Svetr Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Witam, Wiosną tego roku wspaniali mechanicy ukręcili mi gwint na szpilce przy tylnym kole. Nakręcili nakrętke ile się dało i zostawili. Tak zorientowałem się kilka miesięcy później czyli dzisiaj jak zmieniałem kila na zimowe i nie mogłem nakręcić jednej nakrętki. Moje pytanie brzmi czy można w tidzie wymienić sama szpilke czy muszę wymienić połowę zawieszenia z tyłu . Ktoś ma jakieś doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Powinno dać radę, ale moja rada, spróbuj przegwintować gwint narzynką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Svetr Opublikowano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Też o tym myślałem tylko nie wiem jakiej użyć, jaką wysokość gwintu itp. Pojęcie uniwersalności istnieje w tym przypadku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Nie, są różne "skoki" gwintu np.1.25 lub 15 ale to sprawdzisz nawet po nakrętkami na allegro, bo ja nie pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Odkręcasz i zdejmujesz koło, zacisk hamulcowy razem z jarzmem, tarczobęben i masz piastę ze szpilkami na wierzchu (piasty nie musisz zdejmować). Szpilkę wybijasz z piasty (ma wieloklin przy łbie, co uniemożliwia obrót szpilki przy przykręceniu koła), i na jej miejsce wbijasz nową - prosta sprawa. Nakrętkę też dajesz nową. Wymiar gwintu M12x1,25 np. http://allegro.pl/szpilka-kola-nissan-teana-tiida-x-trail-qashqai-i5291030338.html W przypadku, jeśli na piastę masz założoną inna felgę (grubszą od standartowej lub np. założone dystanse przelotowe) - tym samym potrzebujesz dłuższą szpilkę. Tutaj też nie ma problemu: wybijasz, mierzysz i zamawiasz: http://allegro.pl/szpilka-szpilki-do-piast-nissan-m12x1-25x45-r14-1-i7073654599.html Ważna jest klasa twardości i materiał z którego zrobione są szpilki i nakrętki: 10,9 32-39HRC - i tutaj polecałbym zakup u polskiego producenta (druga z ofert - f-ma Królak). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Svetr Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Super dzięki za informację ;-) Mam nadzieje uporać się z tym w któryś mroźny weekend. Jeszcze raz dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.