Adasiek Posted March 25, 2018 Share Posted March 25, 2018 Witam, Na wstępie chciałem przeprosić jeśli gdzieś się już pojawił podobny temat, i jeśli napisałem nie tu gdzie trzeba Mam problem z moją Primerką, z niestabilnymi obrotami, gdy odpalam na zimnym obroty czasem wskoczą ponad 1k i powoli spadną do 500/400 (mało nie zgaśnie, a zdarza się że i zgaśnie) żeby bardzo powoli wejść na 800 i to się dzieje najczęściej, a czasem jak się z rana śpiesze do roboty i za szybko puszczę sprzęgło (co spowoduje zgaśnięcie ) i próbuje go znów odpalić to bez przegazówki nie da rady. Druga sprawa z obrotami wygląda tak że gdy jadę sobie i mam bieg wrzucony (obojętnie który) i nacisnę pedał sprzęgła to obroty spadają 1000-1200 a gdy wyrzuce bieg i dalej mam wciśnięte sprzęgło to spadają do 800. Świecący się check engine sygnalizuje zatkny miedzianą blaszką EGR i problem z silniczkiem krokowym. Mechanicy powiedzieli żebym wymienił przepustnice i powyżej opisany problem dzieje się właśnie po wymianie przepustnicy (kompletnej z czujnikiem położenia przepustnicy i silniczkiem krokowy). Czy ktoś wie o co może chodzić ? Dodam że jestem zielony z "kardiomechaniki" zatem byłbym wdzięczny o używanie prostego języka Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukee84 Posted March 26, 2018 Share Posted March 26, 2018 podmieniałes przepływomierz?? zacznij od niego, podmień na inny... ja miałem to samo kazali przepustnice wymieniać a skończyło sie na przepływce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adasiek Posted March 26, 2018 Author Share Posted March 26, 2018 Przepływomierza jeszcze nie wymieniałem, ale skoro tak twierdzisz to spróbuje, powiedz tylko jeszcze czy ryzykować z tańszym : http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-primera-p11-1-8-16v-99-01-i6730297309.html czy kupić znaną markę https://aparts.pl/partscatalogue/0-986-280-232-bosch-przeplywomierz-masowy-powietrza,11-0~1986~1280~1232-0030-03926--0986280232.aspx ? Przypomnę że za dużo z mechaniki to nie umiem więc czy masz jakieś rady odnośnie wymiany tego, żebym czegoś nie zepsuł ? bo szczerze to mam dość wróżbitów maciejów i sam bym chciał to wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukee84 Posted March 26, 2018 Share Posted March 26, 2018 Przepływomierza jeszcze nie wymieniałem, ale skoro tak twierdzisz to spróbuje, powiedz tylko jeszcze czy ryzykować z tańszym : http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-primera-p11-1-8-16v-99-01-i6730297309.html czy kupić znaną markę https://aparts.pl/partscatalogue/0-986-280-232-bosch-przeplywomierz-masowy-powietrza,11-0~1986~1280~1232-0030-03926--0986280232.aspx ? Przypomnę że za dużo z mechaniki to nie umiem więc czy masz jakieś rady odnośnie wymiany tego, żebym czegoś nie zepsuł ? bo szczerze to mam dość wróżbitów maciejów i sam bym chciał to wymienić. ja osobiście jak miałem podobny problem, kupiłem używaną przepływkę (tylko miałem 100% pewności że była sprawna) podmieniłem i tak już zostało weź może ten tańszy, bo jeśli okaże się że to nie przepływka... albo pojeździj po szrotach ewentualnie znajdź kogoś w okolicy kto mógłby Ci udostępnić przepływomierz w celu sprawdzenia jak kupisz to wymienisz to sam... odkręcasz dwie opaski i podmieniasz przepływomierz ja osobiście jak miałem podobny problem, kupiłem używaną przepływkę (tylko miałem 100% pewności że była sprawna) podmieniłem i tak już zostało weź może ten tańszy, bo jeśli okaże się że to nie przepływka... albo pojeździj po szrotach ewentualnie znajdź kogoś w okolicy kto mógłby Ci udostępnić przepływomierz w celu sprawdzenia jak kupisz to wymienisz to sam... odkręcasz dwie opaski i podmieniasz przepływomierz ja osobiście jak miałem podobny problem, kupiłem używaną przepływkę (tylko miałem 100% pewności że była sprawna) podmieniłem i tak już zostało weź może ten tańszy, bo jeśli okaże się że to nie przepływka... albo pojeździj po szrotach ewentualnie znajdź kogoś w okolicy kto mógłby Ci udostępnić przepływomierz w celu sprawdzenia jak kupisz to wymienisz to sam... odkręcasz dwie opaski i podmieniasz przepływomierz ja osobiście jak miałem podobny problem, kupiłem używaną przepływkę (tylko miałem 100% pewności że była sprawna) podmieniłem i tak już zostało weź może ten tańszy, bo jeśli okaże się że to nie przepływka... albo pojeździj po szrotach ewentualnie znajdź kogoś w okolicy kto mógłby Ci udostępnić przepływomierz w celu sprawdzenia jak kupisz to wymienisz to sam... odkręcasz dwie opaski i podmieniasz przepływomierz Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilmag1 Posted March 26, 2018 Share Posted March 26, 2018 U mnie na zimnym silniku na luzie obroty są powyżej 1k, jak się już silnik nagrzeje to wtedy jest już poniżej około 700-800. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adasiek Posted March 27, 2018 Author Share Posted March 27, 2018 ja osobiście jak miałem podobny problem, kupiłem używaną przepływkę (tylko miałem 100% pewności że była sprawna) podmieniłem i tak już zostało weź może ten tańszy, bo jeśli okaże się że to nie przepływka... albo pojeździj po szrotach ewentualnie znajdź kogoś w okolicy kto mógłby Ci udostępnić przepływomierz w celu sprawdzenia jak kupisz to wymienisz to sam... odkręcasz dwie opaski i podmieniasz przepływomierz ja osobiście jak miałem podobny problem, kupiłem używaną przepływkę (tylko miałem 100% pewności że była sprawna) podmieniłem i tak już zostało weź może ten tańszy, bo jeśli okaże się że to nie przepływka... albo pojeździj po szrotach ewentualnie znajdź kogoś w okolicy kto mógłby Ci udostępnić przepływomierz w celu sprawdzenia jak kupisz to wymienisz to sam... odkręcasz dwie opaski i podmieniasz przepływomierz Dzięki za radę sprawdzę i dam znać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.