Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

adaptacja przepustnicy 2.0 benz. 140 km


domkor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Potrzebuję porady podkusiło mnie i wyczyściłem przepustnice ( miała trochę nagaru) , wszystko wyczyszczone złożone i szczelne. Po złożeniu autko ładnie odpala ale obroty zatrzymują się na 1500 i falują . 

 

I teraz pytanie czy przy tym silniku trzeba przeprowadzać adaptację przepustnicy a jeśli tak to czy tylko i wyłącznie za pomocą kompa.

 

pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem ten sposób bez użycia kompa na innej stronie ale niestety u mnie nie zadziałał

I nie zadziała :( Nikt tego nie zrobi bez serwisu :( Chyba że ktoś coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, czytałem już kilka tematów odnośnie przepustnicy w xtrailu qr20de. Dla mnie sprawa nadal jest nie jasna jezeli chodzi o adaptację bo zdania na ten temat są podzielone. Może w końcu uda sie ustalić jak jest naprawde? Da sie to samemu zrobić? W końcu nauczy sie sama? Walczę już jakiś czas ze zbyt dużymi obrotami na biegu jałowym. Przepustnica zostala fachowo wyczyszczona, swiece nowe, filtr powietrza nowy, nieszczelności w dolocie nie ma a obroty nadal wysokie. Dzwonilem do aso adaptacja 250-300 zl. Strasznie duzo jak dla mnie. Gdybym miał pewność ze to wystarczy i że moja przepustnica jest sprawna to moze i bym się zdecydował tulko jak samemu sprawdzić czy moja przepustnica jest sprawna?

znalazłem ten sposób bez użycia kompa na innej stronie ale niestety u mnie nie zadziałał

U mnie tez nie zadziałał w xtrailu. Bylem u znajomego na oryginalnym programie bosch i ma funkcje adaptacji i regulacji wolnych obrotów. Niestety nie mial czasu zeby sie tym bawić. Mam przyjechac pod koniec przyszłego tygodnia i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

 

 

 

 

Witam, nadal walczę z obrotami w swoim qr20de. Uszkodzony był zaworek w deklu zaworowym od odpowietrzenia skrzyni korbowej. Po jego wymianie udało sie przeprowadzić proces adaptacji z poziomu pedału gazu. Niestety efektu nie ma. Próbowałem ręcznie delikatnie recznie domknąć przepustnice podczas pracy silnika i obroty spadły do prawidlowych. Po adaptacji zdarza sie czasami ze podczas postoju na wolnych obrotach spadną na chwilke na ok 750 ale po wchwili znowu skaczą na 1100 i wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po wyczyszczeniu też miałem wysokie obroty adaptacja przepustnicy ( na kompie nic nie dawała ) dopiero mój magik pogrzebał  coś przy przepływomierzu ( ale też tylko na kompie ) i jak ręką odjął obroty wróciły do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, domkor napisał:

Ja po wyczyszczeniu też miałem wysokie obroty adaptacja przepustnicy ( na kompie nic nie dawała ) dopiero mój magik pogrzebał  coś przy przepływomierzu ( ale też tylko na kompie ) i jak ręką odjął obroty wróciły do normy

A jesteś w stanie dowiedzieć się co zrobił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset jakich ustawień? Podłączałem do kompa i gość robił reset ustawień przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do niego i powiedział mi przez telf. że wskazania odczytywane z przepływomierza dla pewnego okresu są gdzieś zapisywane w ecm. ( podobno po to aby tworzyć uśrednioną wartość dla określonych obciążeń silnika eliminując w ten sposób różne odchyły wynikające z zabrudzania filtra, dostawania się oleju na czujnik, drobne nieszczelności itp. Korelowane jest to z przyjętymi ustawieniami przepustnicy , według niego gdyby poświęcić odpowiednio dług okres to po przyuczeniu przepustnicy z czasem obroty musiały by się ułożyć gdyż dane się nałożą. Jak ktoś nie chce czekać to trzeba je usunąć.

Zaznaczam że są to jego słowa ja się na elektronice samochodowej nie znam. Jednak u mnie po odpięciu przepustnicy obroty zwariowały tzn. latały od 1700 do 900 i strasznie wolno silnik schodził z obrotów , po resecie przepustnicy nastąpiła poprawa że silnik trzymał obroty równo ale po dodaniu gazu zatrzymywał się na 2500  trwał na nich przez jakieś 5 sekund po czym spadał powili do 900 . Poprawa nastąpiła dopiero po usunięciu ustawień przepływomierza. tak to przynajmniej określił. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Dzwoniłem do swojego magika i mówił że to robiliśmy kilka razy on to określił jako reset wartości przyuczonych. Dziwne bo przez kompa nie chce przejść procesu adaptacji a przez pedał gazu przechodzi. Wygląda to tak jak by przepustnica się nie domykała no i wolno schodzi z obrotów jak u Ciebie. Jak ją domknęliśmy ręcznie to obroty ładnie spadły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może problem tkwi w programie diagnostycznym u mnie nie mógł pousuwać tych zapisanych danych tzn. niby program je kasował a po odpięciu aku. powracały , dopiero jakimś polskim softem mxc ( lub coś podobnie z nazwy) usunął je i wszystko zaskoczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia ale tak sobie myślę że skoro w nissanie almerze zrobił to bez problemu w kilka minut to w xtrailu też powinno się udać.

Wczoraj roznitowałem obudowę przepustnicy, zauważyłem że element zaznaczony nie opiera się na ograniczniku co za tym idzie przepustnica nie domyka się. Wykręciłem śrubkę regulacyjną na obudowie i zaznaczony element oparł się na ograniczniku. Niestety komp wypluwa błąd P1121 czyli czujnik położenia przepustnicy.  

InkedIMG_20180620_170648_LI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś czy do 2.0 qr20de pasuje przepustnica z 2.5 qr25de?  Albo z czego jeszcze może pasować ? Po numerze sera 576-01 wyskakuje mi też primera 1.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij w stopce rok produkcji. 

Wracając do odpowiedzi to raczej nie pasuje.

1633675770760.png

Tu masz przepustnice do wersji 2.0 z końca roku 2006 (nie podałeś swojego rocznika więc taki wybrałem)

http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2006_10/type_3/fuel_and_engine_control/throttle_chamber/illustration_1/

Były dwie wersje przepustnic (pod linkami są informacje w jakich innych modelach równolegle były używane)

16119-8H31B     http://nissan4u.com/parts/info/161198H31B/  
16119-8H31C     http://nissan4u.com/parts/info/161198H31C/  
 

A tu masz z wersji 2.5

http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2006_10/type_30/fuel_and_engine_control/throttle_chamber/illustration_1/

16119-AE01B   http://nissan4u.com/parts/info/16119AE01B/
16119-AE01C   http://nissan4u.com/parts/info/16119AE01C/

 

Jeśli masz X'a z innego rocznika to musisz sobie na tym serwisie znaleźć pozycje odpowiadająca twojemu rocznikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2001 jest w obu przypadkach. Na swojej nie znalazłem innego symbolu jak sera 576-01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2001 roku była tylko wersja 2.0 i żeby było ciekawiej inne były przepustnice w zależności od skrzyni biegów

skrzynia manualna
16119-8H311     http://nissan4u.com/parts/info/161198H311/
16119-8H313     http://nissan4u.com/parts/info/161198H313/

skrzynia automatyczna
16119-8H301     http://nissan4u.com/parts/info/161198H301/
16119-8H303     http://nissan4u.com/parts/info/161198H303/

 

Ale z drugiej strony jak wszedłem na strony polskiego potentata części zamiennych to wyskoczyły zamienniki jak poniżej
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3316303030300-HIT2508539-O19069-przepustnica-powietrza.html

NumeryOE        Marka
88159           FISPA
8UK007623201    HELLA
RME6005         HITACHI
RME6005A        HITACHI
RME6005C        HITACHI
RME6005D        HITACHI
RME6005E        HITACHI
RME6005F        HITACHI
SERA57601       HITACHI
7519169         HOFFER
89169           MEAT & DORIA
161198H300      NISSAN
161198H301      NISSAN
161198H303      NISSAN
161198H30A      NISSAN
161198H30B      NISSAN
161198H30C      NISSAN
88159           SIDAT
V38810003       VEMO

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się też doszedłem do takich wniosków ale nadal zostaje problem że na przepustnicy pisze tylko sera 576-01 i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nie zgadzają się serie to może ktoś wcześniej wymieniał przepustnicę w tym aucie i założył nie koniecznie odpowiednią. 

Może i tutaj też należałoby upatrywać się przyczyny problemu z jej adaptacją?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś z posiadaczy qr20de zrobić zdjęcie czarnej obudowy przepustnicy tam gdzie wybity jest numer? Wiem że będzie to trochę trudne ale może ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w Serwisie Nissana. Na mojej starej przepustnicy nie dało się zrobić adaptacji z przyczyn nie znanych. Po wymianie przepustnicy na używke z allegro adaptacja zrobiona i obroty ładnie spadają do ok 700. Ale przecież nie może być kolorowo i idealnie... niestety już po opuszczeniu serwisu zauważyłem że podczas postoju obroty ładnie trzymają sie na poziomie ok 700 i raz na jakiś czas spadają, zatelepie budą i dalej waracają do normy. Nie dzieję się to bardzo często może raz na minutę. Jak myslicie gdzie szukac przyczyny? Dodam że mam jedną cewke inna niż wszystkie może to jest powód ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego...gdybym wiedział co jest grane, podpowiedział bym ;) mimo szczerych chęci i przeczytania postu... rozkładam ręce...są tu koledzy, co znają xa na wylot, może w końcu któryś coś podpowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz LPG?

Pytam bo miałem identyczne objawy w poprzednim aucie (Passat B5fl) i też długo kombinowaliśmy.

Z rozwiązaniem przyszedł gazownik który sprawdził, że mapsensor od LPG raz na jakiś czas podaje do komputera że ciśnienie gazu jest 6 razy wyższe i w tym momencie komputer drastycznie skracał czas wtrysku (korekta na podstawie ciśnienia).

Wystarczyło założyć nowy mapsensor i wszystkie dolegliwości ustąpiły. Też były walki z przepustnicą, czyszczenie, itd. Nic nie pomagało. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...