Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[REMONT] Nissan Pickup D22 saydacka


Recommended Posts

PROLOG

- „No ku..a mać” - taką oklepaną i bądź co bądź nie nastrajającą pozytywnie sentencją zacząłem pewien zimny październikowy poranek Roku Pańskiego 2016 gdy spostrzegłem że wysiadając z mojego patrola po przyjeździe do pracy znowu część weekendowej radości w postaci jakiejś mazi została na moim ubraniu

- „Potrzebuje drugi samochód” pomyślałem próbując przy pomocy chusteczek do pupci niemowląt usunąć z płaszcza pamiątkę po weekendowym upalaniu w Bukowie .

Racjonalne wybory w zetknięciu z głosami serca nigdy nie były moją mocną stroną więc zamiast wybrać jakiś mały samochodzik na dojazdy do pracy jak większość normalnego społeczeństwa stwierdziłem sobie – Navara!

Odkąd lata temu spostrzegłem że pickupy nie są już jedynie domeną teksańskich rengerów i można je kupić i użytkować także w naszym kraju zapałałem chęć posiadania takowego w gruncie rzeczy mało praktycznego, wielkiego, chlejącego paliwo monstrum - „zdecydowanie navara” utwierdziłem się w przekonaniu co rozwiało resztę wątpliwości mojej racjonalnej strony – a przynajmniej stłumiło ją do reszty.

Poszukiwania przy pomocy popularnych serwisów nie przynosiło rezultatów – zawsze było jakieś ale: cena, stan, w cholerę daleko itp. i tutaj kosmos dał o sobie znać – pewnie pomyślał sobie: uparty osioł i tak coś kupi – a znając jego szczęście wpadnie na minę i później będzie na nas przeklinał więc mu pomożemy dla własnego spokoju i tym samym na naszym forum pojawił się jakiś nowy z pomysłem że tutaj jest dobre miejsce na sprzedaż samochodu który po pierwsze się mu znudził, a po drugie ma mały defekt mianowicie: korbowód stwierdził że ma dość i ucieka z domu – ucieczka wyszła tylko częściowo, ale tak czy siak wyjrzał na światło dzienne oznajmiając przy tym całemu światu że samochód na razie przynajmniej nigdzie nie pojedzie. Kilka telefonów później ustaliłem gdzie stoi owy samochód i stwierdzając że jest to w rejonie działalności ekipy EZG wymęczyłem Lemmego aby podjechał, zajrzał – co też uczynił tego samego dnia oznajmiając że „baza jak najbardziej ok”.

Po kilku telefonach, wycieczce do Aleksandrowa Łódzkiego, weekendowemu rauszowi u Lemmego stałem się właścicielem Nissana Navara D22 w wersji Double Cab z roku 2004.

 

post-82268-0-08853300-1511340057_thumb.jpg

 

Jurek oczywiście angażując się w zakup tego cuda techniki początku XXI wieku podpisał jednocześnie cyrograf na jego remont - a skoro już remont to na całego

 

post-82268-0-03949400-1511340307_thumb.jpg

 

post-82268-0-46371000-1511340306_thumb.jpg

 

Tutaj odeślę Was do wątku Spartan Garage który traktuje (będzie traktował na dzień dzisiejszy pusto tam) o tym etapie remontu 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/108782-navara-od-gołej-ramy-iii-v2017-fotorelacja/

 

Tutaj przerwa na reklamę: części do tej operacji dostarczyła firma Partmax4x4 z kolegą Snake'iem na czele  oraz firma Kamikor - która dostarczyła farby do konserwacji ramy. Koniec reklamy.  ;)

 

Następnie z racji tego że Jurek wywiesił białą flagę i po kilku głębszych na odwagę zadzwonił i powiedział że ramę i zawieszenie mi skończy, ale nie założy mi nowego silnika padła szybka decyzja, aby zrobić to w zaprzyjaźnionym warsztacie, który nota bene żyje właśnie głównie z montaży silników z terrano do d22.

 

Chłopaki zapieli lawetę i pojechali odebrać samochód od Jurka.

 

post-82268-0-60050100-1511340305_thumb.jpg

 

Tutaj znowu kosmos postanowił się wtrącić, ale od początku: postanowiłem że skoro i tak już wybebeszam cały samochód to bez sensu jest montować silnik który za niedługo może zrobić to co poprzednik więc padła decyzja że montujemy silnik z nissana terrano 2.7 tdi z automatyczną skrzynią biegów.

Posłałem zaliczkę do wspomnianego wyżej warsztatu na wspomniany wyżej silnik ze skrzynią i czekam.

Silnik ze skrzynią przyjechały zapakowane w nissana pathfindera R50 w wersji angielskiej, który to miał być dawcą zdrowych narządów do mojego pickupa - przy okazji okazało się że przez roztargnienie kupili nie silnik 2.7tdi tylko qd32eti - czyli czterocylindrowy, 150 konny silnik nissana - bo kilku telefonach i ustaleniach co to za ustrojstwo padła decyzja: zostaje-stop-montować-stop.

 

Po kilku przesunięciach terminu z warsztatu i wysłuchaniu kilka wiązanek związanych ze stopniem skomplikowania przekładki i elektryki: i że nigdy więcej za takie pieniądze - odebrałem jeżdżący już samochód.

 

Niestety samochód nadal był na oryginalnych oponach i drążkach skrętnych więc zabraliśmy się za to - wymiana drążków to rzecz której mam nadzieje nigdy nie powtarzać - sama czynność w zasadzie jest banalnie prosta, a właściwie była by gdyby nie fakt że napinacze zespawały się z drążkami i ni cholery nie chciały tego stanu rzeczy zmienić. Po kilku godzinach walki palnikami i młotami postanowiłem że jak mnie ktoś kiedyś wkurzy to poproszę go aby to rozdzielił a tym czasem nabyłem drogą kupna napinacze wraz z belką.

Podniesienie zawieszenia pozwoliło na montaż już dawno czekających kół w postaci alufelg z patrola y61 wypiaskowanych i pomalowanych proszkowo na czarno oraz opon Hankook Dynapro RT03 o słusznym rozmiarze 285/75r16 czyli nie mniej ni więcej tylko 33". 

 

post-82268-0-88784000-1511342235_thumb.jpg

 

W międzyczasie stwierdziłem że jazda tym samochodem nie dostarcza mi takiej przyjemności jakbym sobie życzył i okryłem tego przyczynę - brak muzyki - postanowiłem wymienić mu radyjko - bo jak to tak bez muzyki jeździć, dodatkowo korzystając z tego że radio ma dość duży wyświetlacz, zakupiłem kamerę cofania jeżeliby moja ładniejsza połówka kiedyś chciała tym jeździć - a chce - nie taranowała następnego lexusa lub coś jeszcze droższego

 

post-82268-0-21401700-1511341409_thumb.jpg

 

Nie tak dawno w przypływie dobrych emocji zalicytowałem na aukcji charytatywnej w Stopiw Garage - zbierali dla dzieci a to jakoś zawsze mnie wzrusza - a najwyżej licytujący wygrywał - malowanie samochodu raptorem i tak dobrze myślicie ... wygrałem!

 

Skoro samochód miał iść do malowania należało szybciej niż się spodziewałem przemyśleć kwestie jak to ma wyglądać - po malowaniu wszelkie przeróbki na pewno są trudniejsze

 

W międzyczasie byłem na grzybach i przez zagapienie się na piękne muchomory prawie wyrżnąłem w drzewo - postanowiłem jednak zrobić stalowe zderzaki

 

post-82268-0-90444200-1511341737_thumb.jpg

 

post-82268-0-11586500-1511341739_thumb.jpg

 

Zaraz po tym odstawiłem samochód do malowania

 

post-82268-0-27433100-1511342367_thumb.jpg

 

post-82268-0-41705400-1511342368_thumb.jpg

 

Tutaj miałem jeszcze jedną zgryzotę - na jaki kolor to pomalować? Koniec końców stwierdziłem że jak kolor to kolor - wszyscy raptorem malują na czarny mat - a ja walne coś co będzie widać i tak też się stało:

 

post-82268-0-16777500-1511342460_thumb.jpg

 

Na chwilę obecną po montażu dodatkowego oświetlenia, wyciągarki samochód prezentuje się tak:

 

post-82268-0-16580300-1511342462_thumb.jpg

 

c.d.n.

  • Upvote 5
Link to post
Share on other sites

Coraz więcej czytania się robi na forum :)  :coffeenews:  :spoko:

Link to post
Share on other sites

Duuuużo serca moc roboty ale jak się popatrzy to uśmiech sam włazi na facjatę.

Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim!  :wave:

 

W dalszym planie są:

- bagażniki dachowe

- panel słoneczny + instalacja

- instalacja na drugi akumulator

- webasto ze sterowaniem z telefonu

- poduszki pneumatyczne na tył

- snorkel

- zabudowa na pakę

- dodatkowe schowki itp

- koło zapasowe na tylni zderzak

 

Zapewne nie w takiej kolejności - ale na dzień dzisiejszy takie plany - w ramach jak będę realizował to zaprezentuje

Link to post
Share on other sites

A potem samochód pójdzie w błoto, znowu upaprzesz ubranie w drodze do pracy i będziesz szukał czegoś na dojazdy ;)

 

 

 

 

 

Niemniej jednak autko wygląda świetnie :)

Link to post
Share on other sites
Zolwik_Tuptus

Saydack, wbijaj do żółwia jakbyś potrzebował jakieś info odnośnie ulepów, które popełniałem (nasza lista jest wyjątkowo zbieżna :D )

 

Powiedz, czy wchodziłeś w temat webasto? chcę mokre ze sterowaniem nawiewem i kogoś kto to założy prawidłowo.

(przy moim ogarnianiu elektroniki, sterowanie telegrafem i z budek telefonicznych) 

Link to post
Share on other sites

Żółwik, rozglądałem się w temacie i nawet znalazłem gotowca - http://allegro.pl/webasto-zestaw-uniwersalny-ster-gsm-ze-smartfona-i7057402058.html - jak kupię to powiem czy udało się i jak ogarnąć

 

 

A potem samochód pójdzie w błoto, znowu upaprzesz ubranie w drodze do pracy i będziesz szukał czegoś na dojazdy ;)

To błota mam patrola :)

Link to post
Share on other sites
To błota mam patrola :)

Ta-a a snorkel to do ozdoby pewnie ;)

 

Może jesteś twardy i będziesz umiał sobie odmówić weryfikacji auta w terenie, ja tam nie wiem...  :D

Link to post
Share on other sites

Nie twardy tylko skąpy :D

Snorkel natomiast ma być na wypadek jakieś rzeczki 

Link to post
Share on other sites

Joł :D
Jaka piękna zaje...bieska Navara.
Fajnie to wygląda w połączeniu z czernią, chociaż zderzaki wg mnie też powinny być czarne.
Co do silnika, to fakt, zdrefiłem ... mea culpa, mea maxima culpa.
Arkowi zależało na automatycznej skrzynce, mam V6 w automacie, jeżdżącą, wyjętą w komplecie z komputerami i całą wiązką z Terrano ale w silniku coś stukało (panewka)
Mam też trzecią (oprócz mojej) V6-kę ... z padniętą górą.
Tak więc wpierw musiałbym z tych dwóch silników złożyć jeden sprawny a później zaadaptować oryginalną wiązkę do deski rozdzielczej Navary ... nie żałuję że się wycofałem, po prostu mógłbym nie dać rady tej przekładce. Tym bardziej że auto w dziewiczym rejsie miało objechać Rumunię.
Zresztą, cały ten remont przebiegał w dosyć napiętej i czasami nerwowej atmosferze ... i to wcale nie między nami, chociaż ... z pewnością zawiodłem Arka i Beatę.
Wieczorem zacznę relację z tego remontu ;)
 

Edited by lemmy69
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
rethempthoor

Wozidło pierwsza klasa. Mam pytanie odnośnie zderzaków, to custom czy gotowce?? Gdzie można się w takie zaopatrzyć?

Link to post
Share on other sites

Customowe robione dla mnie przez mojego kolegę - da się załatwić, ale trzeba by było na Śląsk podjechać ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Witam kolegę.

Kawał solidnej dobrej roboty, teraz D22 polata bardzo długo.

Ja swojemu D22 nie jestem w stanie zrobić takiego ponownego odrodzenia.

Mam pytanko odnośnie zderzaków, czy ma kolega jakieś rysunki techniczne, szkice z wymiarami itp?

Szukałem rysunków technicznych z wymiarami, bo mam kolegę, który zrobiłby mi zderzaki z aluminium.

A te wyglądają ekstra w porównaniu z tymi ze sklepów off-roadowych, no i cena z kosmosu.

 

Żółwik, jak szukasz webasta to tylko analogowe, bo inne nie będzie działało i uważaj, bo sprzedają od aut dedykowanych jako analog. Odpowiedni model webasta to Thermo Top C 5,2kW Diesel.

Ja kupiłem nówkę sztukę na gwarancji na allegro i dałem do autoryzowanego serwisu webasto do montażu.

Całość webasto + montaż kosztowało 3500 PLN.

Edited by Thunder
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Wybacz że dopiero teraz - jakoś przeoczyłem post :)

Niestety nie mam żadnych rysunków - to akurat było robione na samochodzie i na bieżąco korygowane

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Drobne zmiany w mojej navarze, dostała 2 akumulator i bagażnik dachowy z panelem słonecznym i platformą na namiot dachowy

 

signal-2018-06-20-114106.jpg

signal-2018-06-21-164024.jpg

signal-2018-06-21-164047.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
saydack

Panel słoneczny podłączony - działa :)

Do tego weekend zaowocował w dawno wyczekiwany układ pneumatyczny do ponoszenia przeładowanego samochodu

 

IMG_20180708_101451433.jpg

IMG_20180708_114018094.jpg

IMG_20180708_114021575.jpg

Wykonanie w wersji bida edyszyn - ale stwierdziłem że u mnie będzie to praktyczniejsze - po prostu nie mam zabudowanego kompresora tylko pod klapką wlewu paliwa jest wentyl samochodowy - podłączamy kompresor -> dobijamy -> jedziemy

Tym sposobem można skorzystać z kompresora także w innych samochodach lub skorzystać z np. z kompresora na stacji benzynowej

 

Wszystko działa jak należy - teraz w wolnej chwili trzeba to rozebrać, poprawić estetykę i poskładać

Link to post
Share on other sites

Półka na stolik i krzesła w przestrzeni ładunkowej

 

signal-2018-07-16-154958.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

W sumie to tylko zabudowę paki

 

8.jpg

aaa i bym zapomniał fantastyczna kieszonka od majfrendów :D;) 

 

P1130071.JPG

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • radion2
      By radion2
      Dzień dobry.
      Parę dni temu podczas parkowania auta po 100 km trasie usłyszałem stukanie z okolic silnika. 
      Stuki nie są bardzo głośne - w trakcie jazdy nawet nie udało mi się ich wyłapać, jednak na postoju przy wyłączonym radiu i braku ruchu innych aut na ulicy - jest dość wyraźnie słyszalne.
      Wraz ze wzrostem obrotów - rośnie częstotliwość stuków.
      Z zewnątrz auta już nie ma wątpliwości - ewidentnie stuka od strony pasażera i chyba bardziej dochodzi z dołu silnika (tutaj nie mam pewności bo o ile stuki nie są mega głośne to dźwięk niesie się po całym silniku).
      Sprawdziłem też po ostudzeniu silnika i póki nie jest rozgrzany - stuki nie występują poniżej 2 tyś. obrotów.
      Olej (Valvoline 5w30) wraz z filtrami był wymieniany ok.3 mc temu...
       
      Może miał ktoś z Was takie przygody i są na to mniej kompleksowe naprawy (np. jeżeli to panewka to wymiana samych panewek), czy raczej nie obędzie się bez remontu kapitalnego?
      Od czasu gdy zaobserwowałem stuki - nie jeżdżę i zacząłem się rozglądać za mechanikiem / dzwonić po warsztatach patrząc po opiniach z google  i przyznam, że po kilku tel. jestem nieco bardziej zmartwiony - brak konkretów ze strony warsztatów - jakby się bali podjąć takiego zlecenia... Możecie polecić kogoś ogarniętego - najlepiej z rejonu woj. Zachodniopomorskiego?
       
      Ps. Auto z instalacją LPG, pobór oleju  ~ 1L /1000 km w cyklu mieszanym.  Cały czas miało moc, aczkolwiek nie było też przeze mnie nadmiernie wykorzystywane
       
    • PatMig
      By PatMig
      Witam wszystkich
      Od zeszłego roku jestem posiadaczem Patrola
      Postanowiłem przeprowadzić jego odbudowę 
       
      https://goo.gl/photos/NU22QuJR1SGaRuEp9
       
      proszę o opinie i sugestie co do remontu 
      Pozdrawiam
    • Manny Calaver
      By Manny Calaver
      Dzień dobry wszystkim,
       
      Co prawda temat już stary jak świat i były podobne kwestie podnoszone na tym forum, niemniej pozwolę sobie zadać proste pytanie.
       
      Nissan Almera II (2003 r.) n16, silnik - 1.8 116KM (85KW) 16V, przejechane 156 tys.km...........Remontować silnik czy kupić kolejny używany?
       
      Pytam ze względu na oczywisty błąd fabryczny tego silnika, czyli pożeranie oleju - w skrajnych wypadkach 1l na 100 km. Moja Almera powoli zbliża się do tego pułapu, dymię na siwo, duszę innych kierowców, przechodniów i boję się co dalej. Dlatego chciałem zapytać Almerzystów i znawców tematu - czy lepiej jest brać się za remont tego silnika (i jakie są mniej więcej tego koszty), czy też spróbować kupić kolejną używkę? Nie znalazłem jeszcze sprzedającego, który dałby gwarancję nawet na miesiąc (pomijając gwarancję rozruchu). Jak mniemam, wszystkie te silniki po 130 tys. zaczynają żywić się olejem. 
       
      Przyjmę każdą dobrą radę. 
       
      Z góry dziękuję,
       
    • Guest Luke144
      By Guest Luke144
      Witam ,
       
      Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie pewna myśl, Otóż myślę o przełożeniu kabiny z d40 do d22 z 2008. Z grubszego po przyglądaniu się ramom widzę podobieństwo. Wiadomo zabawa elektryką to już odrębna rzecz. Proszę o wypowiedzi osoby które na pewno mają większą wiedzę niż ja. 
    • gente
      By gente
      Witam, jako że nie jest w moim posiadaniu ale znalazłem kolekcjoner który go posiada i zgodził się zamieścić go na swoim profilu facebookowym także podaje link: https://www.facebook.com/pg/prospektypl/photos/?tab=album&album_id=1877051605849291. Posiada też wiele innych prospektów i chętnie je wstawia na profil, jeśli ktoś nie ma fejsa, to mogę się go zapytać czy mógłbym go tutaj zamieścić. Dodatkowe foto o które poprosiłem bo nie zamieścił na temat kątów, prześwitu i brodzenia   

×
×
  • Create New...