Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Crith

Odcinek 12: Co nam przyniósł FL

Recommended Posts

Crith
Jedną z pierwszych dostrzegalnych rzeczy jest zmiana w wyglądzie zewnętrznym. Front został całkowicie odświeżony, przede wszystkim przeprojektowano lampy, zderzaki oraz grill. Pod srebrnym elementem na froncie doszedł dodatkowy czarny, lakierowany, również w kształcie poszerzonego V. Centralnie umieszczony znaczek logo Nissan dostał coś, co w salonach, nazywają efektem 3D, a dla mnie to po prostu kawał przeźroczystego plastiku chroniący logo. Z przodu zupełnie zmieniły się też światła przeciwmgielne. Zamiast okrągłych pojawiły się podłużne, w zabudowie z czarnym zadziorem w górę - nadaje to trochę bardziej agresywnego wyglądu.

 

Jeśli chodzi o linię boczną, to doszły tam elementy chromowane, co oczywiście jest na plus,. Minusem jednak w moim przekonaniu jest zmiana guzika na klamkach - zamiast srebrnego chromu jest teraz czarny mat (ble!). Osobiście dla mnie zubożyło to wizualnie linię boczną Nissana, odjęło mu to elegancji.

 

Zerkając na tylną cześć auta widzimy, iż zmianie uległy lampy. Szkło klosza nadaje charakteru, poprzez zabieg lekkiego przydymienia, a kierunkowskazy zostały wyposażone konstrukcyjnie w diody LED. Tylny zderzak otrzymał wzbogacenie w postaci chromowanej nakładki, co całkiem przyjemnie komponuje się z całością X-Traila.

 

Zmiana nie ominęła również części dachowej, a widać ją gołym okiem. Antenka w postaci "badyla" została zastąpiona elegancką "płetwą". W moim przypadku jest to zabieg na plus, bo często wjazdy na ulubioną galerię w Gdańsku były spowalniane przez wysokość anteny, aby jej nie uszkodzić. "Rekin" przechodzi bez problemu, bo jest niższy :) Również na myjni automatycznej nie trzeba już jej wykręcać.

 

Z kolei, gdy zajrzymy do wnętrza auta, dostrzegamy konstrukcyjnie inną kierownicę. Dla mnie pozytywna zamiana, bo nie trzeba już uważać na klakson, gdy wykonuje się obroty przy użyciu jednej ręki. Teraz jest on centralnie na środku i nie wystaje jak jego poprzednik przy dolnej krawędzi. Na plus uważam również spłaszczenie kierownicy w jej dolnej części - ułatwia to wsiadanie do auta. Układ przycisków na niej jest inny i trzeba się po prostu przyzwyczaić (ja po 2 m-cach i tak nadal się mylę), no cóż, takie są uroki zmian. Rekompensatą za to jednak jest dla mnie to, iż "ster" doposażono w układ ogrzewania :) delikatny, co prawda, ale lepszy taki niż żaden :) przycisk do załączania tego modułu mógł jednak znaleźć się w wygodniejszym miejscu, a tak wylądował niedaleko guzika od systemu S/S.

 

Jeśli już mowa o ciepełku, to należy wspomnieć o tylnej kanapie, która teraz posiada układ ogrzewania, jak fotele z przodu. Jednak dotyczy to tylko skrajnych miejsc, centralne pozostanie niestety nadal mniej komfortowe. U mnie podgrzewanie to jest na razie nieprzydatne, bo te 2 siedziska zajmują foteliki, ale po zakupie auta testowałem i działa ;) Sterowanie mocą ( LO oraz HI) na przedniej konsoli środkowej. Tu też nastąpiła wizualna zmiana - podłokietnik dostał całkiem ładne przeszycie jaśniejszą nicią, podobnie jak deska rozdzielcza przed pasażerem, tam nad schowkiem również wykonano taki zabieg. Nawiewy z kolei zostały pozbawione srebrnej obramówki, zastąpiła ją wersja w kolorze czarnym.

 

Bagażnik, a w zasadzie jego przestrzeń, została delikatnie powiększona. Skrajne części jego wnętrza zostały pozbawione wystających plastików, zredukowane zostały nadkola, a w części pod roletą zrezygnowano z możliwości położenia tam jednej z półek, co było jednak dobre dla starego modelu, jeśli chcieliśmy zbudować coś w rodzaju zamkniętej przestrzeni. Posiadacze wersji sprzed FL zapewne wiedzą o co mi chodzi ;). Te zabiegi pozbycia się paru plastików dały nam "aż" 15 l. Osobiście uważam, że nie było warto. Nowością jest również to, iż klapa bagażnika otrzymała dodatkową funkcję otwierania za pomocą kończyny dolnej ;) No i co też warto wspomnieć - lusterka składają się automatycznie po zamknięciu auta. Mi tego bardzo brakowało w starym X-Trailu.

 

Przejdę teraz do jednostki napędowej. W moim poprzednim jak i w obecnym Nissanie znajduje się 1.6 dCi 130 KM.  Te same dwa silniki, a ich zachowanie jest ewidentnie inne. Różnica jest odczuwalna, ponieważ zastosowany został inny program, w tym wypadku na plus dla nowszego modelu. Auto stało się bardziej zrywne, dynamiczne i został również częściowo zażegnany efekt turbodziury. Podjęcie decyzji o wyprzedzaniu, zwłaszcza tirów, nie nastręcza już tak często w głowie kalkulacji "czy zdążymy?". 

 

Samo prowadzenia auta wiele się nie zmieniło, nadal dosyć dobrze trzyma się drogi i pewnie pokonuje zakręty... zmieniła się natomiast czułość radaru zbliżeniowego... mam wrażenie, że w obecnym X-Trailu system awaryjnego hamowania panikuje bardziej. Może związane jest to ze zmianą położenia. Jednak działa jak najbardziej prawidłowo, co wykazały niezamierzone testy na mieście ;)

 

Z mojej strony to tyle, teraz czekam na Wasze spostrzeżenia, pytania, i sugestie ;)

post-97858-0-36445500-1517408967_thumb.jpg

post-97858-0-23249500-1517408982_thumb.jpg

post-97858-0-56151400-1517408997_thumb.jpg

post-97858-0-75849300-1517409013_thumb.jpg

post-97858-0-29023600-1517409023_thumb.jpg

post-97858-0-30523500-1517409032_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
JackSet

Nie mam pytań :wave: bardzo solidne podsumowanie.

Choć przód (wiem, że to może być subiektywne odczucie) wydaje mi się, że "ładniejszy" był przed FL.

Jak dla mnie zbyt dużo tych V-kształtnych elementów. Chodzi o nie do końca pasujący mi kontrast srebrnego (jasnego) lakieru z czarnymi elementami zderzaka. No i światła przeciwgłowe też jakoś lepiej współgrały z całoscią. Ogólnie poprzednio przedni pas wskutek braku linii pionowych i mniejszej liczby skośnych sprawiał wrażenie smuklejszego, szerszego i bardziej współgrającego z resztą projektu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
juras2017

Dodam cos od siebie

* brakuje wyswietlania ikonek na stale o wlaczonych funkcjach systemow np. przekroczenia lini, zblizaniu sie zbyt szybkim do samochodu poprzedzajacego czy martwe pole

* doszla ciekawa funkcjonalnosc "Auto Hold" hamulca -  nie trzeba trzymac juz nogi na hamulcu np. na swiatlach etc. i oslepiac innych  z tylu

* mocowanie tablicy z przodu zostalo mocno wysuniete przed zderzak -teraz walniemy predzej tablica zamiast zderzakiem :)

* lekka zmiana w wyswietlanych informacjach miedzy zegarami - teraz numery stron np. spalanaia maja numery w niebieskich kolkach (grafika)

* przednia kamera umieszczona znacznie nizej niz przed liftem - niestety zmienia to postrzeganie odleglosci i trzeba sie przyzwyczaic/nauczyc

* jakas zmiana w wyswietlaniu z kamer - teraz jakos inaczej widac te linie pomocnicze

* wydaje mi sie, ze teraz juz nie spieszy sie komputer tak bardzo ze zmiana biegow na wyzszy/nizszy  (podpowiedzi)

* tez mam wrazenie ze jakos "lepiej" pracuje silnik ale to moze byc zludne bo mialem pare tygodni przerwy od X'a :)

* Mapy "tradycyjnie" stare

 

Bylo juz wczesniej ale jakos tego nie ustawilem - selektywne otwieranie drzwi. teraz to wlaczylem i jest pomocne

 

Ocena subiektywna - dla mnie "ostrzejsze" kontury auta sa o wiele lepsze niz "balerony" przed liftem. Teraz auto wyglada bardziej nowoczesnie i ma wiekszy pazur.

To tak na goraco bo odebralem go dopiero w piatek (09/02/2018)

Edited by juras2017

Share this post


Link to post
Share on other sites
dgi

* doszla ciekawa funkcjonalnosc "Auto Hold" hamulca -  nie trzeba trzymac juz nogi na hamulcu np. na swiatlach etc. i oslepiac innych  z tylu

 

Stanął ostatnio za mną autobus i o dziwo na auto-hold świecą się światła stop. Zdziwiłem się bardzo :)

 

Bylo juz wczesniej ale jakos tego nie ustawilem - selektywne otwieranie drzwi. teraz to wlaczylem i jest pomocne

 

Ocena subiektywna - dla mnie "ostrzejsze" kontury auta sa o wiele lepsze niz "balerony" przed liftem. Teraz auto wyglada bardziej nowoczesnie i ma wiekszy pazur.

 

Selektywne otwieranie drzwi włączyłem zaraz jak tylko odebrałem auto z salonu.

 

Co do ogólnego wyglądu. Mi także ostre kontury się dużo bardziej podobają od poprzedniej wersji. Sczerze mówiąc FL mocno zaważył na zakupie właśnie X'a. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
juras2017

Z tymi swiecacymi swiatlami stopu na Auto-hold to mnie zaskoczyles -wydawalo mi sie, ze nie powinien zapalac swiatel bo to jako reczny "chodzi" a tutaj zonk...

 

Zalaczalem aut-hold i nie zauwazylem zeby "oswiecalo" auto za mna, chyba musze gdzies zrobic wysiadke i sprawdzic to organoleptycznie :)

Edited by juras2017

Share this post


Link to post
Share on other sites
dgi

Z tymi swiecacymi swiatlami stopu na Auto-hold to mnie zaskoczyles -wydawalo mi sie, ze nie powinien zapalac swiatel bo to jako reczny "chodzi" a tutaj zonk...

 

Sam byłem w szoku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
juras2017

Sprawdzilem wczoraj i faktycznie po zmroku, na wlaczonych mijania swiatla stopu wala rowno na "auto-hold"

Pewnie na samych dziennych jest to samo

Share this post


Link to post
Share on other sites
nysska

"auto-hold" nie hamuje ręcznym tylko normalnie hydrauliką.

Share this post


Link to post
Share on other sites
juras2017

Wlasnie to jest dziwne

Zdaje sie, ze jesli powyzej jakiegos czasu stoisz na "auto-hold" to samoczynnie przelacza sie na "regularny" hamulec postojowy

Stad domniemanie ze tutaj tez chwilowe zatrzymanie jest na postojowym a nie na normalnym hamulcu.

Zdaje sie ze teraz to jest polaczona funkcja z "hill'em" - zatrzymanie pod gorke

Share this post


Link to post
Share on other sites
nysska

Porównuje to do passata bo tam jest i auto-hold i automatyczny elektryczny postojowy. Tam trzymają normalne hamulce ponieważ elektryczny postojowy wyraźnie słychać jak pracuje i dodatkowo dłużej trwa jego zwolnienie co wyraźnie czuć przy ruszaniu, z auto-hold rusza natychmiast.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dgi

Wlasnie to jest dziwne

Zdaje sie, ze jesli powyzej jakiegos czasu stoisz na "auto-hold" to samoczynnie przelacza sie na "regularny" hamulec postojowy

Stad domniemanie ze tutaj tez chwilowe zatrzymanie jest na postojowym a nie na normalnym hamulcu.

Zdaje sie ze teraz to jest polaczona funkcja z "hill'em" - zatrzymanie pod gorke

 

Też to sprawdziłem i jest tak jak piszesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nysska

Możliwe w moim X-e nie ma auto-hold (na widok T-30 góry się same wypłaszczają ), ale rozumiem, że po jakimś tam czasie załącza się wam kontrolka postojowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
juras2017

Nie doczekalem jeszcze tak dlugo zeby wlaczyly sie postojowe.

Normalnie to jest dodatkowa ikonka podobna do hamulca ale z dodatkowym napisem wewnatrz kola "auto hold"

Przez tyle czasu ile akurat mialem wlaczone (aktywne) te hamulce to zapalala sie i gasla ale trzeba by sprawdzic co zaswieci sie po dluzszym "postoju" na auto-hold.

 

Sprawdzilem zachowanie tego hamulca i na swiatlach, na chwile odpialem pasy bezpieczenstwa a samochod z "auto-hold" przelaczyl automatycznie na postajowe i zgasla ikona "auto-hold"

Dopiero gdy zapialem pasy ponownie pojawila sie ikonka "auto-hold" na wyswietlaczu ale postojowe nie przelaczyly sie juz w ten tryb samoczynnie

Wyglada na to, ze "auto-hold" faktycznie bazuje na "regularnym" hamulcu a nie na postojowym stad zapalane swiatla przy aktywacji trybu/systremu "auto-hold"

Edited by juras2017

Share this post


Link to post
Share on other sites
dgi

Możliwe w moim X-e nie ma auto-hold (na widok T-30 góry się same wypłaszczają ), ale rozumiem, że po jakimś tam czasie załącza się wam kontrolka postojowego?

 

Tak. Sprawdziłęm to ostatnio. Czekałem na kogoś dłużej niż myślałem, że to potrwa. Nie gasiłem silnika, po zatrzymaniu odpalił Auto-Hold, ale po pewnym czasie się zorientowałem, że kontrolka Auto-Hold zgasła, ale za to sam zaciągnął się ręczny.

 

Co więcej, zauważyłem, że Auto-Hold nie działa jak kierowca ma niezapięte pasy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
herson

Widać nie było powodu żeby zadziałał, nigdy z premedytacją nie udało mi się wywolac, ale kilka razy doświadczyłem działania, za co dwa razy byłem mu wdzięczny

Share this post


Link to post
Share on other sites
juras2017

najlepiej jak stoisz w jakims korku i chcesz szybko podjechac  dodajac gaz - powienien wowczas zadzialac albo ostrzezeniem albo "heblem"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crith

Fuchs7 - z premedytacją się nie uda, chyba że oczy zamkniesz ;) a tak to się zapewne przekonasz jak sama sytuacja Cię zaskoczy - lepiej nie prowokować ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
juras2017

Nie wiem czy to nie zalezy tez od "obiektu" naszych "atakow" w celu proby :)

Czasem zadziala wczesniej a zdarza sie ze zadziala jak by z opoznieniem - byc moze welkosc pojazdu poprzedzajacego lub kolor,, ksztalt zderzaka etc. ma na to wplyw.

Pare razy w ramach testow zadzialal hamujac - pomimo tego, ze wciskalem (odruchowo) lekko hamulec to docisnal go za mnie. Nie wlaczyly sie awaryjne na szczescie ale auto hamowalo samo

Share this post


Link to post
Share on other sites
kabelli

A czy jest możliwość odblokowania carplay czy Android auto? Na yt prezentowany jest on w rogue a to przecież bliźniacze modele choć na różne rynki więc nie sądzę aby wersja euro była pozbawiona tej funkcjonalności a jedynie z jakiś względów ja zablokowano jak np. w tucson.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yukka

Z FAQ nissan.pl:

Cytat

KTÓRE SAMOCHODY NISSANA OBSŁUGUJĄ APPLE CARPLAY?

Lista samochodów wyposażonych w Apple CarPlay znajduje się pod adresem: http://www.nissanusa.com/connect/package-specs. Wraz z wyposażaniem kolejnych modeli w CarPlay, firma Nissan będzie wydawać stosowne komunikaty. Każdy model Nissana musi być specjalnie zaprojektowany pod kątem obsługi Apple CarPlay, dlatego modele sprzedawane przed wprowadzeniem przez Nissan systemu CarPlay nie są z nim kompatybilne.

https://www.nissan.pl/dla-wlasciciela/nissan-infotainment-system/android-auto-apple-carplay/faq.html

Edited by Yukka

Share this post


Link to post
Share on other sites
kabelli
Z FAQ

 

Czyli od bieżącego rocznika jest carplay?

 

Zaznaczam że w linku jest mowa o rogue więc może na amerykański rynek to odblokowali a na UE już nie jak w tucson? Na yt jest kilka filmów demonstrujących działanie carplay a rogue a o iksie ani na zagranicznych forach żadnej wzmianki...

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
arecky69

Mi sie tez podoba charakter przedliftowego modelu nie tylko dlatego ze taki wybralem ale ogolnie.

Jedyne co bym sobie lekko przyciemnil tylne lampy.

Robil to moze ktos z Was ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
szybkicus
On 11/2/2018 at 1:21 PM, arecky69 said:

Mi sie tez podoba charakter przedliftowego modelu nie tylko dlatego ze taki wybralem ale ogolnie.

Jedyne co bym sobie lekko przyciemnil tylne lampy.

Robil to moze ktos z Was ?

Najlepszym rozwiązaniem będzie folia do lamp ORACLE 8300 - 074 jasno szara.

Na youtube znajdziesz filmiki jak to zrobić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×