Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Hamulce, klocki, zaciski Navara D40


papa_bizkit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę mnie uświadomić jak to jest z hamulcami w Navarach. Jak ma się wielkość felgi do wielkości tarczy itd. Czytałem o takiej historii że 17cali felgi mają tarcze 320. 16cali 290coś. Jest jeszcze rozgraniczenie na tylną oś na której mogą być bębny lub tarcze. O co chodzi :)

 

Dlaczego teraz? Potrzebuję wymienić niedługo klocki i nie wiem co kupić. Jak znajdę chwilę to chcę wymienić a nie składać i robić dwa razy robotę. Kupić raz a dobrze :)

 

I teraz ostatnia opcja. Mam obiekcje do wielkości tarcz i coś czuję że mam te mniejsze, pomimo 17felg. Czy zakup zacisków od pathfindera będzie 100% pewne że nabędę je większe? Bo na znanym portalu do navary jest kilka, ale mam wrażenie że są to te mniejsze. A chciałbym jednak większe, i w zasadzie jak się robi i inwestuje to parę stów może nie zrobi mega różnicy.

 

czyli czy potrzebuję ewentualnie do zmiany na większe tarcze same zaciski czy i jarzmo? a może coś jeszcze trzeba? 

 

dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

Rozwiązałem tak, że kupiłem dwa rodzaje klocków u dwóch różnych sprzedawców z nadzieją że któreś będą pasować, czyli teoretycznie na większe i mniejsze felgi... wyszło tak że mam dwa komplety ;)

 

A co do zmian na większe nie robiłem... i w sumie nie wiem czy to potrzebne. Tak żenujący i słabe jest układ hamulcowy że nic nie pomoże... Byle mocniej się naciśnie hamulec to się ABS włącza. Kwestia opon napewno gra rolę, ale nie zmienia to faktu... Uważam, że sądzę iż twierdze że w moim dostawczaku (ducato 2003) są lepsze hamulce. Przynajmniej na pusto :)

Pozdr!

Edytowane przez papa_bizkit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt:". Tak żenujący i słabe jest układ hamulcowy że nic nie pomoże... Byle mocniej się naciśnie hamulec to się ABS włącza."

To akurat Kolego nie jest oznaką słabego hamulca..... ABS się włącza gdy dochodzi do zerwania przyczepności i zablokowania któregoś koła. Więc NIE możesz mieć słabego układu hamulcowego skoro włącza ABS przy byle mokrym czy innym g*wnianym asfalcie czy szutrze !!! Powodem są opony do *upy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zmień na nowe o dobrej przyczepności a przekonasz się ze nagle hamulce są o 80% skuteczniejsze,  sam jeżdzą na ATkach cooperach i powiem jedno na suchym rozgrzanym asfalcie trudno zablokować koła, choć ponad 2T Patha  robi swoje ale na mokrym to ABS załącza się bez problemu. 

Pomijam tu jakość czarnej nawierzchni, bo tego nie mozna przewidzieć , a różnica potrafi być kolosalna na odcinku kilkuset metrów. 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja będę chyba pierwszym forumowiczem, który zakupił większe zaciski z jarzmami. Seryjnie miałem koła 16" więc tarcze były 296 mm przód, a teraz będę miał 320 mm. Klocki ZIMMERMAN. Jak dostane wypłatę to może jeszcze przewody w stalowym oplocie dorzucę, ale kolega mechanik mówi, że to zbyteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niby opony mają być markowe, bridgestone dueler... ale to fakt. Opony najpierw. Chcę zmienić na jakieś AT. Miałem jakieś w dostawczaku opony, kazali na przeglądzie zmienić. Kupiłem chińczyki. MEGA. Nie da rady się na nich poślizgnąć z ABS :) a kosztowały po 200zł szt. :D nie wiem czy i do tego klocka nie kupić takich. Napewno markowe mają ładniejszą nazwę ale czy faktycznie jest jakaś różnica... Co kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam BF Goodrich AT/KO2 i niby jest dobrze (nie zawiodły w terenie), ale nie mam porównania np z Cooperami czy Wranglerami. Chyba nie pomogę. Co do hamulców to fakt jest taki, że 296 mm tarcze montowane seryjnie do Patha/Navary z 16" felgami to jakaś masakra. Jak zamieniłem na stalowe felgi 17" to auto hamowało jak tramwaj. Wymieniłem na większe zaciski tj. na te do których wchodzą tarcze 320mm i jest duża różnica. Polecam każdemu: https://www.ebay.com.au/itm/PAIR-of-Front-Brake-Calipers-R-H-L-H-For-Nissan-Navara-D40-2-5TD-5-2005-On-NEW/232254640986?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy to prawda że do Navary w automacie nie wejdą felgi 16 cali? Usłyszałem od sprzedawcy felg że ,właśnie przez duży  rozmiar zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być. Ja musiałem zmienić felgi na "17 żeby wlazły duże zaciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Kauzer ale nie mogę zrozumieć :D czy jarzma do zacisków tez trzeba czy wystarczy sam zacisk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, papa_bizkit napisał:

Kauzer ale nie mogę zrozumieć :D czy jarzma do zacisków tez trzeba czy wystarczy sam zacisk?

Razem z jarzmami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

O i proszę bardzo. :) cześć już ogarnięta. Dzięki chemii :) ale żeby było sprawiedliwie - po lewej przed atakiem szczotką drucianą, po prawej po szczotce. Oba oczywiście po kąpieli w odrdzewiaczu - całonocnej. Sami chyba macie świadomość i widzicie jak wyglądają zaciski w naszych autach :)

 

 

IMG_1412.thumb.jpg.fba619e0023389fb4b2b6644b3721fdb.jpgIMG_1414.jpg.5972b695df2fd157767a64cc29258abf.jpg

IMG_1426.jpgIMG_1437.jpg

IMG_1419.jpg

Edytowane przez papa_bizkit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...