Pablo33 Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Postanowiłem rozpocząć dyskusje na temat paliwa do Naszych Turbo benzyniaków. Zdaje sobie sprawę że przy małych wysilonych turbodoładowanych silnikach z bezpośrednim wtryskiem bardzo ważna jest jakość paliwa. Dodatkowo do założenia wątku skłonił mnie niedawno przeprowadzony tuning oprogramowania jednostki napędowej mojego QQ Postanowiłem potestować w każdych warunkach różne rodzaje Pb na stacji Shella, CircleK i BP. Zapraszam do dyskusji, podzielenia się Waszymi doświadczeniami i testowania paliw w Waszych Kaśkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Temat przewijał się już w naszych dysputach na przestrzeni forumowych dziejów i w większości przypadków dochodziliśmy do wniosku, że te "mocniejsze" paliwa dawały co najwyżej lepsze samopoczucie kierowcy. Choć oczywiście byli tacy, którym cudownie przybywało szkap pod maską więc i ja chętnie poczekam na rozwój sytuacji w temacie. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo33 Opublikowano 5 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Zdradzę że planuję porównać shellowskie paliwa w 1.6 dig-t na hamowni już część tego planu wykonałem , ale zanim przedstawię wyniki zapraszam do dysputy na temat mocy przyśpieszeń i zasięgu na paliwach premium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 W mojej opini (laika), jeśli podstawowe zalecane paliwo i nie chrzczone nie uszkadza nic w osprzęcie silnika lub samym silniku to nie ma się co bawic w jakieś inne. Mocy z tego nie będzie, a przynajmniej nie sądze by była zauważalna, sprawdzałem w innym aucie i nie stwierdziłem nic co mogłoby być znaczące, ale to nie było na hamowni. Podobnie z zasięgiem. Rożnica między 95, a 98 w cenie to nieraz nawet 40-50 groszy na litrze co w warunkach drogowych przekłada się na jakieś 1 do 2 km. Zysk z "podrasowanej" benzyny nie jest na tyle znaczący by przy np. 60 litrach baku ktoś klepnął 60 do 120 km więcej (to by dopiero odpowiadało 95 za tą samą kwotę). Za dużo w ogóle jest zmiennych na trasie takiego samochodu by to jednoznacznie ocenić. Wg mnie szkoda zabawy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Plusem niektórych paliw jest ich skład, czyli dodatki uszlachetniajace. Często paliwa w PL) są wątpliwej jakości, choć ponoć jest lepiej. Za to lanie do silnika przystosowane go do paliwa 95 oktan innego z wyższym parametrem (np. 98), to mijania się z celem. Najwiekszym szkodnikiem w paliwie do silników benzynowych są tak zwane biokomponenty i na ich zawartość należy zwracać uwagę. Im mniej tym lepiej (stacje podają ich zawartość procentowo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Nalałem vpowera i nic specjalnego nie zauwazyłem. Z uwagi na niesamowity popyt na to paliwo wolę tankować zwykłe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Pewnie że nic nie zauważysz. Jak auto nie zestrojone pod 98, to można sobie szukać różnicy tylko w portfelu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Tak jest Grzmocie. Różnicę w cenie lepiej przepić. Sam wiesz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Ottoto, popieram ale za to zawory będą czyste, przynajmniej powinny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Shell vpower ma 95 oktan. Czasami uzywam 1:5 pelnych tankowan. Spalanie nizsze o jakies 0,4 na 100. Niestety cena wyzsza o prawie 50 gr nie jest zrekompensowana. Ale te raz na 5 to srednio 10 gr drozej tylko, a ma wpływ na (mam nadzieje) na jakies tam oczyszczenie bebechów. I troszkę jakby ciszej silnik chodzi. Zawsze tankuje w niedziele wiec mam 8x punkty na karte Shell. 2000 pkt to rownowartosc ok.70 zl czyli reasumujac wychodzi na ZERO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Shell vpower ma 95 oktan. No ale w tytule jest też Racing, więc jest mowa o wyższych oktanach. Tak jest Grzmocie. Różnicę w cenie lepiej przepić. Sam wiesz. Dokładnie Colinsie przebrzydły. Dlatego tankuję w niemrach na Shell-u cały zbiornik ON (80l) i z kartą klienta mam taniej niż w PL. Tą różnicę właśnie przepijam, zaopatrując się natychmiast po przejechaniu granicy w Zgorzelcu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 (edytowane) Pewnie że nic nie zauważysz. Jak auto nie zestrojone pod 98, to można sobie szukać różnicy tylko w portfelu. Dokładnie tak - jak auto nie jest zestrojone na 98 to nie daje to absolutnie nic. Jedynie może warto jak ktoś wierzy że BP Ultimate/VPower ma środki czyszczące i coś tam pomaga - ale moim zdaniem w normalnym benzyniaku nie strojonym pod 98 nie ma to żadnego sensu lać 98 i wyżej. Co w instrukcji pisze? 95 czy 98? Jak 95 to lać 95. Nawet zakładając, że pojedziesz na hamownie i zrobisz test, i na 98 wyjdzie te 2-3 konie więcej - nie da się tego odczuć, a 50 groszy na litrze nie jest tego warte. Edit: Zresztą chyba dobrze pamiętam test który nawet tutaj był, gdzie na zwykłym silniku który jeździ na 95, wlanie 98 powodowało spadek mocy o parę koni, bo więcej oktanów = dłużej zajmuje spalanie i silnik nie kompensował tego. Za to wlanie V-Powera/Ultimate podniosło moc o parę koni, bo dodane środki utleniające powodowały łatwiejsze i szybsze spalanie. Edytowane 6 Lutego 2018 przez gambiting 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Tankuję głównie na Shellu, z racji tego, że zbieram punkty i wymieniam na nagrody. Poza tym, od wielu lat tam tankuję i mam swoją sprawdzoną stację, na której się nie zawiodłem. Odnosząc się do QQ, często tankuję V-Power 95, rzadziej zwykłą FuelSave 95. Czy mam jakiejś odczucia zauważalne? Tak, dostaję więcej punktów na kartę od pani kasjerki! Bardziej ze względu na zawarte dodatki te paliwo tankuję, bo nic innego raczej odczuć się nie da. Jak tankowałem po raz pierwszy zbiornik to było to paliwo od Circle K, zwykłe 95 i też dobre, z 2 razy na Orlenie zwykłe 95, na Shellu zwykłą. Bez różnicy w odczuciach w porównaniu do V-Power. Tak te zwykłe idą od wiadomego dystrybutora paliw, jedynie do lepszych stacje zamawiają swoje dodatki. Mamy nowoczesną turbo benzynę, na bezpośrednim wtrysku, więc myślę, że te dodatki czyszczące w paliwach typu V-Power mają tutaj swój sens. Myślę, że co jakieś tankowanie warto, choć ja ostatnio cały czas na tym śmigam, ale raczej odczuć dla kierowcy nie czuję, może gdybym się jakoś wczuł to bym sobie wmówił. A 98 w ogóle nie tankowałem. A na Shellu ściślej mówiąc jest Racing 100, ale też nie próbowałem, na co mi 200 koni w QQ. Na klapce wlewu paliwa jest 95 i to zamyka temat moim zdaniem. A czy poza tym nie jest coś tam napisane 95 Premium? Nie pamiętam teraz, czy widziałem coś takiego tam, czy teraz mi się wkręciło. Kojarzycie może tak na teraz? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Ja tam tankuję przy markecie, gdzie różnica w stosunku do najtańszej w sieci BP, Orlen czy Shell to 30-40 gr na litrze a w stosunku do premium 70- 80gr, co daje nie małą sumkę na moim 62l zbiorniku, a za zaoszczędzone pieniądze kupuję co 3kkm dodatek czyszczący STP do paliwa za 16zl i co 10kkm za podobną kwotę do wtrysków. Reszta kasy to masa browarów. Edit: Wszysty w Szczecinie chwalą tą stację, a Urban legend głosi, że paliwo do niej przywożone jest z rafinerii Schwedt w DE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Edit: Wszystko w Szczecinie chwalą tą stację, a Urban legend głosi, że paliwo do niej przywożone jest z rafinerii Schwedt w DE. Niemiec płakał jak napełniał zbiornik 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 (edytowane) No ale w tytule jest też Racing, więc jest mowa o wyższych oktanach. Dokładnie Colinsie przebrzydły. Dlatego tankuję w niemrach na Shell-u cały zbiornik ON (80l) i z kartą klienta mam taniej niż w PL. Tą różnicę właśnie przepijam, zaopatrując się natychmiast po przejechaniu granicy w Zgorzelcu. ale też w tytule jest + 95 kontekst jest istotny tj. droższe niż standardowe Edytowane 6 Lutego 2018 przez JackSet 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Niemiec płakał jak napełniał zbiornik Też tak to traktuję, tym bardziej, że to francuska sieć marketów, ale kiedyś się "zaczaję" A tak całkiem serio, to na Shell-u mówiła mi kobitka, że jedynym paliwem sprowadzanym jest właśnie to rancing i autentycznie z Niemiec, przynajmniej u nas w Szczecinie. Reszta to Orlen i dodatki firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 zalałem dziś 35,8 litrów shella 95 normalnego. Poprzednio był Vpower95. Na 456 km ok. 150 to jazda podmiejska a reszta to Wawa. Myślałem ze będzie niższe a wyszło średnio 7,9. Co prawda 2 dni był w ASO wiec moze to podniosło. Ale spora róznica wyszła vs komp. bo ok 0.9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo33 Opublikowano 15 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Ja staram się tankowac zwykłą shell 95 lub Orlen 95 i mieszam z vpower Racing 100. Wiec pewnie wychodzi jakieś 96-97 oktanów. Nigdy nie dopalam paliwa do końca w baku przed kolejnym tankowaniem. Subiektywnie niższe spalanie i szybsza reakcja na gaz na Racingu. Mój styl jazdy jest bardzo zmienny wiec ciężko sprawdzić faktyczne zużycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Ja nie mieszam, tylko czysta. A wczoraj eksperymentalnie zalałem do pełna MilesPlus 98 ze Statoil. Dziś jadę 350 km do Piernikowa, to zobaczę czy spalę te obiecane przez Statoil 3% mniej paliwa. A póki co efekt jest taki, że jestem w plecy ponad 20 zł na zbiorniku czyli jakieś 10% więcej z portfela. Wychodzi na to, że bilans i tak ujemny, ja mam efekt placebo, za to prezes Statoil czysty zysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Mniej wydasz na Ojaca Tadeusza.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Ja nie mieszam, tylko czysta. A wczoraj eksperymentalnie zalałem do pełna MilesPlus 98 ze Statoil. Dziś jadę 350 km do Piernikowa, to zobaczę czy spalę te obiecane przez Statoil 3% mniej paliwa. A póki co efekt jest taki, że jestem w plecy ponad 20 zł na zbiorniku czyli jakieś 10% więcej z portfela. Wychodzi na to, że bilans i tak ujemny, ja mam efekt placebo, za to prezes Statoil czysty zysk. Masz jeszcze Statoila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo33 Opublikowano 15 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 (edytowane) Zalewam czasem Miles plus 95. Dość dobre paliwo. Efektów negatywnych na Miles plus nie stwierdzam, jakichś super pozytywów również brak. Edytowane 15 Lutego 2018 przez Pablo33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Po mojej wycieczce do Piernikowa potwierdzam efekt placebo. Zaraz za tablicą TORUŃ zobaczyłem tablicę Radio Maryja. Jest dobrze, flaszka na dobranoc i jutro ruszam w poszukiwaniu OJCA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 colins, tylko pamiętaj, że jak już będziesz przekazywał grubą kopertę, to nie próbuj całować ojca dyrektora po rękach, bo tego nie lubi. Jest film na YT, więc przygotuj się na spotkanie byś dobrze wypadł. Poza tym, z Torunia bez pierników się nie ruszaj w drogę powrotną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.