Matijus Posted March 21, 2018 Share Posted March 21, 2018 (edited) Witam, w trakcie zimy miałem problemy z odpaleniem mojej primery musiałem kręcić z 10 razy żeby odpalił. Wymieniłem świece na nowe pomogło lecz nie do końca, sprawa wygląda tak że przy zerowej lub niżej temperaturze dalej ma lekkie problemy, zrobiłem mały teścik gdy raz podgrzewałem świece miał lekki problem, gdy podgrzałem dwa trzy razy świece przed odpaleniem to odpalał od strzała, co może być przyczyną? Przekaźnik świec, pompa w baku (o ile taka w nim istnieje) ? Był bym bardzo wdzięczny o podpowiedzi co mogę sprawdzić. PS. szukałem podobnego tematu lecz albo jestem ślepy albo nie wiem. Pozdrawiam. Edited March 21, 2018 by Matijus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kcroot Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Powiedz mi czy wymieniałeś wszystkie naraz, albo uzupełniałeś dobrymi te wadliwe? Mam podobnie ale od -10 C . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 A dobieraliście świece wg VIN? Czas grzania też jest ważny, nie tylko czy gwint pasuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matijus Posted March 23, 2018 Author Share Posted March 23, 2018 (edited) Wymieniłem wszystkie na raz, niestety nie dobierałem przez vin, mieszkam w Niemczech teraz a jeszcze nie znam dobrze języka i ciężko było mi te kupić (facet sprawdzał z mojego dowodu model itp, ale nie wiem czy akurat vin też). Primera nawet dziś przy +5 się jąkała przy odpalaniu (podobnie było już na starych) Zauważyłem apropo czasu grzania że na starych czy nowych -10 czy +5 grzeje tak samo tzn taki sam czas, dodam że jeszcze zimę temu na starych dobrze odpalał. Edited March 23, 2018 by Matijus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Lampka gaśnie a świece jeszcze grzeją. Czas grzania jest ustawiony w sterowniku. Jak świece mają dłuższy czas grzania niż ustawiono w sterowniku to zwyczajnie nie osiągną swojej temperatury roboczej. Pisałeś że podgrzewasz dwa/trzy razy i zapala od strzała. Czyli jaki wniosek? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matijus Posted March 23, 2018 Author Share Posted March 23, 2018 Hmm, no nic w takim razie muszę się przemęczyć z tym autem jeszcze z rok może mniej i wymieniam niestety go na coś innego, i tak już ma za duży przebieg żeby cokolwiek w niego pakować. Szkoda ale bez sensu już wydawać pieniądze na nowe świece itp. Dziękuje za pomoc i rozjaśnienie sprawy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Masz nr. tych świec co kupiłeś? Jeśli tak to podaj i wpisz VIN. Wieczorem looknę czy faktycznie pasują do Twojego silnika. Bo jeśli tak to problem jest gdzie indziej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matijus Posted March 23, 2018 Author Share Posted March 23, 2018 Jasne był bym wdzięczny, świece Beru GN109 i jeszcze jest jakiś pod nim nr 0100 800 031 a vin to SJNFEAP12U0068507 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Dobra, ale to później jak dorwę kompa. ======================================== Świece są dobrane prawidłowo. Nr oryginału wg VIN 11065AD200 Twoje Beru są w grupie zamienników: https://www.czesciauto24.pl/oen/11065ad200 https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3118203317321-GN_109_________0100800031-swieca-zarowa,scr_dItems.html 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matijus Posted March 23, 2018 Author Share Posted March 23, 2018 (edited) Hmm ok dziękuje za poświęcony czas. Czyli świece ok, kompresja też ok (sprawdzana jakoś na początku zeszłego roku a dużo nim nie zrobiłem, swoją drogą dalej na na 5w40 oleju śmigam i nie zjada mi ani grama praktycznie) akku też sprawdzany dobrą ładowarką (jestem modelarzem to ładowarka nie byle jaka, pokazuje ile naładował i ogólny stan) zajrzę jutro do przekaźnika świec chyba. Ps. filtry wymienione też. jestem otwarty na propozycje co mogę sprawdzić, jak narazie domowymi sposobami. (mechanika wolał bym unikać, tu w Niemczech narazie) Edited March 23, 2018 by Matijus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michaell Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 (edited) Jeśli diesel słabo pali to też może być problem z wtryskami. Przekaźnik świec żarowych do twojego motoru kosztuje 55 zł używany na allegro, szczerzę to wątpię, że mógł się zepsuć Edited March 23, 2018 by michaell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Jeśli diesel słabo pali to też może być problem z wtryskami. Przekaźnik świec żarowych do twojego motoru kosztuje 55 zł używany na allegro, szczerzę to wątpię, że mógł się zepsuć No tak, bo złe rozpylenie, zgadza się. Tylko dlaczego po kilku zagrzaniach pali od kopa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michaell Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 W moim przypadku było tak. Plus 10 nissan 1,9 dci potrafił zapalić na jednej sprawnej świecy żarowej po zapaleniu auta świecił się żółty check engine W styczniu miałem problemy z paleniem na zimnym silniku, nie zaświecał się check engine. Po sprawdzeniu wtrysków okazało się że jeden wtrysk był zepsuty. Problem z paleniem się rozwiązał auto pali przy minus 21 Z mojego punktu widzenia gdy jest problem z elektryką bądź świecami to powinien się zaświecić check engine. W tymprzypadku musi być problem z dawką paliwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matijus Posted March 24, 2018 Author Share Posted March 24, 2018 Michaell jasne nie wykluczam tego, ale regeneracja wtrysków to już gra nie warta świeczki w tym aucie, zwłaszcza że mechanicy w Niemczech średnio chcą cokolwiek naprawiać/regenerować a tylko wymieniać na nowe, a to już nie opłacalne. Sprawdzę wszystko co się da sam, jak pomoże to pomoże jak nie to trudno, raczej i tak na koniec roku lub na początku nowego bym wymieniał auto (bardziej z myślą o tym że muszę mieć auto na niemieckich blachach, a żeby tego przerejestrować to nie ma szans, nie przeszedł by szczegółowego przeglądu niemieckiego) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michaell Posted March 25, 2018 Share Posted March 25, 2018 Rozumiem. W Krakowie za sprawdzenie 4 szt oraz regeneracje 1 wtrysku płaciłem 500 zł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted March 26, 2018 Share Posted March 26, 2018 Rozumiem. W Krakowie za sprawdzenie 4 szt oraz regeneracje 1 wtrysku płaciłem 500 zł Weź pod uwagę że Ty masz inny silnik. Mało kto regeneruje Denso, a jak już to trza słono płacić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matijus Posted March 27, 2018 Author Share Posted March 27, 2018 Witam ponownie, wyczyściłem wszystko co ma wspólnego ze świecami, klamry (czy jak to się zwie) tą alu listwę i auto odpala normalnie. Nie muszę grzać już dwa razy. Wczoraj trochę w nocy przymroziło było -1 z rana dziś trochę cieplej i wszystko jest ok. Zauważyłem że kultura pracy silnika na zimnym troszkę się poprawiła nawet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.