Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rura recyrkulacji spalin QQ J10 1,5 dCi


Rafer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Trapi mnie mega problem. Otóż wypada mi rura recyrkulacji spalin. Na postoju ok, ale wczoraj prawie doszło do tragedii, bo podczas jazdy autostradowej rura wystrzeliła i silnik stanął dęba z hukiem. W samochodzie pełno spalin, moc zero, a ja na lewym pasie...wyobraźcie sobie cięcie przez dwa pasy do pobocza i awaryjne hamowanie. Czy jest mi ktoś w stanie podpowiedzieć jak ustalić pozycję łapy do której rura powinna być przykręcona? Właśnie! Przykręcona. Mam śrubę, ale nie potrafię jej nigdzie wkręcić. Rura ma uchwyt, łapa ma otwór, ale żaden element nie jest gwintowany. Po poluzowaniu łapy natrafiam na miejsce w którym śruba mogłaby być, aleee...tam nic nie ma. Śruba wpada i lipa. Macie jakiś patent jak ustalić pozycję łapy, rury recyrkulacji, tak żeby ją wkręcić i zamocować rurę? Dopowiem tylko, że w grę nie wchodzi ASO w tej chwili, ponieważ jestem na "gościnnych występach", a miejscowi mają czas dopiero w środę. Do domu daleko... Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi, jak to ogarnąć? Mam łapska w miarę zwinne i dolotu nie muszę rozbierać...
Za każdy nawet "trytytkowy" patent będę wdzięczny. Na obrazku rura element 4, śruba element 3.


image.thumb.png.1bdae79383123fd28e0f4a693e8f71aa.png

image.png.770b2a4565b9893a4da1517561a45782.png

image.png.dfef35dea5265d5a81f0cdef80f4e92c.png

Edytowane przez Rafer
Podgląd części
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob fotke gdzie to jest w silniku to popatrzę u siebie i zrobię fotke jak to zamocowane jest u mnie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem z wierzchu wcześniej ale byl gorący silnik i ciężko łapę wsadzić. Moja rura ani drgnie więc to musi być tak jak mówisz na stałe. Za ok 3h bede dopiero przy aucie i wybadam - dam znać

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stałe bezsprzecznie, bo tam jest spore ciśnienie.

Sprawdż proszę czy uchwyt rury muszę wsunąć pod łapę, czy masz ją od góry dokręconą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

SILNIK NISSAN QASHQAI JUKE 1.5 DCI K9KF646 SŁUPEK

Prawdopodobnie zerwany gwint z boku głowicy (ktoś za mocno dokręcał śrubę w aluminium). Naprawa to rozwiercenie otworu i nagwintowanie na większy rozmiar.  Doraźnie, to wykorzystać śrubę niżej (połączyć  ze wspornikiem rury) oraz śrubę ustalającą pionowej rurki (ciśnienie spalin działa w bok w kierunku rozrządu wyrywając rurę z uszczelnień).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj lało to nie miałem jal sprawdzić.

W QQ jest troszkę inaczej niz w zdjęciu kolegi.

 

Do bloku jest przykrecona lapa na dwóch śrubach z łbem 10mm (pewnie śruba 6). Do górnej sruby mocowania lapy jest przykrecona ta rura recyklulacji. Pozycja lapy jest uchem do gory, załączam zdjęcie.

A jaki rozmiar masz sruby ktora próbujesz przykrecac łapę? W razie czego pytaj to moge isc coś więcej sprawdzić. Odkręcić jej nie mam jak bo jestem na urlopie bez kluczy

 

Ps. Uchwyty idzie na łapę, lapa jest pomiędzy blokiem a uchwytem.

 

Aby dojechać do domu to bym ta srube luźno wpadająca na poxipolu wsadzil

216886fda1c8b2482e9916a0cfd47c28.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, polo32 napisał:

 

SILNIK NISSAN QASHQAI JUKE 1.5 DCI K9KF646 SŁUPEK

Prawdopodobnie zerwany gwint z boku głowicy (ktoś za mocno dokręcał śrubę w aluminium). Naprawa to rozwiercenie otworu i nagwintowanie na większy rozmiar.  Doraźnie, to wykorzystać śrubę niżej (połączyć  ze wspornikiem rury) oraz śrubę ustalającą pionowej rurki (ciśnienie spalin działa w bok w kierunku rozrządu wyrywając rurę z uszczelnień).

 

Wczoraj wybadałem, że miejsce wkręcenia śruby na głowicy jest prostokątne, a śrubę należ gdzieś sobie "wcelować". Ruch łapy w obrębie jest spory i wszystko odbywa się dosłownie na milimetry. Już próbowałem bez rury trafić i wkręcić śtubę, dokręcić łapę, odkręcić śrubę rury i zamocować. Jednak nie jest to takie proste.

2 godziny temu, scanik napisał:

Wczoraj lało to nie miałem jal sprawdzić.

W QQ jest troszkę inaczej niz w zdjęciu kolegi.

 

Do bloku jest przykrecona lapa na dwóch śrubach z łbem 10mm (pewnie śruba 6). Do górnej sruby mocowania lapy jest przykrecona ta rura recyklulacji. Pozycja lapy jest uchem do gory, załączam zdjęcie.

A jaki rozmiar masz sruby ktora próbujesz przykrecac łapę? W razie czego pytaj to moge isc coś więcej sprawdzić. Odkręcić jej nie mam jak bo jestem na urlopie bez kluczy

 

Ps. Uchwyty idzie na łapę, lapa jest pomiędzy blokiem a uchwytem.

 

Aby dojechać do domu to bym ta srube luźno wpadająca na poxipolu wsadzil

216886fda1c8b2482e9916a0cfd47c28.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Jak wiele śrub i nakrętek pod maską QQ są tam dwie dziesiątki. Tą główną od rury zamówiłem w Nissanie. Usługa montażu została wyceniona w ASO 200 zł. Rozbiorą dolot, zrobią sobie miejsce i ogarną, a przy okazji poprawią coś w kompie, bo akcję serwisową mam. Poprawa i zwiększenie częstotliwości dopalania DPF.

Oczywiście nadal bez sygnalizacji tego procesy, jak zwykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie rura przykręcona jest do bloku za pomocą śruby nr. 3 ( zgodnie ze schematem w twoim poście).

Na zdjęciu wygląda to takIMAG2544.thumb.jpg.baf5adef08db58a2a43f3f9ade8efc20.jpgIMAG2545.thumb.jpg.cdf971c986d8b43885e069cffffdca1b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiele śrub i nakrętek pod maską QQ są tam dwie dziesiątki. Tą główną od rury zamówiłem w Nissanie. Usługa montażu została wyceniona w ASO 200 zł. Rozbiorą dolot, zrobią sobie miejsce i ogarną, a przy okazji poprawią coś w kompie, bo akcję serwisową mam. Poprawa i zwiększenie częstotliwości dopalania DPF.
Oczywiście nadal bez sygnalizacji tego procesy, jak zwykle.
Podali Ci nr akcji serwisowej tej od DPF? Miałem awarię przed którą ta akcja zabezpiecza ale już po awari.. Po wgraniu aktualizacji spalanie wzrasta :-(

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, scanik napisał:

Podali Ci nr akcji serwisowej tej od DPF? Miałem awarię przed którą ta akcja zabezpiecza ale już po awari.. Po wgraniu aktualizacji spalanie wzrasta :-(

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Courde balance zapomniałem spytać o numer akcji.

Ale jeśli chodzi o częstsze procedury wypalania DPF-a, to ja jestem na tak. Wolę mieć delikatną stratę na paliwie niż 500 zł za czyszczenie DPF-a.

Wracając do tematu. Nawet nie wiesz jak mi pomogłeś swoimi zdjęciami! :) Zrobiłeś zdjęcie łapy z tym specyficznym wygięciem, które wypada na śrubie osłony chyba, a ja celuję jak w du*ę...i trafić nie mogę! :D

Dzięki!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Courde balance zapomniałem spytać o numer akcji.
Ale jeśli chodzi o częstsze procedury wypalania DPF-a, to ja jestem na tak. Wolę mieć delikatną stratę na paliwie niż 500 zł za czyszczenie DPF-a.
Wracając do tematu. Nawet nie wiesz jak mi pomogłeś swoimi zdjęciami! :) Zrobiłeś zdjęcie łapy z tym specyficznym wygięciem, które wypada na śrubie osłony chyba, a ja celuję jak w du*ę...i trafić nie mogę! :D
Dzięki!!!!
Z tego co ja czytałem o tej (o ile to ta akcja) to związana byla z pękanie rury doltu od turbo - ta gory plastikowa z czujnikem. A akcja miała na celu ochronę w tej sytacji DPFa bo prawie zawsze wtedy padał na amen. Jak będziesz to sprawdź nr akcji bo moze sam na to musze jechać. Cieszę sie, ze moglem pomoc :-)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rafer napisał:

Kampania serwisowa P8316

A to mi robili P6313 z rok temu, musze podjechać dopytać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo i wszystko zrobione!

Śruba nie 6, a 8 weszła jak w masło po zdjęciu rury dolotu. :) Nie wiem dlaczego Nissan w katalogu ma śrubę 6 w tym miejscu?

Kampania serwisowa wykonana prawidłowo. Dobra rada, jak już ktoś ją przeprowadzi trzeba samochód przegonić na autostradzie, bo wtryski hałasują jak cholera! Po przegonieniu uciszyły się i jest OK, spalanie nie skoczyło. Nooo ok skoczyło, no ale ...90 km/h to nie jebajka. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo i wszystko zrobione!
Śruba nie 6, a 8 weszła jak w masło po zdjęciu rury dolotu. :) Nie wiem dlaczego Nissan w katalogu ma śrubę 6 w tym miejscu?
Kampania serwisowa wykonana prawidłowo. Dobra rada, jak już ktoś ją przeprowadzi trzeba samochód przegonić na autostradzie, bo wtryski hałasują jak cholera! Po przegonieniu uciszyły się i jest OK, spalanie nie skoczyło. Nooo ok skoczyło, no ale ...90 km/h to nie jebajka. :D
 
Czyli gwint nie byl zerwany? Daj znać za dwa tygodnie czy wszystko ok po tej kampanii, ok? Wtedy ja pojadę :-)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint nie był zerwany. Po prostu ciężko trafić, bo jest cholernie mało miejscą. Musieli rozbierać dolot.

Za dwa tygodnie opiszę jak się sprawują przeprogramowane wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 22.08.2018 o 10:20, Rafer napisał:

Kampania serwisowa P8316

Ile czasu Ci wgrywali ten soft? Bo u mnie 2h.. coś chyba nie tak, poprzednio to trwało 15 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...