Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] ściąga w prawo


green1985
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

od kilku tygodni auto mi ściąga w prawo, wystąpiło to "samo z siebie",  nie po żadnym uderzeniu itp. W tym roku wleciało parę rzeczy do auta, ale ściąganie nie wystąpiło zaraz po montażu żadnej z nich:

- dystanse do kół

- sprężyny Tein S-tech

- felgi JR, nowe opony letnie

Co próbowałem:

- przekładka kół lewe na prawe przód i tył, zmiana opon przednich na inne

- ustawianie zbieżności w 3 różnych zakładach (każdy coś poprawiał po poprzednim)

- dzisiaj wymienione tuleje przednich dolnych wahaczy (bananów) na czerwone Strongflex, oryginały były w złym stanie (podobno norma w 350Z), ale auto ściąga dalej tak samo

 

Ma ktoś jakieś pomysły gdzie można jeszcze szukać przyczyn? Układ kierowniczy (stuków i luzów brak)? Ewentualnie może ktoś ma namiar na warsztat we Wrocławiu lub w okolicach, gdzie naprawdę wiedzą jak ustawić zbieżność w 350Z?

Edytowane przez green1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie niestety nie ma żadnych oczywistych objawów, żadnych wycieków, żadnych stuków.

Znalazłem jeszcze stronę ustawianiezbieznosci.pl, mam do nich 30min, a przekonała mnie fotka na głównej stronie ;)  termin mam w poniedziałek popołudniem, dam znać czy fotka pokrywa się z rzeczywistością, bo jak na razie po 3 warsztatach i tak mam wątpliwości czy jest to dobrze ustawione...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne ustawianie nic nie zmieniło, ale w tym warsztacie przynajmniej się dowiedziałem, że nie mogą ustawić kąta wyprzedzenia i kąta pochylenia sworznia zwrotnicy, bo urządzenia pomiarowe na przednich kołach się nie "widzą", auto jest za niskie. A obniżone raptem 2cm. Będę jeszcze szukał po okolicznych warsztatach, jakoś trudno mi uwierzyć, że we wszystkich autach na jeszcze niższych Pro-Kitach i gwintach nie da się ustawić kompleksowo geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, green1985 napisał:

kolejne ustawianie nic nie zmieniło, ale w tym warsztacie przynajmniej się dowiedziałem, że nie mogą ustawić kąta wyprzedzenia i kąta pochylenia sworznia zwrotnicy, bo urządzenia pomiarowe na przednich kołach się nie "widzą", auto jest za niskie. 

Jak mi się wydaje tych parametrów , NIE MOŻNA USTAWIĆ!!!  NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI!!

Ale głupoty   Ci pie....

Masz niestarannie  złożone  zawieszenie podczas obniżenia samochodu, i coś puściło.

Sprawdż , czy coś się nie poluzowało, i czy  np. na jednym z kół  nie stoi niżej z powodu. pęknięcia sprężyny itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, no to nieźle... dzięki za info. teraz, po wydaniu ok. 500 zł na NIC muszę chwilę odpocząć, ale za jakiś czas wrócę do tematu, dam znać co wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Niestety nie, brak mi już pomysłów co może być powodem (w/g mechaników też wszystko ok), a że Zetą już nie jeżdżę zbytnio w trasy, to da się z tym żyć.

A same Tein-y - robią to, co powinny według opisu producenta. Tzn. jest niżej, a w komforcie jazdy nie ma zupełnie żadnej różnicy, minimalnie zmniejszyły się przechyły w zakrętach. Także komfort pozostaje, ale też nie ma co liczyć na znaczną poprawę właściwości jezdnych. Niedawno wrzucałem ProKit do E39, które fabrycznie miało zawias M-Tech i tu różnica w prowadzeniu to przepaść, a utrata komfortu minimalna. Ja z ProKitem w Zetce miałbym też ten problem, że dosyć mocno bym szorował po progach zwalniających, już na Teinach wystarczy, że obok usiądzie pasażer i są lekkie przycierki osłoną zaraz za przednią osią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Właśnie zastanawiam się nad założeniem jakiś sprezyny. We wszystkich autach jakie jeździły że zmianami miałem prokity Eibacha. I tam różnica była większa lub mniejsza. Ale zawsze plus. A tu czytam po forach, że a to przyciera, a to nie ma różnicy w trakcji. I tak się zastanawiam co robić, bo o dystansach na bank auto chce troszkę obniżyć i utwardzić.
Co do skręcenia, jak pisałem, t3z miałem taki problem. Nawet mierzylem punkty samochodu. Ale wyje... chińskie opony po poprzednim właścicielu i zająłem się szukaniem przyczyny. Dopiero za 3 razem chłopaki ustawily wszystko ok i jeździ jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No gdyby nie ta moja mieścina z chamskimi progami (te wysokie z tworzywa) za każdym rogiem, to teraz zdecydowanie szedłbym w stronę Eibacha, 300 zł taniej niż Tein, a na pewno więcej poprawi w jeździe.

Ze zbieżnością może jeszcze powalczę, ale dopiero co poszło mi trochę gotówki na tuleje wózka i dyfra, także za jakiś czas ;) Swoją drogą, do jednego z warsztatów we Wrocławiu pojechałem, bo na zdjęciach na stronie mieli m.in. Zetkę podczas ustawiania zbieżności. Po przyjechaniu na miejsce przydzielono do auta świeżego imigrana z Ukrainy, któremu sam musiałem zwrócić uwagę, że miernik na koło oznaczony jako "front left" raczej nie powinien się znaleźć na tylnym prawym kole :D także misja jest z tą zbieżnością ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz podać nazwę warsztatu? Najpóźniej w sierpniu i tak będę na koncercie Rammsteina u was, to może wtedy by się to udało połączyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...