tatojakubaiani Opublikowano 2 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 Witam. Padł mi wentylator kabinowy - brak nadmuchu w kabinie to na dzisiaj brak jazdy bo wszystko paruje. W T31 niestety lokalizacja wentylatora jest idiotyczna i mechanicy chcą rozbierać cały kokpit. Widziałem filmiki jak wymieniają dmuchawę bez rozbierania całego kokpitu - czy ktoś zna mechanika który się tego podejmie we Wrocławiu lub okolicach? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 mozesz wkleic link do takiego filmu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tatojakubaiani Opublikowano 8 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 Witam. Chwilę nie zaglądałem. Na youtube jest sporo tego, głównie bawią się w to Rosjanie https://www.youtube.com/watch?v=GJpnToM_VzQ - dobrze widać jak się do tego zabrać ale potem słabsza jakość https://www.youtube.com/watch?v=clgSbJqNeV4 - to z Qashqai ale w X-Trailu jest identcznie https://www.youtube.com/watch?v=p_5UanPmAG4&t=4s - to z kolei z nissna sentra i znowu tak samo "bezproblemowy" dostęp do wentylatora... Pozdrawiam. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tatojakubaiani Opublikowano 10 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2017 Witam. Mam to samo - czy udało się wymienić dmuchawę bez rozbierania kokpitu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek62 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 (edytowane) Mam t-31 z 2007 i właśnie z tym walczę. W automacie. Jest to teraz proste. Pierwsze szukanie to rozbebeszyłem wszystko. Wystarczy jednak zdemontować osłonę pod kierownicą, pedały gazu i hamulca, w automacie są zblokowane. Odkręcić śrubkę i po wyciągnięciu wtyczki wyjąć wentylator. Ja z powodu swoich gabarytów wyjmuję jeszcze siedzenie kierowcy. Wyjmuje się go delikatnie do tyłu i później w dół i do tyłu, trochę przeszkadza uchwyt siłownika, ale bez problemu.Potrzeba do tego - klucz 13 najlepiej sztorcowy i długi - dość dalek śruby mocujące zblokowane pedały wystają,. - oczkowa 10 tam jest pod sopodem taka blacha, - wkrętaki płaskie i krzyżakowe, do demontażu plastików, kostek, - kombinerki do zdjęcia zawleczki siłownika. Po włożeniu silnika trzeba sprawdzić jak z wtyczką, ja wepchnąłem silnik za głęboko i musiałem go wyciągać. Plastiki na zimnie robią się kruche, lepiej pracować w pomieszczeniu, jak macie możliwość. Po drugim rozebraniu zajmuje mnie to około 2 - 2,5 godzinki. Wymieniłem silnik, ale ktoś kto robił to wcześniej powyłamywał kilka łopatek i nadal idealnie cicho nie pracuje. Jak by ktoś z szanownego Koleżeństwa miał taki plastyk na zbyciu to przytulę. Co do silnika to wystarczy zamówić kuliste samosmary i już mamy problem z głowy. U mnie wyrobił się samosmar od strony wentylatora. Samosmary są tutaj http://jolube.com.pl/lozysko-slizgowe/7733-pap-0606p10-ks-6x8x6-tuleja-samosmarna.html Są trochę wyższe ale nie przeszkadza, po delikatnym zeszlifowaniu wskakują na miejsca. i mam silnik jak nowy. Edytowane 29 Grudnia 2017 przez Wiesiek62 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek62 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Witam. Mam to samo - czy udało się wymienić dmuchawę bez rozbierania kokpitu? Ja to zrobiłem bez prucia kokpitu, choć od tego zacząłem ale po rozebraniu połowy wycofałem się i demontowałem tylko siedzenie(jestem duży to wygodnie), i plastiki pod stetrem, pedały gazu i hamulca - są zblokowane. Opisałem to w wątku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tatojakubaiani Opublikowano 30 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Witam. Dzięki za instrukcje ale u mnie ani zdolności manualnych ani narzędzi ani garażu... Znalazłem już mechanika co tak to właśnie zrobi ale się rozchorował i będzie po nowym roku mam nadzieję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bosns Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 (edytowane) Wiesiek62 jak wyciągasz wentylator?, ja swojego nie mogę wyciągnąć ?? jest na zatrzaskach czy może trzeba obrócić. Edytowane 25 Marca 2018 przez bosns Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hotman007 Opublikowano 30 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2018 Witam, Czy ktoś z kolegów miał do czynienia z wymianą silnika dmuchawy / nawiewu w T31 i mógłby się podzielić w jaki sposób szybko i sprawnie go wymienić ? Czy trzeba demontować całą deskę czy obejdzie się bez tego ? W który miejscu jest ten wiatrak z silnikiem ? W T30 widziałem, że wiatrak jest po stronie pasażera, ale w T31 jest chyba cetralnie umiejscowiony. Da się do niego jakoś dojść poprzed zdemomntowanie radia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal771 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 czy ten silnik nawiewu jest taki sam jak w nissan qashqai? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbkiper Opublikowano 7 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 Kolego Tatojakubaiani mozesz dać namiar na tego mechanika i napisać jaki był koszt. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek62 Opublikowano 3 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2020 W poście powyżej opisałem w miarę szczegółowo jak się do tego zabrać. Mam skuchę bo wczoraj silnik pohałasował i stanął. Dzisiaj znów muszę to zrobić. Powyżej było pytanie jak wyciągnąć wentylator. Tam jest taki mały 20-30 mm wkręt na krzyżakowy wkrętak. Wkrętak krótki. Trzeba go odkręcić i przekręcić cały zespół dmuchawy w lewo. Wyciągnięcie go wymaga pewnej zdolności manualnej, trzeba pokombinować. Nic na siłę bo wtedy czeka nas ponowne rozbieranie. Polecam włączyć sobie nawiew z jakiegoś termowentylatora jak robicie na dworze, jak ja, poprawia to elastyczność elementów. Śilnik można wyciągnąć tylko razem z całością. Wyjmowanie silnika i wkładanie polecam wykonać w ciepłym pomieszczeniu. Ja wciskałem na siłę i musiałem dokupić obudowę :-) No to do roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek62 Opublikowano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 Dzisiaj znalazłem dwa filmy. Szukam możliwości obejścia tego rezystora. Wymieniłem ten j...ny silnik. Na sucho chodzi po zamontowaniu d..a Albo wypiął się jakiś przewód albo uj wie co. Jeszcze kombinuję obejście rezystora. Nie wiem jak to będzie wyglądać. Jest 06 stycznia, a ja jutro muszę jechać parę km. Cudowny wynalazek. Poniżej dwa trafne filmiki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 A co padło w rezystorze że chcesz go ominąć? Może termik który się spalił po zablokowaniu silnika dmuchawy? Obejdź termik na "tą chwilę" jak musisz jechać, naprawisz po wszystkim. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek62 Opublikowano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 D 5 godzin temu, Thunder napisał: A co padło w rezystorze że chcesz go ominąć? Może termik który się spalił po zablokowaniu silnika dmuchawy? Obejdź termik na "tą chwilę" jak musisz jechać, naprawisz po wszystkim. Padł termik, już wiem. Zrobię mostek, wezmę ze sobą dwa konektory połączone grubszym przewodem i w drogę. Jak padnie, założyłem na mostek cienki izolowany przewód to wtedy założę mostek z grubszego. Termik ma wartość ~140 C nie chcę przeciążać układu, bo może "pójść" triak. W czasie jazdy muszę mieć możliwość wyłączenia nawiewu, nie będę z takim wiatrem jechał. Dzięki Ci Kolego - Twój wpis pomógł w szybkim zlokalizowaniu usterki. Niestety dopiero w sobotę będę mógł się za to wziąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 Godzinę temu, Wiesiek62 napisał: (...) Termik ma wartość ~140 C nie chcę przeciążać układu, bo może "pójść" triak. W czasie jazdy muszę mieć możliwość wyłączenia nawiewu, nie będę z takim wiatrem jechał. Kup w obudowie ceramicznej, nie będziesz musiał kombinować jak ja Powodzenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek62 Opublikowano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 5 godzin temu, Thunder napisał: Kup w obudowie ceramicznej, nie będziesz musiał kombinować jak ja Powodzenia Nie ma potrzeby. Przylutuję od góry. W obudowie jest taka szczelina w którą termik wejdzie. I zamiast po płytką będzie nad. To nie będzie miało wpływu na jego pracę a ustrzegę się błędów o których pisałeś. Już od kilku godzin jestem po montażu i tak się zastanawiam, czy aby nie zrobiłem źle z tym cienkim drucikiem. Dmuchawa śmiga jak szalona, i nawet jest regulacja obrotów :-) . Tylko obawa o tyrystor mnie powstrzymuje :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 6 godzin temu, Wiesiek62 napisał: Dmuchawa śmiga jak szalona, i nawet jest regulacja obrotów :-) . Tylko obawa o tyrystor mnie powstrzymuje :-). Ja na druciku jeździłem kilka dni. Bez obaw możesz regulować. No chyba że silnik ma jakieś opory to faktycznie tranzystor będzie się grzał. W razie wpadki jest tego pełno https://allegro.pl/kategoria/czesci-elektroniczne-tranzystory-67239?string=IRFP2907 tranzystor do dmuchawy&bmatch=baseline-cl-dict43-ele-1-1-1127 , tylko oczywiście w trasie nie wymienisz. Pamiętaj by całość była na swoim miejscu, czyli przykręcona do obudowy wentylatora, bo tam jest chłodzona przez przepływające powietrze. Ale mam wrażenie że Ty o tym dobrze wiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek62 Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 2 godziny temu, Thunder napisał: Ja na druciku jeździłem kilka dni. Bez obaw możesz regulować. No chyba że silnik ma jakieś opory to faktycznie tranzystor będzie się grzał. W razie wpadki jest tego pełno https://allegro.pl/kategoria/czesci-elektroniczne-tranzystory-67239?string=IRFP2907 tranzystor do dmuchawy&bmatch=baseline-cl-dict43-ele-1-1-1127 , tylko oczywiście w trasie nie wymienisz. Pamiętaj by całość była na swoim miejscu, czyli przykręcona do obudowy wentylatora, bo tam jest chłodzona przez przepływające powietrze. Ale mam wrażenie że Ty o tym dobrze wiesz Silnik założyłem nowy. Stary coś tam hałasował i to pewnie było powodem spalenia/przegrzania bezpiecznika termicznego. Nie wiem jak tam z tolerancją cieplną umieszczonego poniżej tranzystora. W samochodzie, ze względu na ilość pokonywanych kilometrów mam chłodno i dmuchawa, szczególnie zimą kręci się w okolicy najniższych obrotów. Co jest niewiadomą dla mnie, w zakresie obciążenia obwodu. Nie chce mnie się szukać charakterystyki pracy silnika. Na razie mam w zapasie przewód 0,75 mm@ z dolutowanymi konektorami i wyłącznikiem. Bo na obejściu to tylko na maxa wieje. A w trasie z nadmuchem nie ma problemu. Założę w sobotę nowy termik i przy okazji wymienię sobie filtr przeciwpyłkowy. No bo jak mam wybebeszone zespoły pedałów to przy okazji. Swoją drogą konstruktor/planista, który wymyślił taką dostępność do tych elementów powinien za karę pracować w serwisie wymiany dmuchaw do tych silników. Nawet w serwisie, jak wspomniałem o wymianie silnika dmuchawy to patrzyli się na mnie dziwnie. Ja mam deczko gorzej bo w tamtym miejscu biegnie trochę dodatkowych przewodów i muszę na sobotę przygotować ze dwie dodatkowe kostki. Nie lubię skręconych i izolowanych przewodów pod spodem. Choć to czasem konieczność to jednak nie lubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rider75 Opublikowano 11 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2021 Witam Kolegów! Muszę kupić nowy silnik dmuchawy klimatyzacji. Czy w T30 i T31 silniki są takie same? W sklepach internetowych różnią się tylko ceną, do T30 są tańsze, a z wyglądu są takie same. Czy ktoś przerabiał już temat? Proszę o pomoc i ewentualny link do sklepu. Dziekuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skycruiser Opublikowano 14 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2022 [T31] - Niedzialająca dmuchawa, lokalizacja tranzystora - X-Trail T31 [2007-2014] - Forum Nissan Klub Polska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.