Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.2 DIG-T a 1.6 DIG-T - Różnice pod maską


adrian014
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam nadzieje że napisałem temat w dobrym dziale, jeśli nie proszę o przeniesienie. Krótko: Jakie są różnice pod maską między silnikami 1.2 DIG-T a 1.6 DIG-T, nie chodzi mi o dane technicznie, tylko o szczegóły wizualne jak je łatwo odróżnić, modele po face-liftingu. Mile widziane zdjęcia porównawcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze spostrzeżenie, to takie że wszystkie mają pokrywę na silniku,1.2 nie ma...oprócz mnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to zupełnie inne silniki więc nie można doszukiwać się podobieństw pod maską. No chyba, że na zasadzie, ze jeden i drugi ma 4 cylindry, turbosprężarkę, cewki, świece itd. Mimo to nadal są to różne silniki bez podobieństw. Co do fotek, to wystarczy zapytać wujka Google. No chyba, że komuś będzie się chciało tutaj wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, 12.tCe od renault ma wtrysk bezpośredni. zresztą to pierwszy ich z tego typu zasilaniem benzynowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No manixio prawie masz rację, bo pierwszy silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, to był silnik 2.0 IDE mający swoje korzenie jeszcze w silniku GDI z Mitsubishi. Francuzi próbowali go zmodernizować i spłodzili wspomniany silnik 2.0 IDE. Było to jakoś w okolicach 2000 r. Jednak nie był to zbyt udany motor, był awaryjny oraz miał problemy z normami spalin. W rezultacie po zaledwie 3 czy 4 latach został wycofany z produkcji.

Natomiast 1.2 DIG-T (1.2 TCe), to pierwszy silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, który przyjął się na rynku, znalazł zastosowanie w wielu modelach koncernu i mimo drobnych wad jest ogólnie udaną konstrukcją.

Ogólnie historia silników z bezpośrednim wtryskiem jest bardzo ciekawa (przynajmniej dla kogoś kto lubi motoryzacyjne klimaty) i już bardzo długa, bo tego typu rozwiązanie było stosowane na szeroką skalę już we wspomnianych silnikach 1.8 GDI z Mitsubishi. Silnik ten napędzał m.in.model Carisma więc jak łatwo policzyć zaprojektowany był już z kilkadziesiąt lat temu. Jednak i on borykał się z różnymi problemami, o których nie będę teraz chyba się rozpisywał i w rezultacie Mitsubishi zraziło się do wtrysku bezpośredniego tak bardzo, że porzuciło produkcję tego typu silników na wiele lat. Postęp technologiczny spowodował, że dopiero w ostatnich latach silniki z bezpośrednim wtryskiem zaczęły pojawiać się ponownie i na masową skalę. Do tego stopnia, że dziś ciężko już spotkać nowe silniki z wtryskiem pośrednim. Większość wad udało się wyeliminować bądź zminimalizować, jednak nadal w mniejszym bądź większym stopniu silniki z bezpośrednim wtryskiem borykają się z problemem odkładającego się w dolocie nagaru bądź nadmiernym smrodzeniem. Do tego stopnia, że najnowsze tego typu benzyniaki wyposażane będą lub już są w filtry cząstek stałych. Jedno jest pewne. Silniki z bezpośrednim wtryskiem mają jedną ogromną zaletę. Taki wtrysk pozwala na bardzo dokładne kontrolowanie procesu spalania w silniku co pozytywnie wpływa na jego pracę, moc oraz spalanie. W rezultacie czy nam się podoba czy nie, to jesteśmy już skazani na takie silniki. No chyba, że w przyszłości wyprą je "elektryki", które coraz odważniej radzą sobie na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, chodziło mi o model bezp. wtrysku z turbawką, ale użyłem skrótu myślowego i wyszlo jak wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze spostrzeżenie, to takie że wszystkie mają pokrywę na silniku,1.2 nie ma...oprócz mnie :D

 Czy może pasuje pokrywa z 1.6 do 1.2? Chętnie był założył bo bez 1.2 wygląda słabo... :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Czy może pasuje pokrywa z 1.6 do 1.2? Chętnie był założył bo bez 1.2 wygląda słabo... :)  

Renault 1.2 TCe ale napis szpetny trzeba go zetrzeć

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat ten 1,2 TCe ma lepsze parametry i osiągi niż 1,2 Dig-T, więc nie ma co się wstydzić tej pokrywy.

;-)

 

Wysłane z mojego Lenovo K50-T5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jawiem,że pod maską Kaśki jest wszystko Made in Renault,ale dodanie do niej jeszcze tak wyraźnego awizo to już byłaby przesada.Co do 1.2 to jest ich kilka 90KM 100KM 110KM 115KM 120KM i 130KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale wydaje mi się, że tylko ostatnie dwa to te z bezpośrednim wtryskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 10.02.2018 o 10:36, JACKO29 napisał:

Renault 1.2 TCe ale napis szpetny trzeba go zetrzeć

 

W dniu 10.02.2018 o 10:36, JACKO29 napisał:

Renault 1.2 TCe ale napis szpetny trzeba go zetrzeć

Witam Kolegę od jakiego renault będzie pasowała osłona silnika do j11 2015 r. Czy trzeba specjalnych zaczepów lub dokonać przeróbki.Pozdrawiam grzegorz58

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 1.2 tce,nie trzeba nic przerabiać wszystko pasuje na śrubki

http://allegro.pl/oslona-pokrywa-silnika-renault-1-2-tce-super-stan-i7283816866.html O ,coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...