krasnal80 Posted November 18, 2017 Share Posted November 18, 2017 Witam. Podczas hamowania przy różnych prędkościach. Raz mocne raz słabe są drgania. Tarcze i klocki nowe, końcówki drążków nowe, sworznie wahaczy nowe, gumy stabilizatora nowe. koła wyważone letnie czy zimowe to samo. Do tego podczas hamowania odczuwalne są szarpnięcia tak jakby skrzynia redukowała biegi ( automat 2 litr. diesel ), czyżby skrzynia siadała a może płyn hamulcowy jest już do kitu. Ktoś z Was koledzy i koleżanki miał podobne problemiki. Chętnie posłucham rad. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
i am Posted November 18, 2017 Share Posted November 18, 2017 Rozpędź się, włącz N i przyhamuj i sprawdź czy objaw będzie taki sam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krasnal80 Posted November 24, 2017 Author Share Posted November 24, 2017 Rozpędź się, włącz N i przyhamuj i sprawdź czy objaw będzie taki sam. Cześć. Sprawdziłem TWOJĄ podpowiedź i okazało się, że na szczęście jest to inny powód. We wtorek stawiam do serwisu. Podrzucę wieści po przeglądzie. Dziękuję i pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted November 25, 2017 Share Posted November 25, 2017 gdzie odczuwasz te wibracje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krasnal80 Posted November 30, 2017 Author Share Posted November 30, 2017 gdzie odczuwasz te wibracje? cześć. na różnych drogach asfaltowych. włącznie z autostradą. podczas hamowania w różnych prędkościach drgania przenoszone są na kierownicę. jest już w servisie na sprawdzeniu całości. napiszę jeśli zdiagnozują przyczynę. podrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dejna86 Posted December 1, 2017 Share Posted December 1, 2017 jak dla mnie to luz na maglownicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted December 1, 2017 Share Posted December 1, 2017 (edited) to są hamulce. Krzywe tarcze albo zapieczone suwaczki te od zacisków (chwilowo zapomniałem jak się nazywają) ooo prowadnice Edited December 1, 2017 by karibox1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted December 6, 2017 Share Posted December 6, 2017 W tym przypadku to chyba suvaczki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek62 Posted February 21, 2018 Share Posted February 21, 2018 i co z tymi wibracjami, zdjagnozowali w serwisie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krasnal80 Posted March 5, 2018 Author Share Posted March 5, 2018 i co z tymi wibracjami, zdjagnozowali w serwisie? hej. nadal jestem w punkcie wyjścia. tzn. wymienione klocki hamulcowe przetoczone tarcze ( nowe 2 miesiące ). sprawdzone koła - wyważenie oraz czy felgi są proste. wahacze i łączniki stabilizatorów również nowe. nic nie pisałem wcześniej ponieważ diagnozy dobrej nie było. tylko kasa wtopiona a problem nadal jest. szukam dalej . teraz sprawdzę zaciski. jak coś będzie więcej informacji na pewno dam znać. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borge Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 jesli sobie dobrze przypominam to gdzies w sieci 'mignela' mi notka ze przyczyna wibracji moze byc brak podkladek pod klockami hamulcowymi skoro wymieniales klocki, moze pamietasz czy w poprzednim zestawie takie podkladki byly i czy teraz rowneiz zostaly zamontowane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 A sprawdziłeś piasty pod kątem bicia?A sprawdziłeś czujnikiem tarcze po założeniu??? Maksymalne bicie tarczy po założeniu to jest 0.15 tego ręką ani okiem nie wyczujesz,a po jakiś czasie zabawa z biciem zaczyna się od nowa.Miałem podobny problem z Micrą córki.Po 4 miechach wymieniłem nowe tarcze bo obydwie biły.Jak się okazało piasty też biły i potrzebna była wymiana jednej i planowanie drugiej.Po założeniu tarcz,trzeba je też było ustawić tak,by miały jak najmniejsze bicie.Czyli,przykręcić sprawdzić,ewentualnie obrócić o jeden otwór,aż do skutku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krasnal80 Posted March 6, 2018 Author Share Posted March 6, 2018 jesli sobie dobrze przypominam to gdzies w sieci 'mignela' mi notka ze przyczyna wibracji moze byc brak podkladek pod klockami hamulcowymi skoro wymieniales klocki, moze pamietasz czy w poprzednim zestawie takie podkladki byly i czy teraz rowneiz zostaly zamontowane hm ciężko powiedzieć z tymi podkładkami. robił to mechanik więc sam wiesz jak to jest jeszcze sie na nim nie zawiodłem od kilku lat, ale zawsze może pojawić się to ale. postawię go jeszcze raz do servisu. odezwę się jak będzie diagnoza A sprawdziłeś piasty pod kątem bicia?A sprawdziłeś czujnikiem tarcze po założeniu??? Maksymalne bicie tarczy po założeniu to jest 0.15 Miało być 0.015mm tego ręką ani okiem nie wyczujesz,a po jakiś czasie zabawa z biciem zaczyna się od nowa.Miałem podobny problem z Micrą córki.Po 4 miechach wymieniłem nowe tarcze bo obydwie biły.Jak się okazało piasty też biły i potrzebna była wymiana jednej i planowanie drugiej.Po założeniu tarcz,trzeba je też było ustawić tak,by miały jak najmniejsze bicie.Czyli,przykręcić sprawdzić,ewentualnie obrócić o jeden otwór,aż do skutk wstawiam jeszcze raz na servis i odezwę się jak będzie diagnoza. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 A sprawdziłeś piasty pod kątem bicia?A sprawdziłeś czujnikiem tarcze po założeniu??? Maksymalne bicie tarczy po założeniu to jest 0.15 tego ręką ani okiem nie wyczujesz,a po jakiś czasie zabawa z biciem zaczyna się od nowa. Bicie 0.15 mm to by kierownice z reki wyrwało przy hamowaniu!! Dobre tarcze nie powinny mieć bicia w ogóle a producenci dopuszczają odchyłki mierzone w setnych cześciach milimetra ,nie wiecej niż 0,01mm do 0,02mm. Kiedy tarcza nawet będzie mieściła z biciem do 0.02 mm to przy hamowaniu z wiekszych prędkości >120km/h już na kierownicy to będzie odczuwalne. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mintaka Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 A sprawdziłeś piasty pod kątem bicia?A sprawdziłeś czujnikiem tarcze po założeniu??? Maksymalne bicie tarczy po założeniu to jest 0.15 tego ręką ani okiem nie wyczujesz,a po jakiś czasie zabawa z biciem zaczyna się od nowa. Bicie 0.15 mm to by kierownice z reki wyrwało przy hamowaniu!! Dobre tarcze nie powinny mieć bicia w ogóle a producenci dopuszczają odchyłki mierzone w setnych cześciach milimetra ,nie wiecej niż 0,01mm do 0,02mm. Kiedy tarcza nawet będzie mieściła z biciem do 0.02 mm to przy hamowaniu z wiekszych prędkości >120km/h już na kierownicy to będzie odczuwalne. krzywe piasty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 Piotrek...ja podałem wartość 0.015 czyli piętnaście setnych.Czyli mniej niż Twoje dwie setne... Pomyliło Ci się z dziesiątkami to mnie się pop....o! Na starość to i zera się człowiekowi p...lą... Sorry panowie,oczywiście macie rację miało być 0.015mm!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 Piotrek...ja podałem wartość 0.15 czyli piętnaście setnych.Czyli mniej niż Twoje dwie setne... Pomyliło Ci się z dziesiątkami Komu sie pomyliło temu sie pomyliło.. Podejrzewałem ,ze piszac 0.15 miales na myśli setne milimetra ,ale dla czytającego post wprowadza w błąd bo tak podana wartośc wskazuje na dziesiatki mm a nie setne.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 Innymi słowy półtorej setki... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 jesli sobie dobrze przypominam to gdzies w sieci 'mignela' mi notka ze przyczyna wibracji moze byc brak podkladek pod klockami hamulcowymi skoro wymieniales klocki, moze pamietasz czy w poprzednim zestawie takie podkladki byly i czy teraz rowneiz zostaly zamontowane te blaszki nie mają z wibracjami nic wspólnego. To będą prowadnice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 te blaszki nie mają z wibracjami nic wspólnego. To będą prowadnice. Dokładnie. Blaszki przy klockach (nie te w jarzmie) mają za zadanie odseparować klocek od tłoczka. A po co? Po to aby się płyn hamulcowy nie gotował. Prowadnice, jeśli mają boczne luzy mogą powodować drgania. Mirek wymieniał w Almerze na nowe i pomogło. Oczywiście przy nowych tarczach przyczyn może być więcej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzegorzMX Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 sprawdziłbym czy gumki tych prowadnic klocków nie nażarły się smarów/płynu hamulcowego i nie napuchły. Wtedy nawet prowadnica nowa w "ciasnej dziurce" w gumce nie pomoże. Wtedy klocek nie odpuszcza, grzeje tarczę aż miło (pachnie) --> naprężenia w niej powodują niestety gięcie jej. Gdzieś słyszałem że przetaczanie tarcz to jak pudrowanie syfa - pomaga na krótko. OT: Jeśli to tarcze (dywaguję) to zauważyłem pewną nieuchronność motoryzacji: japończycy produkujący w Europie pakują na OE najgorszy chłam. W Hondzie wchodzi Textar - który nie wytrzymał 20tys km w przypadku j.w.. Oczywiście na gwarancji HME nie uznali, że to awaria zacisku. Generalnie stosuję zasadę - części typu tarcze klocki nie daję się podpuszczac warsztatom, kupuję sam i sam za to odpowiadam. W X-trailu założyłem Zimmermany i ATE i lata cały czas tarcza 80tys km bez problemu. Reasumując: tarcze do wymiany., Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 Gdzieś słyszałem że przetaczanie tarcz to jak pudrowanie syfa - pomaga na krótko. OT: Jeśli to tarcze (dywaguję) to zauważyłem pewną nieuchronność motoryzacji: japończycy produkujący w Europie pakują na OE najgorszy chłam. W Hondzie wchodzi Textar - który nie wytrzymał 20tys km w przypadku j.w.. Oczywiście na gwarancji HME nie uznali, że to awaria zacisku. Generalnie stosuję zasadę - części typu tarcze klocki nie daję się podpuszczac warsztatom, kupuję sam i sam za to odpowiadam. W X-trailu założyłem Zimmermany i ATE i lata cały czas tarcza 80tys km bez problemu. Reasumując: tarcze do wymiany., Textar to jedne z najlepszych klocków -zarowno pod wzgledem trwałości jak i wydajności hamowania. ATE sa bardzo wydajne ale szybko kończa się. Toczenie tarcz jak najbardziej ma sens- do przewidzianej granicznej grubości tarczy. Jak toczenie zlecone zostanie u profesjonalisty wtedy tarcze beda na "zero" ,a czesto jest tak ,ze nowe maja juz bicie. Bez wzgledu na stan tarczy, kazdorazowo przy wymianie klockow przetaczam tarcze ,dlatego swobodnie, praktycznie każde klocki swobodnie wytrzymuje u mnie ponad 100 tys.km przebiegu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 Nie wiem, czy dla pytającego to jasne, ale toczenie tarcz powinno się odbywać na samochodzie, a nie luzem. jeśli po takim toczeniu bicie ustępuje, masz winnego - piasta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 (edited) Nie wiem, czy dla pytającego to jasne, ale toczenie tarcz powinno się odbywać na samochodzie, a nie luzem. Berater,niestety nie masz racji. Precyzja toczenia tarcz na pojeżdzie jest może wystarczająca dla wolnobieznych ciągników rolniczych ale nie dla samochodu ,ktory moze pojechac pod 200km/h. TYLKO toczenie tarczy na odpowiednio precyzyjnej tokarce a jeszcze lepiej obróbka na szlifierce da najwieksza precyzje P.S. Na to ze tarcze ulegaja skrzywieniu ,poza wadami fabrycznymi sami mozemy sobie byc tego stanu winni. Nalezy pamietać by: -nie jechać na myjnie bezposrednio z trasy - na myjkach bezdotykowych, nie lać strumieniem zimnej wody na gorace tarcze - omijać kaluze ,szczególnie po przy ostrej jezdzie - nie wjezdzac w zaspy sniegu z rozgrzanymi tarczami Edited March 22, 2018 by piotrek3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 Jeśli tarcza jest z kijowego materiału to przetaczanie pomaga na chwilę. Przerabiałem ten temat. Tokarz powiedział, że jeśli tarcza ma tendencję do krzywienia to problem powróci i miał rację. Dobrze było kilka kkm, potem problem powrócił. Zmiana na inne załatwiła sprawę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.