kas602 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 (edytowane) Witam wszystkich. Mam głupie pytanie odnośnie układu wydechowego, bo przeglądam internet i trochę się zmieszałem... Jakie i ile katalizatorów ma Primerka P11.144 1,8 16V sedan z pierwszego miesiąca produkcji? Do tego ile sond lambda powinno być? Kupiłem to niedawno i u mnie jakaś fantazyjna rzeźba zamiast wydechu, a trzeba by to do ładu doprowadzić. Teoretycznie, jeszcze gdy jeździł za Odrą miał spełniać normy EURO4. Edytowane 17 Kwietnia 2018 przez kas602 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 jeden katalizator, dwie sondy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kas602 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Brzmi logicznie... trochę mi rozjaśniłeś, bo niektóre primerki miały niby dwa katy. U mnie aktualnie katalizatora brak i jedna sonda. Ciekawe co, ktoś wymyślił z drugą? Następne poszukiwania będą. Jakieś polecane katalizatory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Pomyliłem się, sorry - z katalogu wynika, że jednak jeden lub dwa katy: http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/1999_10/type_84/exhaust_and_cooling/catalyst_converter/ http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/1999_10/type_84/exhaust_and_cooling/exhaust_tube_and_muffler/ W miejsce brakującej sondy wstawiony emulator po wycince katalizatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kas602 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 No właśnie - słowo klucz "lub" wraca... Z tego co patrzyłem faktycznie w samochodzie pasowało by dostawić jeden kat i z głowy... Nie wiem tylko co z drugą sondą się stało, bo na logikę powinny być dwie - przed i za katem. Może w ASO coś mądrego powiedzą... Bo już zgłupiałem do reszty z tym wydechem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Normalnie są dwie sondy (przed i za katalizatorem) - pierwsza sonda reguluje skład mieszanki w zależności od obciążenia silnika, temperatury itp., natomiast druga pełni rolę diagnostyczną i nie ma wpływu na spalanie. Wycinając katalizator, zwykle zapala się check na tablicy informujący teoretycznie o złym składzie spalin. W celu "oszukania" sterownika silnika (i wygaszenia błędu) , w miejsce drugiej sondy wstawia się emulator (który zapewne już masz). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kas602 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 (edytowane) Tego już się domyśliłem, tylko chcę doprowadzić układ do stanu fabrycznego, ale ni cholery nie mogę się doszukać jednoznacznej informacji, co mam zamontować... :/ Edytowane 17 Kwietnia 2018 przez kas602 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Nie wiem co tam masz i jakie jest wymodzone podejście do kolektora wydechowego. Zwykle w QG18 była pucha katalizatora tuż za kolektorem. Jeśli chcesz tak jak było, to kup używany odcinek z katalizatorem i obiema sondami. Jeśli katalizator okaże się niesprawny to wymień go na uniwersalny. Edit: Masz gotowe rozwiązanie: http://www.tlumiki.eu/katalizator-nissan-primera-p11-1-8-benzyna-2000-r/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kas602 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Tylko jaki? Kolektor wydaje się taki sam, a nie wiem, co dalej ma być. Jaki był fabrycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Tu masz ori kolektor z katalizatorem: http://allegro.pl/katalizator-kolektor-primera-p11-1-8-16v-99-01r-i7285987736.html , a dalej rura jak w poście #4. Licz się z tym, że szpilki/śruby są przegrzane i lubią się urwać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kas602 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 (edytowane) Dzięki za pomoc, punkt zaczepienia już jest... Pies trącał te śruby, bo i tak pewnie skończy się na nowym całym układzie. Edytowane 21 Kwietnia 2018 przez kas602 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swider Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 w mojej primerze QG18DE 114km listopad 1999 sa 2 katy. Jeden za kolektorem i tam sa dwie sondy (to ten co odpala check engine). Drugi mniej wiecej pod wajcha od zmiany biegow. 3 mies temu zmienialem wydech i mialem problem z jego zakupem (800-1600 pln cena + slaba dostepnosc). W dodatku sie okazalo, ze kat z katalogu intercars nie bedzie pasowaly do tego auta. W domu mam karteczke z numerem czesci, ktora jest poprawna wg. nissana. Ostatecznie wsadzili tlumik w obudowie katalizatora, pojechalem na pomiar spalin na stacje diagnostyczna i miescily sie w normie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kas602 Opublikowano 15 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 Cześć. U mnie narazie wsadziłem pierwszy (używkę) i odnalazłem drugą sondę. I jest jak u Ciebie - spaliny spełniają wymagania, "check" zgasł. W międzyczasie też dokopałem się do info, że ma być też drugi kat. Daj tu ten numer jak będziesz go miał pod ręką. Teraz i tak daję sobie spokój, bo wypatroszyłem go do gołej budy i idzie do blacharza, żeby uporać się z rudą i później nowy lakier. W lipcu wrócę do wydechu i paru jeszcze innych "pierdół". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.