Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

POMOCY! Problem z przełożeniem napędu!


Zaqarum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Jestem posiadaczem auta Nissan Maxima A34 2008r ze skrzynią CVT.
Nigdy nie narzekałem na skrzynię, ale ostatnio po dłużej trasie pojawił się bardzo niepokojący objaw.
Mianowicie przy wjeździe na trasę szybkiego ruchu i jeździe około 140km/h (niecałe 3k obrotów) po dłuższej chwili obroty wzrastają o około 1000 i auto traci "moc". Tak jakby silnik nie do końca przekazywał moc na koła. Przy wejściu na 7k obrotów normalnie silnik bardzo szybko wyhamowuje, a kiedy pojawiają się objawy i wciśnie się gaz w podłogę do 7k obrotów silnik je bardzo wolno wytraca - tak jakby był na biegu jałowym. Po kilkunastominutowym postoju wszystko wraca do normy. W ciepłe dni problem występuje częściej zaś w chłodne analogicznie rzadziej. Poziom oleju w skrzyni w normie. Wygląda na problem z temperaturą oleju w skrzyni, ale to tylko moje zdanie.
Jakie podjąć kroki? Serwis specjalizujący się w Nissanach życzy sobie 500zł za diagnozę, a jeżeli chodzi o wymianę oleju to 200zł za litr i wymiana 650zł. Jest go 10l więc wydatek ponad 2500zł. Czy warto wykonać taki manewr? Może samemu zakupić olej, wymienić go u mechanika i jeżeli to nie pomoże wtedy zasięgnąć porady specjalistów od Nissana? Boję się, że kiedy dobiorą się do auta wynajdą tyle rzeczy, że przewyższą wartość auta.
Proszę o opinie. Nawet te negatywne:) Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. 2500tys za wymianę to chyba w ASO nawet nie biorą. Zdecydowanie za dużo. Ja kupiłem olej za 550zl+wymiana metodą dynamiczną 350zł.tak czy inaczej najpierw podłącz skrzynie pod kompa, sprawdź i przeanalizuj błędy.jestem zdania że wymiana oleju nic tu nie pomoże. Pozdrawiam. PS ile masz nalotu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze to napisze ale ja tak miałam w a35

 Objawy takie same jak napisałeś ...

W dniu 28.06.2018 o 16:44, Zaqarum napisał:


Mianowicie przy wjeździe na trasę szybkiego ruchu i jeździe około 140km/h (niecałe 3k obrotów) po dłuższej chwili obroty wzrastają o około 1000 i auto traci "moc". Tak jakby silnik nie do końca przekazywał moc na koła. Przy wejściu na 7k obrotów normalnie silnik bardzo szybko wyhamowuje, a kiedy pojawiają się objawy i wciśnie się gaz w podłogę do 7k obrotów silnik je bardzo wolno wytraca - tak jakby był na biegu jałowym. 

Probl;em okazał się taki ,że skrzynia wchodziłą w tryb awaryjny a przyczyna była ... niewymieniony olej w skrzyni na czas. Dokładnie 2000 km po czasie kiedy powinien być wymieniony,

Jak podjedziesz na serwis na pewno wyjdzie ci na kompie  tryb awaryjny.

Po wymianie oleju-koszt 800 zł wszystko działa jak należy.

Powtórna diagnostyka była po 10tys km i wszystko gra 

Nie wiem skąd wziąłeś te ponad 2 koła 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...