Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

TPMS, system kontroli ciśnienia w oponach


Bajer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Swojego Qq kupiłem w salonie dodatkowo z kołami zimowymi. Odbierałem go w grudniu więc serwis założył zimówki a koła letnie opisał i włożył do bagażnika. System TPSM działał prawidłowo...

Teraz wymieniłem koła i założyłem je zgodnie z serwisowym opisem. Napompowałem zgodnie z instrukcją: 2,3 bar z przodu i 2.1 bar z tyłu. Tyle że komputer mi pokazuje, że oba koła (tył i przód) po prawej stronie mają 2,3 bar a dwa lewe 2,1 bar... :)

Ponieważ nie znam zasad działania tego systemu to mam pytanie: czy zamiana kół (lewy przód z prawy tyłem) powinna sprawę załatwić? :rolleyes2:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden komplet felg z czujnikami czy dwa, bo nie jestem pewny z opisu? Generalnie powinny być felgi w tych samych miejscach, a jeśli coś przemieniono to można skalibrować w kompie. Tak czy inaczej chyba pasuje skalibrować, bo z tego co czytałem to ten system nie mierzy cisnienia tylko jego zmiany. Ale że nie jestem 100% pewny to pasuje by ktoś bardziej obeznany w temacie się wypowiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona jak i umiejscowienie przód/tył, nie mają znaczenia, tym bardziej w tym przypadku, skoro system pokazuje cisnienie. Za duże ciśnienie, nie jest dla niego błędem, sygnalizuje za małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale lewy przód pokazuje za malło a prawy tył za dużo...

Jak komp  pokazuje niewłaściwe wartości, weź ręczny manometr i sprawdź wskazania....Następnie straw ciśnienie(zredukuj w kołach, w których jest za dużo) lub dopompuj tam gdzie potrzeba. Przy każdym pomiarze jest jakiś błąd pomiarowy, tak i TPMS mogą niedokładnie pokazywać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobij mniej niż jest zalecane, przy dłuższej jeździe i rosnących aktualnie temp, wyrówna się. Tam gdzie masz za duzo, upuść. Mierz i pompuj na zimnych kołach.

Polecam http://wulkanista.pl/cisnienie-w-oponach/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajer,skoro napompowałeś to samo t,a pokazuje źle to jedź do serwisu,bo może być potrzebna kalibracja,lub czujniki źle pokazują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajer,skoro napompowałeś to samo t,a pokazuje źle to jedź do serwisu,bo może być potrzebna kalibracja,lub czujniki źle pokazują

Całkiem niewykluczone... Tylko jak sądzisz: czy zamiana kół (lewy przód z prawym tyłem) powinna sprawę załatwić?

Edytowane przez Bajer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może,ale jeżeli opony są kierunkowe,to możesz sobie tylko zaszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem niewykluczone... Tylko jak sądzisz: czy zamiana kół (lewy przód z prawym tyłem) powinna sprawę załatwić?

Tak, jak masz opony kierunkowe to będzie źle :D

 

Poważnie to z tego co opisujesz masz gdzieś zamieniona odczyty, bardzo to dziwne, może Ci klonowali czujniki i teraz pozamieniali. A system jak już rozpozna znane sobie cztery po id to ma w d... nosie, że są nie tam gdzie mu się wydaję. Gdyby tak było to nieco lipa :D ale bardzo ciekawe.

Jeden komplet felg z czujnikami czy dwa, bo nie jestem pewny z opisu? Generalnie powinny być felgi w tych samych miejscach, a jeśli coś przemieniono to można skalibrować w kompie. Tak czy inaczej chyba pasuje skalibrować, bo z tego co czytałem to ten system nie mierzy cisnienia tylko jego zmiany. Ale że nie jestem 100% pewny to pasuje by ktoś bardziej obeznany w temacie się wypowiedział.

System mierzy zdecydowanie ciśnienie, ale alerty wszysczyna o jego zmianę ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie niezłą bzdetę napisałem. Jakby miało niby mierzyć różnice ciśnień bez aktualnego pomiaru ciśnienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I się wyjaśniło!!!

Ale musiałem to zrobić sam. Udałem się bowiem do serwisu a tam mi powiedzieli, ze mogą to zrobić ale... odpłatnie. I nic ich nie obchodzi, ze auto jest na gwarancji. Strach się bać jak wyglądają te nasze gwarancje...

Wkurzyłem się na palantów na maxa, więc wziąłem się za to sam. Napompowałem wszystkie koła na 2,0 bara. Następnie prawy tył dobiłem do 3.0... Sprawdzam - a komputer pokazuje mi lewy tył 3,0...

Następnie to samo zrobiłem z kolejnymi kolami. Okazało się, że tylko prawy przód był na swoim miejscu. Po prostu "asy" z serwisu wymianę robiły byle jak i koła opisali na zasadzie "podłoga razy sufit"...

Krótka wizyta w serwisie ogumienia, chłopaki poprzekładali koła zgodnie z moimi uwagami i teraz wszystko hula cacy...

Więc taka ogólna uwaga: pamiętajmy, że koła muszą wrócić na swoje miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz rację. Powiem tyle każdy normalny serwis o tym wie że felga musi być na swoim miejscu po zmianie opon. Ja zawsze zamieniam opony tył przód co sezon a felgi mam na swoim miejscu. Przecież czujniki na rynku już są parę dobrych lat.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic podobnego.Mam całe koła do wymiany i co roku zamieniane są miejscami,czujniki łapią od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Nissanie nie ma znaczenia gdzie będą koła po zmianie, wiec asy z aso, nic nie pokręciły.

I tak na marginesie, bo ktoś kiedyś o tym pisał, nie jest tak że jest miejsce tylko na 8 czujników. Przymierzałem się do zmiany felg na zimę z 17 na 19tki, tym razem chciałem zobaczyć jak będą wyglądały na aucie.

Były z czujnikami, założone na pałę i zaskoczyły po przejechaniu ok 1km.

Nie wiem jak w QQ ale w X-trailu nie ma z tym problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To były "obce" felgi, u gumiarza który handluje również używkami. Wyważone i założone na pałę.

W ubiegłym roku, po zamianie na zimowe, przyjechałem do domu, wziąłem myjkę i wyszorowalem felgi razem z opisem gumiarza. Po zimie załozone i hulają bez problemu.

Nie upieracie się ze muszą być na swoich miejscach, bo nie ma to znaczenia.

Podobnie jest w oplu i fordzie, ale np w I30 miejsce ma już znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było pytania Jacka ale dzięki za info . Pewnie masz racje bo nadajnik jest stale na swoim miejscu przy feldze

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz rację. Powiem tyle każdy normalny serwis o tym wie że felga musi być na swoim miejscu po zmianie opon. Ja zawsze zamieniam opony tył przód co sezon a felgi mam na swoim miejscu. Przecież czujniki na rynku już są parę dobrych lat.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

 

W Qashqaiu nie ma to żadnego - bo odbiornik sygnały jest w każdym nadkolu. Gdyby tak było jak piszesz (np. tak miałem w Renault) - każdy wentyl byłby oznaczony odpowiednim kolorem.

Tu akurat nissan się popisał - bo nie dość, że nie trzeba pamiętać gdzie które koło - to i kupując nowe czujniki nie trzeba ich wgrywać do komputera samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, u nas nie ma znaczenie gdzie jest czujnik. Coś jednak musi być na rzeczy bo przy wymianie opon wulkanizator mówi mi ze pomylił opony i musi znów przełożyć bo czujniki będą źle pokazywać. Powiedziałem żeby zostawił jak jest. Po odpaleniu samochodu faktycznie widziałem odwrotne wartości na wyswietlaczu. Dalej po 5-10 km było już ok.

Edytowane przez Mike83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podobnie jest w oplu i fordzie, ale np w I30 miejsce ma już znaczenie.

To dziwne, że w i 30 ma to znaczenie , bo e moim Tucsonie żadnego , a to te same systemy. Mam dwa komplety kół zmieniam, rotuję i zero problemów . Zawsze zaskakują po góra 2,3 km i pokazują właściwe ciśnienie. Ostatnio założyłem OE19" i też zaskoczyły ( normalnie mam 17")

 

 

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...