Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Najlepsze paliwo do 1.6 i 1.2 Dig-T - Shell Vpower Racing99+ 95, BP itp. jakie macie doznania


Pablo33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem rozpocząć dyskusje na temat paliwa do Naszych Turbo benzyniaków.

 

Zdaje sobie sprawę że przy małych wysilonych turbodoładowanych silnikach z bezpośrednim wtryskiem bardzo ważna jest jakość paliwa.

 

Dodatkowo do założenia wątku skłonił mnie niedawno przeprowadzony tuning oprogramowania jednostki napędowej mojego QQ

 

Postanowiłem potestować w każdych warunkach różne rodzaje Pb na stacji Shella, CircleK i BP.

 

Zapraszam do dyskusji, podzielenia się Waszymi doświadczeniami i testowania paliw w Waszych Kaśkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat przewijał się już w naszych dysputach na przestrzeni forumowych dziejów i w większości przypadków dochodziliśmy do wniosku, że te "mocniejsze" paliwa dawały co najwyżej lepsze samopoczucie kierowcy. :D

Choć oczywiście byli tacy, którym cudownie przybywało szkap pod maską więc i ja chętnie poczekam na rozwój sytuacji w temacie. :)

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdradzę że planuję porównać shellowskie paliwa w 1.6 dig-t na hamowni już część tego planu wykonałem :), ale zanim przedstawię wyniki zapraszam do dysputy na temat mocy przyśpieszeń i zasięgu na paliwach premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej opini (laika), jeśli podstawowe zalecane paliwo i nie chrzczone nie uszkadza nic w osprzęcie silnika lub samym silniku to nie ma się co bawic w jakieś inne. Mocy z tego nie będzie, a przynajmniej nie sądze by była zauważalna, sprawdzałem w innym aucie i nie stwierdziłem nic co mogłoby być znaczące, ale to nie było na hamowni. Podobnie z zasięgiem. Rożnica między 95, a 98 w cenie to nieraz nawet 40-50 groszy na litrze co w warunkach drogowych przekłada się na jakieś 1 do 2 km. Zysk z "podrasowanej" benzyny nie jest na tyle znaczący by przy np. 60 litrach baku ktoś klepnął 60 do 120 km więcej (to by dopiero odpowiadało 95 za tą samą kwotę). Za dużo w ogóle jest zmiennych na trasie takiego samochodu by to jednoznacznie ocenić. Wg mnie szkoda zabawy.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plusem niektórych paliw jest ich skład, czyli dodatki uszlachetniajace. Często paliwa w PL) są wątpliwej jakości, choć ponoć jest lepiej. Za to lanie do silnika przystosowane go do paliwa 95 oktan innego z wyższym parametrem (np. 98), to mijania się z celem.

Najwiekszym szkodnikiem w paliwie do silników benzynowych są tak zwane biokomponenty i na ich zawartość należy zwracać uwagę. Im mniej tym lepiej (stacje podają ich zawartość procentowo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że nic nie zauważysz. Jak auto nie zestrojone pod 98, to można sobie szukać różnicy tylko w portfelu.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ottoto, popieram ale za to zawory będą czyste, przynajmniej powinny

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shell vpower ma 95 oktan. Czasami uzywam 1:5 pelnych tankowan. Spalanie nizsze o jakies 0,4 na 100. Niestety cena wyzsza o prawie 50 gr nie jest zrekompensowana. Ale te raz na 5 to srednio 10 gr drozej tylko, a ma wpływ na (mam nadzieje) na jakies tam oczyszczenie bebechów. I troszkę jakby ciszej silnik chodzi. Zawsze tankuje w niedziele wiec mam 8x punkty na karte Shell. 2000 pkt to rownowartosc ok.70 zl czyli reasumujac wychodzi na ZERO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shell vpower ma 95 oktan.

No ale w tytule jest też Racing, więc jest mowa o wyższych oktanach.

 

Tak jest Grzmocie. Różnicę w cenie lepiej przepić. Sam wiesz. :D;)

Dokładnie Colinsie przebrzydły. Dlatego tankuję w niemrach na Shell-u cały zbiornik ON (80l) i z kartą klienta mam taniej niż w PL. Tą różnicę właśnie przepijam, zaopatrując się natychmiast po przejechaniu granicy w Zgorzelcu.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że nic nie zauważysz. Jak auto nie zestrojone pod 98, to można sobie szukać różnicy tylko w portfelu.

Dokładnie tak - jak auto nie jest zestrojone na 98 to nie daje to absolutnie nic. Jedynie może warto jak ktoś wierzy że BP Ultimate/VPower ma środki czyszczące i coś tam pomaga - ale moim zdaniem w normalnym benzyniaku nie strojonym pod 98 nie ma to żadnego sensu lać 98 i wyżej. Co w instrukcji pisze? 95 czy 98? Jak 95 to lać 95. 

 

 

Nawet zakładając, że pojedziesz na hamownie i zrobisz test, i na 98 wyjdzie te 2-3 konie więcej - nie da się tego odczuć, a 50 groszy na litrze nie jest tego warte.

 

 

Edit: Zresztą chyba dobrze pamiętam test który nawet tutaj był, gdzie na zwykłym silniku który jeździ na 95, wlanie 98 powodowało spadek mocy o parę koni, bo więcej oktanów = dłużej zajmuje spalanie i silnik nie kompensował tego. Za to wlanie V-Powera/Ultimate podniosło moc o parę koni, bo dodane środki utleniające powodowały łatwiejsze i szybsze spalanie.

Edytowane przez gambiting
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuję głównie na Shellu, z racji tego, że zbieram punkty i wymieniam na nagrody.:D Poza tym, od wielu lat tam tankuję i mam swoją sprawdzoną stację, na której się nie zawiodłem. Odnosząc się do QQ, często tankuję V-Power 95, rzadziej zwykłą FuelSave 95. Czy mam jakiejś odczucia zauważalne? Tak, dostaję więcej punktów na kartę od pani kasjerki! :) Bardziej ze względu na zawarte dodatki te paliwo tankuję, bo nic innego raczej odczuć się nie da. Jak tankowałem po raz pierwszy zbiornik to było to paliwo od Circle K, zwykłe 95 i też dobre, z 2 razy na Orlenie zwykłe 95, na Shellu zwykłą. Bez różnicy w odczuciach w porównaniu do V-Power. Tak te zwykłe idą od wiadomego dystrybutora paliw, jedynie do lepszych stacje zamawiają swoje dodatki.

 

Mamy nowoczesną turbo benzynę, na bezpośrednim wtrysku, więc myślę, że te dodatki czyszczące w paliwach typu V-Power mają tutaj swój sens. Myślę, że co jakieś tankowanie warto, choć ja ostatnio cały czas na tym śmigam, ale raczej odczuć dla kierowcy nie czuję, może gdybym się jakoś wczuł to bym sobie wmówił. ;)

 

A 98 w ogóle nie tankowałem. A na Shellu ściślej mówiąc jest Racing 100, ale też nie próbowałem, na co mi 200 koni w QQ. :D

 

Na klapce wlewu paliwa jest 95 i to zamyka temat moim zdaniem. A czy poza tym nie jest coś tam napisane 95 Premium? Nie pamiętam teraz, czy widziałem coś takiego tam, czy teraz mi się wkręciło. :D Kojarzycie może tak na teraz?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam tankuję przy markecie, gdzie różnica w stosunku do najtańszej w sieci BP, Orlen czy Shell to 30-40 gr na litrze a w stosunku do premium 70- 80gr, co daje nie małą sumkę na moim 62l zbiorniku, a za zaoszczędzone pieniądze kupuję co 3kkm dodatek czyszczący STP do paliwa za 16zl i co 10kkm za podobną kwotę do wtrysków. Reszta kasy to masa browarów.

Edit: Wszysty w Szczecinie chwalą tą stację, a Urban legend głosi, że paliwo do niej przywożone jest z rafinerii Schwedt w DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit: Wszystko w Szczecinie chwalą tą stację, a Urban legend głosi, że paliwo do niej przywożone jest z rafinerii Schwedt w DE.

Niemiec płakał jak napełniał zbiornik  B)

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale w tytule jest też Racing, więc jest mowa o wyższych oktanach.

 

Dokładnie Colinsie przebrzydły. Dlatego tankuję w niemrach na Shell-u cały zbiornik ON (80l) i z kartą klienta mam taniej niż w PL. Tą różnicę właśnie przepijam, zaopatrując się natychmiast po przejechaniu granicy w Zgorzelcu.

ale też w tytule jest + 95 :whistle:

kontekst jest istotny tj. droższe niż standardowe

 

 

Edytowane przez JackSet
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemiec płakał jak napełniał zbiornik B)

Też tak to traktuję, tym bardziej, że to francuska sieć marketów, ale kiedyś się "zaczaję" A tak całkiem serio, to na Shell-u mówiła mi kobitka, że jedynym paliwem sprowadzanym jest właśnie to rancing i autentycznie z Niemiec, przynajmniej u nas w Szczecinie. Reszta to Orlen i dodatki firmy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalałem dziś 35,8 litrów shella 95 normalnego. Poprzednio był Vpower95. Na 456 km ok. 150 to jazda podmiejska a reszta to Wawa. Myślałem ze będzie niższe a wyszło średnio 7,9. Co prawda 2 dni był w ASO wiec moze to podniosło. Ale spora róznica wyszła vs komp. bo ok 0.9 :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja staram się tankowac zwykłą shell 95 lub Orlen 95 i mieszam z vpower Racing 100. Wiec pewnie wychodzi jakieś 96-97 oktanów. Nigdy nie dopalam paliwa do końca w baku przed kolejnym tankowaniem.

 

Subiektywnie niższe spalanie i szybsza reakcja na gaz na Racingu.

 

Mój styl jazdy jest bardzo zmienny wiec ciężko sprawdzić faktyczne zużycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mieszam, tylko czysta. :P

A wczoraj eksperymentalnie zalałem do pełna MilesPlus 98 ze Statoil. Dziś jadę 350 km do Piernikowa, to zobaczę czy spalę te obiecane przez Statoil 3% mniej paliwa. :D

A póki co efekt jest taki, że jestem w plecy ponad 20 zł na zbiorniku czyli jakieś 10% więcej z portfela. :D

Wychodzi na to, że bilans i tak ujemny, ja mam efekt placebo, za to prezes Statoil czysty zysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej wydasz na Ojaca Tadeusza.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mieszam, tylko czysta. :P

A wczoraj eksperymentalnie zalałem do pełna MilesPlus 98 ze Statoil. Dziś jadę 350 km do Piernikowa, to zobaczę czy spalę te obiecane przez Statoil 3% mniej paliwa. :D

A póki co efekt jest taki, że jestem w plecy ponad 20 zł na zbiorniku czyli jakieś 10% więcej z portfela. :D

Wychodzi na to, że bilans i tak ujemny, ja mam efekt placebo, za to prezes Statoil czysty zysk.

Masz jeszcze Statoila :o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalewam czasem Miles plus 95. Dość dobre paliwo. Efektów negatywnych na Miles plus nie stwierdzam, jakichś super pozytywów również brak.

Edytowane przez Pablo33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojej wycieczce do Piernikowa potwierdzam efekt placebo. Zaraz za tablicą TORUŃ zobaczyłem tablicę Radio Maryja. :D Jest dobrze, flaszka na dobranoc i jutro ruszam w poszukiwaniu OJCA. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

colins, tylko pamiętaj, że jak już będziesz przekazywał grubą kopertę, to nie próbuj całować ojca dyrektora po rękach, bo tego nie lubi. :D Jest film na YT, więc przygotuj się na spotkanie byś dobrze wypadł. Poza tym, z Torunia bez pierników się nie ruszaj w drogę powrotną. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...