reszta jest już na miejscu. Myślę,  ze w 2 tygodnie wyprowadzimy odnowione podwozie na świeże powietrze.

A, jeszcze nie położyliśmy nowych przewodów paliwowych i hamulcowych na ramie. Wiszą w wiązce na gwoździu. Wszystkie mocowania i uchwyty tych przewodów są raczej też do odbudowania.

Z zakupów, pojawiły się nowe tarcze hamulcowe i amortyzator od XJ-ta.

Jeszcze jedno. Mam nowe zajęcie, które trochę czasu mi zajmuje. Jako że pracuję w domu, to wszyscy uważają, że mam najwięcej czasu i zostałem niańką dwumiesięcznego potworka :) .

post-101435-0-64758000-1520284414_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa, no to jesteś usprawiedliwiony

ttutaj mamy nasz "zwierzyniec"

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/19692-nasze-zwierz%C4%99ta-i-pogaduchy-o-nich/page-30?do=findComment&comment=1202199

 

Co do zwrotnic, to niebawem dojdę w temacie do relacji z montażu, tzn. mój dzik już na kołach tylko ze zdjęciami mam obsuwę

gdybyś chciał pobawić się przegubami to właśnie zaczynam nowy wątek;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę obserwował. Cały czas obserwuję zresztą i porównuję z tym co zrobiliśmy. Przeguby wewnętrzne umyte w środku i zaprawione nowym smarem. Zewnętrznych nie ruszałem. Luzów brak, gumy ok, więc zostawiam jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozbierałem, piaskowałem korpusy i składałem wszystkie cztery sztuki ... czasami jedną ręką by foty pstryknąć

nagrałem też film z montażu całych zestawów

Za parę dni dopnę cały temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Skończyło się jednak na rozbieraniu i przegubów zewnętrznych. Wszystko przez te zdjęcia Jurka :wave: .

Wczoraj złożyliśmy prawą zwrotnicę i dzisiaj mona było postawić ramę na kołach. Korzystając z ładnej pogody wyprowadziliśmy podwozie na pierwszy wiosenny spacer.

post-101435-0-78979800-1521911743_thumb.jpg

post-101435-0-21145200-1521911786_thumb.jpg

post-101435-0-24414400-1521911833_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joł, super :)

Moją 2 tyg. temu wyprowadziłem ale dzisiaj znowu pooddycha wiosennym powietrzem :)

Jeszcze jedno ... na tych kapciach kiepsko będzie na asfalcie, da się jeździć ale trzeba brać sporą poprawkę na zimę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podejrzewałem, ale młody się uparł i nie przetłumaczysz. Musi się przekonać oganoleptycznie. Skończy się pewnie drugim kompletem kół do jazdy codziennej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...