Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-trail jako auto wyprawowe


thaz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,
mam już drugiego xtraila, obecny egzemplarz to 2.2di z 2003 posiadam już ponad rok
i przyszła mi myśl, żeby podłubać w nim i zrobić z niego wyprawówkę.

Baza jest całkiem fajna, bo auto jest w genialnym stanie technicznym
a napędy całkowicie spełniają moje oczekiwania (szutry, leśne drogi etc).

Plan na najbliższy miesiąc: wyspawanie bagażnika wyprawowego i montaż
na łapach CRUZE do dachu + montaż oświetlenia led z czterech stron (przydatne 
na "nockach" wędkarskich. Dodatkowo myślę o ogumieniu ale miałem chwilową przygodę
z BF Goodrich AT i uważam że komfort jazdy jest masakryczny - może coś polecicie?

Może macie jeszcze jakieś pomysły + inspiracje z internetu?
A może ktoś coś dłubał?

IMG_20180407_152621_resized_20180502_083741550.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na załączonym zdjęciu miejsca mocowania bagażnika są mocno na środku, przydałoby się jeszcze jakieś oparcie 
na tyłe samochododu. Pytanie do posiadaczy "płetwy" - co znajduje się pod zaślepkami na końcach relingów - może tam da się coś wkręcić? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest tylko dziurka na spinkę oraz druga na śrubę na wylot do kabiny.Żadnego wzmocnienia jak pod relingi nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też będe robił bagażnik dachowy,miałem całkiem zardzewiały gwint w relingach,rozwierciłem je i strzeliłem nitonakrętki z nierdzewki na śruby m6,musi być odpowiednio długa żeby dobrze trzymała.Tez myslałem o 3 punkcie podparcia w miejscach gdzie zamontowana jest "płetwa" ale słyszałem ,że jest na wylot do kabiny i boje się ,że będzie cieknąć woda do środka...

znalazłem takie cuś na necie Bagażnik wyprawowy ale jak dla mnie za szeroki i ciut za długi,będe próbował coś na bazie tego bagażnik modułowy bo jak będe chciał to dokręce boki a jak nie to będę jeździł bez, może będzie mniej huczeć.Robie też osłonę pod silnik próbną mam juz wybita na CNC jeszcze przymiarki poprawki i wybije już konkret.Podzielę się CAD'ami.

 

pzdr

Edytowane przez Pieszek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się skłaniam ku temu drugiemu rozwiązaniu,

poza tym nie mam giętarki więc będą kąty proste ;)

 

Pieszek, byłbym dźwięczny za udostępnienie pliku (najlepiej pdf) z wymiarami płyty, to wrzucę komuś do wyspawania.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę robił z nierdzewki i sa dostępne kolanka 90 stopni wiec mozesz obejść sie bez giętarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kurcze trafiłem na nieciekawą sprawę - wcześniej się nie przyglądałem i okazuje się,
że dach nie jest prosty, tylko składa się w kierunku silnika. Powoduje to że kosz wyprawowy 
będzie tylko w części prosty :( Chyba że dorobię łapę bagażnika samodzielnie?

bagaznik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapa DIY, na razie przymiarki na przypadkowym katowniku. Poziom jest ;)

IMG_20180527_165322.jpegIMG_20180527_165809.jpeg

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam podłubane :D Ramka już jest :P
Elektrykę będę wyciągać chyba spod anteny ale nie mam na to jeszcze pomysłu.

xt30.jpg

xt30_!.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z blaszek finalnie zrezygnowałem (były swego rodzaju szablonem pod stalowe łapy DIY) i użyłem jednak oryginalnych łap do bagażnika Thule - jednak z pochyleniem ale nieznacznym.

Całość postanowiłem skręcić bo zakup spawarki tylko pod tą robotę mijał się z celem, poza tym nie umiem spawać (jakoś nie miałem nigdy okazji).
Dałem mocne kątowniki, mocowanie jest po 2 śruby fi6 na stronę katownika.

Test szarpany wypadł bardzo dobrze, trzyma się wszystko solidnie i sztywno.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem jednak spawarkę ;)

Po robocie default_wink.png jutro poprawki i malowanie.IMG_20180608_181953.thumb.jpeg.dbe219b8413ca4c6d6ddce737cdf8d66.jpegIMG_20180608_205142.thumb.jpeg.bb00b7cb873d68f671fa5dba3a9a600e.jpeg

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dwie boczne, włączane w zależności jak uda mi się podjechać pod miejsce obozowania.IMG_20180616_184111.jpegIMG_20180616_184117.jpeg

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ile dałeś za przedni LED? Dalekosiężny? Domyślam się, że bez homologacji? Myślałem nad takim panelem, tylko cena homologowanego wysoka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na cholerę ta homologacja, nie używasz i tak w ruchu drogowym. Dalem 200 z kawałkiem, 180W 71cm na allegro tego na pęczki.
Combo (środek dalekosiężny).

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, thaz napisał:

A na cholerę ta homologacja, nie używasz i tak w ruchu drogowym. Dalem 200 z kawałkiem, 180W 71cm na allegro tego na pęczki.
Combo (środek dalekosiężny).

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Homologacja-jej brak może stanowić problem podczas kontroli na drodze czy na przeglądzie.

Tłumaczenie ,ze nie używasz tego panela w ruchu drogowym może nie pomóc ,kiedy trafisz na upierdliwego diagnostę czy policjanta..

Problem może być również z samym bagażnikiem,wykonałeś go samodzielnie  to nie masz atestu dopuszczenia do ruchu..

A co do samego panela ,to taki z Allegro jaki załozyłes to w 90% badziewie ,ktore nie posiada parametrów jakie są podane w opisie.

A jak juz zakladać panel Led na dach to porzadnej mocy -350W-do 700W i nie kupować z Allegro bo cena jest sporo powyżej 1 tys.zł a bezpośredni z Chin.

Np.tu:

https://pl.aliexpress.com/item/Auxmart-CREE-Chips-5D-Curved-LED-Light-Bar-200W-300W-400W-480W-500W-520W-Offroad-Light/32829190612.html?spm=a2g17.search0104.3.8.38cb7794Rd7wu7&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10151_10065_10344_10068_5722918_5723115_10342_5722818_10325_10343_10546_10340_10548_10341_5722618_10696_10084_10083_10618_10304_10307_10820_5722718_10843_10059_100031_10103_5722518_10624_10623_10622_10621_10620,searchweb201603_35,ppcSwitch_7&algo_expid=8806d6dd-742f-4d17-884e-db2fc631c200-1&algo_pvid=8806d6dd-742f-4d17-884e-db2fc631c200&priceBeautifyAB=0

Na prawde jest poteżna róznica w mocy światła ,jego zasiegu.

Widziałem  naocznie jak jest róznica,dlatego jak ktos chce porzadny panel led i nie przepłacać to tylko zakup bezpośrednio z Chin..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ułożę sobie z tym życie default_wink.png

A chinska moc (plus stosunek cena/jakość) zupelnie mi odpowiada.

 

 

Edit: z ciekawości: taka 'homologacje' czy paragon zakupu to należy wozić że sobą czy diagnosta/policjant na oko widzi z czym ma do czynienia?

Jakoś nie widzę tego tematu w codzienności?

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawiony tematem tzw 'homologacji' rozmawiałem dzisiaj ze swoim kolegą - na co dzień pracujący w wydziale ruchu drogowego policji.
Mandat tak - w momencie używania takiego światła w ruchu. Homologacja nie bardzo ich interesuje (chyba że chodzi o ledy tzw mijania - a ich używanie i miejsce montażu jest określone) więc jest to z grubsza element do wyższej ceny i mocniejsza karta do obrony producentow Eu przed towarem z PRC. Czyli puste słowa i pieczątka z ziemniaka.

Jeśli jednak masz na aucie lampę roboczą, jak moim przypadku, nie ma kłopotu.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego...po cholerę czy też nie... Homologacja dopuszcza do użytku, a owa załóżmy na moich wesemach jest, homologacja do jazdy drogowej, bagażnik...jak wspomniał kolega...oby prosić Górę która nad Nami czuwa nie było kolizji... firma ubezpieczeniowa tak wypnie pupcie aż miło z odszkodowaniem... ładnie się odniesie o zmianach w aucie które nie mają homologacji, mowa o bagażniku np...ktora dla mnie czy Ciebie może to mało ważna, ale to podstawa do utraty odszkodowania... chciałem robić do swojego kangura, porozmawiałem trochę tu i tam i wyszło... zrób, ok, ale w razie kolizji, gdy ktoś się dopatrzy że to bez atestu, homologacji, dopuszczenia do założenia w ruchu bajubaj odszkodowanie a pewnie dodatkowe nieprzyjemności, dokładnie ingerencją człowieka załóżmy w lift zawieszenia jest to samo, auto ma swoje parametry, jeżeli się je zmienia trzeba się liczyć z brakiem odszkodowania, utrata dowodu rejestracyjnego u drogówki bądź brakiem podbicia przeglądu. 

 

Ja mam homologację na halogenie, tu nie mowa o paragonie. W szkle wytopione oznaczenie.

Edytowane przez TomekX-TRAIL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kangur to zupełnie inna para kaloszy ale pewnie się już orientujesz (związku z bagażnikiem brak).

Dziękuję za uwagi i przemyslenia - jedziemy dalej.
W kolejce płyta osłaniająca silnik - uwaga, też bez "E".

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...