Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stop/Start Sposób na oszukanie (xtronic)


and4sh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ponieważ masę informacji wyciągam z tego forum postanowiłem się podzielić tym co zauważyłem a tutaj nie znalazłem.

 

Na przejażdżce z Panem z ASO dowiedziałem się że nie powinienem cały czas wyłączać stop/start ponieważ skoro jest w aucie to powinien działać. Abstrahując od tego że wyczuwam w tym chęć naciągnięcia mnie na nowy rozrusznik w krótkim czasie po gwarancji strasznie mnie irytuje kiedy silnik wyłącza się gdy stoję w korku. Zauważyłem że przy odpowiednio delikatnym naciśnięciu hamulca - tylko tyle żeby auto samo nie jechało, system nie zaskoczy. Wymaga to pewnej wprawy przy hamowaniu z większej prędkości tzn trzeba w odpowiednim momencie popuścić, niemniej jest to możliwe.Chwila wprawy i człowiek się już nad tym nie zastanawia. Jest to o tyle fajne że bez włączania/wyłączania całego systemu ja decyduje czy na danych światłach ma się wyłączyć czy nie.

 

Mam jednak pytanie do znawców, czy delikatne trzymanie hamulca w automacie ma jakiś negatywny wpływ na auto? Ogólnie logika mi mówi że to tylko hamulec ale może jest jakoś sprzężony z xtroniciem?

Edytowane przez and4sh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz przycisk do wyłączenia tego ustrojstwa to proponuje go użyć . 

Nie hamulec , ale cała masa czujników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że przycisk trzeba wciskać po każdym uruchomieniu silnika to raz. A dwa kiedy dojeżdżasz do świateł zazwyczaj wiesz czy tylko się zatrzymasz i ruszysz czy też będziesz stać na tyle długo żeby ten piekielny wynalazek miał jakiś sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem czemu to taki problem. Jednym się nie chce nacisnąć przycisku do składania lusterek, chcą automatycznie, innym nie chce się nacisnąć blokady drzwi podczas ruszania, chcą automatycznie, jeszcze innym nie chce się nacisnąć wyłączania ss, wolą kombinować z lekkim naciskaniem hamulca. Fajnie mieć wypasiony samochód z każdymi możliwymi bajerami... ale żeby aż tak przeżywać, że czasem trzeba przycisk nacisnąć? W samolotach nawet najnowszych wciskają masę przycisków i nie narzekają :)

Ja tam najzwyczajniej naciskam wyłącz ss i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że przycisk trzeba wciskać po każdym uruchomieniu silnika to raz. A dwa kiedy dojeżdżasz do świateł zazwyczaj wiesz czy tylko się zatrzymasz i ruszysz czy też będziesz stać na tyle długo żeby ten piekielny wynalazek miał jakiś sens.

Załóż prosty układ wyłączający i po kłopocie,po dyskusji...po włożeniu kluczyka po 10sek SS się wyłącza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo po prostu go używaj, po to jest żeby gasić silnik jak stoisz w miejscu, ja sobie nie wyobrażam obecnie mieć samochodu bez tego :P jak masz zaraz ruszyć to faktycznie trzymaj delikatnie hamulec, każdy samochód z S/S tak ma i jest  do tego zaprojektowany, nawet samochód z dwusprzęgłową skrzynią tak robi a w teorii stoisz wtedy na sprzęgle. XTronic to jest stopniowana CVT, więc w teorii jest hydrauliczne sprzęgło pomiędzy skrzynią a silnikiem - nic się mu nie powinno stać od takiego używania.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XTronic to jest stopniowana CVT, więc w teorii jest hydrauliczne sprzęgło pomiędzy skrzynią a silnikiem - nic się mu nie powinno stać od takiego używania.

 

Co rozumiesz przez "stopniowana CVT"? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo po prostu go używaj, po to jest żeby gasić silnik jak stoisz w miejscu, ja sobie nie wyobrażam obecnie mieć samochodu bez tego :P jak masz zaraz ruszyć to faktycznie trzymaj delikatnie hamulec, każdy samochód z S/S tak ma i jest  do tego zaprojektowany, nawet samochód z dwusprzęgłową skrzynią tak robi a w teorii stoisz wtedy na sprzęgle. XTronic to jest stopniowana CVT, więc w teorii jest hydrauliczne sprzęgło pomiędzy skrzynią a silnikiem - nic się mu nie powinno stać od takiego używania.

Mnie szlag chciał trafić,jak dojechałem do skrzyżowania SS nie wyłączył silnika,długie czekanie na zmianę świateł,noga na gaz ...a on zgasł! Noga z gazu,nadepnięcie i zero! dopiero za drugim razem odpalał,tak jakby był skubany w szoku.Zdarzyło mi się to kilka razy dla tego zrezygnowałem na stałe z tego ustrojstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jednak pytanie do znawców, czy delikatne trzymanie hamulca w automacie ma jakiś negatywny wpływ na auto? Ogólnie logika mi mówi że to tylko hamulec ale może jest jakoś sprzężony z xtroniciem?

Przecież stojąc w korku czy na światłach, nie wrzucasz luzu, tylko cały czas masz na D, więc hamulec i tak trzymasz żeby auto nie pełzało??

Acha, jam nie znawca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być tak jak piszecie ale w Nissanie działa to różnie. W Mazdzie i-Stop działa jak należy i faktycznie można samemu o tym decydować siłą nacisku na pedał hamulca. 

Poniżej artyukuł i porównanie czasu reakcji. Ciekawe ile by wyszło w QQ  :whistle:

http://www.auto-swiat.pl/nowe/start-stop-pomaga-czy-przeszkadza/zqpzr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

W tym artykule napisali,

Auta wyposażone w system start-stop mają wzmocnione rozruszniki, alternatory i akumulatory. Zwykłe części zużyłyby się bowiem bardzo szybko.

Jeżeli zastosowane w naszych autach rozruszniki i alternatory są takie superzasto wytrzymałe jak założone fabrycznie akumulatory, to ... strach się nie bać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że przycisk trzeba wciskać po każdym uruchomieniu silnika to raz. A dwa kiedy dojeżdżasz do świateł zazwyczaj wiesz czy tylko się zatrzymasz i ruszysz czy też będziesz stać na tyle długo żeby ten piekielny wynalazek miał jakiś sens.

Jak nie masz dodatkowego alarmu (zgadzam się z uwagą Jacko29) możesz pod maską przestawić czujnik kontroli otwarcia pokrywy komory silnika o 90 stopni i już na zawsze masz z głowy start/stop

Edytowane przez MMarcin76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze! Czasami czujnik jest połączony z alarmem,a w tedy tego nie ominiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez "stopniowana CVT"? 

To,że jest to wewnętrznie skrzynia CVT,ale ponieważ klienci nie cierpią skrzyń CVT i tego jak się zachowują, to w oprogramowaniu zrobili ściemę i zachowuje się ona jak normalna skrzynia która ma osobne biegi , dlatego nazywam to "stopniowana CVT", chociaż oczywiście CVT żadnych stopni nie ma - więc jak przyspieszasz to obroty przeskakują między tymi udawanymi biegami. I tak przeciąga bardzo moment zmiany więc jakiś plus skrzyni CVT jest w tym aucie, ale z mniej drażniącą ścieżką dźwiękową która normalnie towarzyszy bezstopniowym skrzyniom.

 

 

 

W tym artykule napisali,

Jeżeli zastosowane w naszych autach rozruszniki i alternatory są takie superzasto wytrzymałe jak założone fabrycznie akumulatory, to ... strach się nie bać

 

 

 

Nissany z systemem S/S są na rynku już wiele lat, gdyby faktycznie te rozruszniki nie były przystosowane do systemu S/S to podejrzewam że mielibyśmy forum pełne ludzi z tym problemem, albo przynajmniej w prasie motoryzacyjnej byłoby o tym słychać. A tymczasem jakoś dziwnie się nic nie dzieje, więc naprawdę podejrzewam że problem jest wymyślony i nic się silnikom system S/S nie straszny.

 

 

 

Przecież stojąc w korku czy na światłach, nie wrzucasz luzu, tylko cały czas masz na D, więc hamulec i tak trzymasz żeby auto nie pełzało??

Acha, jam nie znawca  :)

Tak, tylko że przy niektórych skrzyniach automatycznych dopiero jak naciśniesz mocno hamulec to jest odpinane sprzęgło żeby go nie męczyć, nawet jak jesteś na "D" - w dwusprzęgłówkach tak musi być bo inaczej wymieniałbyś sprzęgła co roku. Przy sprzęgle hydraulicznym nic się nie może uszkodzić od tego,więc nie ma znaczenia czy trzymasz hamulec mocno czy słabo.

Edytowane przez gambiting
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

... Nissany z systemem S/S są na rynku już wiele lat, gdyby faktycznie te rozruszniki nie były przystosowane do systemu S/S to podejrzewam że mielibyśmy forum pełne ludzi z tym problemem, albo przynajmniej w prasie motoryzacyjnej byłoby o tym słychać. A tymczasem jakoś dziwnie się nic nie dzieje, więc naprawdę podejrzewam że problem jest wymyślony i nic się silnikom system S/S nie straszny.

Zazdroszczę Ci optymizmu i wiary w prasową rzetelność. Znalazłeś gdzieś wzmianki o naszych akumulatorach, czy o akcjach serwisowych Nissana o których nawet właścicieli objętych nimi aut nie powiadamiają, tylko dowiadujemy się przy okazji "okazjonalnych" wizyt w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazdroszczę Ci optymizmu i wiary w prasową rzetelność. Znalazłeś gdzieś wzmianki o naszych akumulatorach, czy o akcjach serwisowych Nissana o których nawet właścicieli objętych nimi aut nie powiadamiają, tylko dowiadujemy się przy okazji "okazjonalnych" wizyt w ASO.

W prasę może mniej wierzę, ale są pewne problemy o których wszędzie można poczytać - przykładowo filtry DPF. Mogłaby prasa nic nie mówić, a i tak byłbym świadomy że coś jest na rzeczy bo różne fora piszą o tym. Jeszcze chyba nie było na całym forum nissana kogoś kto musiał wymienić rozrusznik w samochodzie z system S/S, a przeszukałem całe forum, nie tylko dział QQ - jeżeli ktoś ma link to proszę mnie uświadomić. Nawet w temacie o awarii systemu S/S w QQ J11 problemem okazuje się wszystko inne, tylko nie rozrusznik.

 

Zresztą bo tak szczerze, co by się miało w nim zepsuć - rozrusznik to jest ekstremalnie prosty silnik elektryczny, konstrukcją w sumie nie inny niż silniczek do wycieraczek - tylko że większy i musi radzić sobie z większym natężeniem prądu. Co tam ma się zepsuć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczotki,tuleje komutator,bendiks,zębatka,elektromagnes, a w szczególnych przypadkach nawet pęknąć obudowa,co się zdarzało tak w rozrusznikach jak i w alternatorach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej zużyć, chyba że się miało punto, tam faktycznie pękały obudowy alternatora zimą, przez źle zaprojektowaną obudowę, a fiat i tak szedł w zaparte.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Załóż prosty układ wyłączający i po kłopocie,po dyskusji...po włożeniu kluczyka po 10sek SS się wyłącza

Jaki to patent?

 

Ps będę miał alarm, jeśli to ma znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dzisiaj również zdemontowałem układ wyłączający Start-Stop i skubany ożył na pierwszych światłach! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem jeżdżę Pługiem 2008 z tym ''dobrodziejstwem" i niesamowicie mnie to wkurza jak zapomnę wyłączyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

33 minuty temu, pawcio napisał:

Masz teraz automat?

Nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...