Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana żarówki świateł mijania


charitymen

Recommended Posts

charitymen

Witam mam problem z wymianą żarówke w primerze p12 (chodzi o swiatlo mijania),wyjalem elegancko starą przepaloną żaróweczke,wsadziłem nową,podpialem kostke i nie działa.Wydawało mi sie ze zle podpialem kabelki,zamienilem i nic.Wyciagnalem nową kupioną żarówke do sprawnego reflektora,postapilem tak samo i dzialala zaś ta ktora byla w sprawnym reflektorze wsadzilem do niesprawnego i nie działała.Co to może być? Przepalone styki czy gdzieś uszkodzony kabelek? prosze o szybką odpowiedź

Link to post
Share on other sites
TESTER 1956

Kostki, o ile jest, źle podpiąć się raczej nie da ale Ty piszesz o kabelkach więc może coś w nich nie styka. Sprawdź kontrolką dopływ prądu i masy na końcówkach a jeśli okaże się że nie ma to spalił Ci się bezpiecznik zapewne na tą żarówkę właśnie, bo zdaje się że w P12 na wszystko jest osobny bezpiecznik

Link to post
Share on other sites
charitymen

Gdzie znajdę bezpiecznik od tych świateł?

Link to post
Share on other sites
charitymen
7 godzin temu, TESTER 1956 napisał:

Kostki, o ile jest, źle podpiąć się raczej nie da ale Ty piszesz o kabelkach więc może coś w nich nie styka. Sprawdź kontrolką dopływ prądu i masy na końcówkach a jeśli okaże się że nie ma to spalił Ci się bezpiecznik zapewne na tą żarówkę właśnie, bo zdaje się że w P12 na wszystko jest osobny bezpiecznik

Zmieniłem bezpiecznik i niestety nie zadziałało :/ czyżby to były popalone styki? ile kosztuje naprawa i nowe kable? prąd nie dochodzi nawet po zmianie bezpiecznika

Link to post
Share on other sites

Masz w lewym reflektorze drogowe? Jeśli je masz, to bezpiecznik jest dobry - ten sam (15A) zabezpiecza światła mijania i drogowe w tym samym (tu: lewym) reflektorze i przyczyną będzie przerwa w przewodzie lub niesprawna manetka.  Mogłeś też pomylić bezpieczniki (są obok siebie) - dla diesla: nr 32 (lewy), nr 33 (prawy reflektor). Dalsze sprawdzenie - zaopatrz się w jakąś próbówke 12V (lub przewód z żarówką).

Link to post
Share on other sites
TESTER 1956
4 godziny temu, polo32 napisał:

przyczyną będzie przerwa w przewodzie lub niesprawna manetka

Jeśli bezpieczniki masz w porządku to pozostają, jak pisze kolega,  przewody i manetka. Co do manetki to z niej sygnał wychodzi zdaje się na oba reflektory na jednym złączu a skoro jeden świeci to manetka jest dobra, chyba że jest inaczej a wówczas powinny też być dwa przekaźniki.

Link to post
Share on other sites

Dobrze, że wspomniałeś kolego Tester - to o czym pisałem wcześniej (a zwłaszcza nr bezpieczników) dotyczy wersji bez Daytime Light System ( i nie miały przekaźników w układzie zasilania świateł ). W przypadku wersji z DLS (dla lewego reflektora): przy włączonym włączniku świateł - zasilanie z akumulatora, poprzez bezp. 15A (ozn. "H/L LH" w skrzynce bezp. przy silniku), idzie poprzez moduł DLS na przekaźnik reflektora lewego i dalej na reflektor. Sterowanie przekaźnikiem odbywa się poprzez manetkę zmiany świateł.

Kluczowym zagadnieniem pozostaje, jaka to jest wersja  P12. Ponadto, odpowiedz na pytanie odnośnie działania światła drogowego w lewym reflektorze, uprościłaby sprawę.

 

Link to post
Share on other sites
charitymen

Dzięki za szybkie odpowiedzi,problem rozwiązany.Problemem była przerwa w przewodzie,zakleiłem taśma izolacyjną i wszystko śmiga przynajmniej narazie

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...