Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z otwieraniem klapy bagażnika


guma
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , T-31 zablokowana klapa bagaznika ,może ktoś podpowie ,mikro styk raczej ok czuc skok ,

jak to teraz otworzyc aby sie dostac do osłony z tworzywa i to wszystko porozbierac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klapie  w czarnej osłonie od wewnątrz masz taka klapę, spróbuj tym otworem dostać się do mechanizmu i ręcznie pociągnąć linkę by zwolnić zamek. Nie wiem czy to się uda, ale jakiś dostęp tym otworem do środka masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki juz takiego nerwa dostałem ze z przecinakiem i młotkiem juz podchodziłem  :thumbsdown:

 faktycznie jest jakis czarny prostokat  jako zaslepka

w srodku pociągałem za biały wodzik w zamku i sie otworzył i o dziwo naprawił sie juz zamek działa wszystko , :dribble:

ale moze nie ma sie co cieszyc tylko zamek rozebrac i przesmarowac ?


Prosze o podpowiedz co mam robic :dribble:

silnikczek w zamku tylnej klapy sprawny i tez jest sprawny guzik w gumowym prostokacie , ale dalej nie ma komunikacji czyli podania pradu do zamka po nacisnieciu guzika , przejrzałem wszystkie bezpieczniki i nie ma nic spalonego

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam ponownie,

 

czy nie zawsze otwierająca się klapa tylna w Nissan X-trail T31 to głównie powód do wymiany kompletu / zestawu przełącznika czy jest inny powód jego niedziałania?

Może pasuje od Juke/QQ czy innego Nissana?

 

Około rok temu lakierowałem tylną klapę w związku z fabrycznym problemem korozji spod blendy i tablicy rejestracyjnej. Może coś źle złożono.

 

Jak sucho - otwiera klapę bez problemu. Jak tylko mokro - zakupy idą na tylne siedzenie.

 

Ktoś naprawiał ten przełącznik?. U mnie guma pokrywająca przycisk jest pęknięta ale nie porwana.

 

W ASO konsultowałem nie pytajcie, dlaczego nie naprawiłem w serwisie :)

 

ps. zamiennie zrobię otwieranie bagażnika z kabiny pasażerskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro raz działa raz nie to aż się prosi o zajrzenie do niego. Może po prostu brak styku, może zabezpieczenie przed wilgocią pomoże. Ja bym, miast myśleć o wymianie, zajrzał i spróbował poprawić to co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Czy miał ktoś może problem z otwieraniem klapy bagażnika ? Dzisiaj pierwszy raz musiałem załadowany po dach bagażnik opróżniać przez tylne drzwi i otwierać go ręcznie od środka...

Wygląda to tak, że raz się otwiera po naciśnięciu przycisku nad tablicą rejestracyjną, a raz nie. Gdzie szukać usterki - w zamku, w przycisku, w wiązkach przewodów, a może jeszcze w czymś innym ?

Miał ktoś może podobny problem ?

Czy prawdą jest, że przy zamykaniu klapy bagażnika musi mieć on 'swobodę i niezakłóconą przestrzeń' zamykania, bo nawet milimetrowe przesunięcie zamka może spowodować że klapa nie otworzy się ? W skrócie dopychanie i upychanie bagażnika odpada ?

I ostatnie pytanie. Czy ten przycisk do otwierania klapy nad tablicą rej jest gumowy czy zwykły plastik ? Pytam, bo u mnie jest plastik, a wygląda jakby kiedyś był pokryty gumową nakładką.

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązka przy zawiasach nie wygląda u mnie na przetartą.

Przypadek jest dosyć dziwny bo:

- jak auto postoi i go otworzę z pilota to klapa się otwiera

- otworzę i zamknę tak może ze 2-3 razy i za kolejnym już jest zablokowana / nie do otwarcia

- po tym jadę z zablokowaną klapą, zatrzymuję się, idę do bagażnika i co ? i się otwiera...

Ewidentnie złośliwość rzeczy martwych...

Czy ktoś miał podobnie i może podzielić się czego okazała się usterka / co sprawdzić w pierwszej kolejności / co wymienić ? Zapewne jedno z dwóch - zamek w klapie lub przycisk w chromowanej blendzie nad tablicą rejestracyjną (przycisk nie ma już gumowanej powłoki, zapewne chroniącej przed np. wilgocią.

A może coś więcej ? 

Będę wdzięczny za info. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wiązkę dobrze przejrzałeś po odsłonięciu gumowej przelotki to następnym krokiem sprawdził bym przycisk. Odkręcił go i sprawdzał czy zwieranie przewodów otwiera klapę ( ale to w momencie gdy nie działa ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam wczoraj dopadł i mnie problem z klapą u mnie nie słychać otwarcia- zamknięcia i myślę że to mikrostyk -przycisk

problem z tym że do zamka dochodzą 4 kabelki-piny a mikrostyk -przycisk ma 2piny patrzyłem na allegro co robić kupić 2 pinowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK są przy mikrostyku 2piny zdemontowałem zamek i blende i mam schody jak wyjąć mikrostyk cały plastik trzyma się blendy

nie idzie tego zdemontować odkręciłem 4 śruby a ustrojstwo dalej się trzyma blendy co radzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jeszcze odkręcić 2 wkręty(widac je wyraźnie) i wtedy mikrowłacznik będzie można wyjąć.Tylko najczęściej sa one mocno skorodowane i trzeba to robić z "czuciem"aby potem było można je lub nowe wkręty do czego przykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam cały plastik jest przykręcony 4 -ma wkrętami do blendy i odkręciłem je a on dalej się trzyma tej chole..ej blendy

czuję że się rusza ale nie idzie oderwać brak jakichkolwiek zatrzasków -spinek wkrętów czy może być gdzieś przyłapany na taśmę 3M ?

[cały plastik jest prawie taki długi jak blenda w nissanie juku ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odkreceniu blendy od klapy bagaznika w samej blendzie -po środku sa dwa wkrety ,ktore jak odkrecisz to wtedy dostaniesz sie do mikrowłacznika.

Przy okazji-do T31 mikro włacznik wystepuje razem z wiązką i podłaczeniami żarowek oswietlajacych tablice rej.

Ale w  wielu innych nissanach jest identyczny włacznik -bez wiązki.

Jak okaze sie wadliwy to nie kupuj zamiennika bo starczy na chwilę .

Tylko oryginał nowy lub uzywany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak odkręciłem blende od klapy i zgadza się są dwa wkręty po środku i jeszcze dwa po boku [4 razem]

ale żeby wyciągnąć mikro trzeba oderwać plastik który nie chce odejść od blendy i tak jak wcześniej pisałem

brak więcej wkrętów i zatrzasków na razie złożyłem to z powrotem bo czekam na mikro który zamówiłem allegro.pl/oferta/klamka-mikrostyk-klapy-nissan-juke-253801aa0b-13648139270

po kabelkach i tym wszystkim wygląda tak samo?

U mnie jest tak żeby blede odczepić od klapy to są dwie śruby+6 spinek

2-czarne 2-białe i 2-niebieskie małe okrągłe jak rurka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki doki klapa naprawiona do blendy jest jeszcze przyklejony plastik oprócz tych nieszczęsnych 4 wkrętów trzeba lekko nożykiem przejechać i plastik

ładnie odchodzi od blendy u mnie mikro jest osobno wymieniłem mikro i były jeszcze przetarte kable które musiałem dosztukować na łączeniu klapy

z nadwoziem było troczę pierdo...ia ale zrobiłem a przy okazji DZIĘKI ZA RADY :nissan2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...