Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wypalanie DPF w QQ 2 FL


buba1982
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie!

 

Jest to mój pierwszy post na tutejszym forum, póki co, raczej czytałem istniejące już posty.

Ale do rzeczy:

Od czerwca br jestem posiadaczem QQ2 FL z silnikiem 1,5 dCi. Samochodem zrobiłem jakieś 5 000km i notorycznie trapi mnie temat związany z wypalaniem sadzy z filtra DPF.

W instrukcji obsługi samochodu jest napisane, że procedura uruchamamia się samoczynnie i że należy pokonywać regularnie trasy z prędkością co najmniej 60km/h przez co najmniej 30 minut.

I to wszystko (!)

Ale kiedy się to odbywa, nie jest w żaden sposób sygnalizowane. żadnej kontrolki, zwiększonego spalania... nic nie zauważyłem.

Na tutejszym formum znalazłem post dot. wypalania się filtra, ale dotyczy on starszej generacji samochodów (QQ1). Tam, wg użytkowników, jadąc na tempomacie, wzrasta chwilowe spalanie do maksimum, co świadczy o uruchomieniu się procedury wypalania.

 

Czy moze mi ktoś opisać, jak to wygląda w moim przypadku, i co najważniejsze, jak rozpoznać, że procedura wypalania jest urucomiona.

Jeden raz mi się zdarzyło, zaraz po zakupie samochodu, że po wjechaniu do garażu, wyłączyłem silniki i po wyjściu z samochodu poczułem smród, który oznaczał, że właśnie trwało owe wypalanie się sadzy.

Pracownik ASO też za bardzo nie potrafił mi wtedy wytłumaczyć, jak rozpoznać, że wypalanie jest akurat w trakcie (i nie należy wyłączać silnika).

 

Z góry dziękuje za pewne i sprawdzone informacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie!
 
Jest to mój pierwszy post na tutejszym forum, póki co, raczej czytałem istniejące już posty.
Ale do rzeczy:
Od czerwca br jestem posiadaczem QQ2 FL z silnikiem 1,5 dCi. Samochodem zrobiłem jakieś 5 000km i notorycznie trapi mnie temat związany z wypalaniem sadzy z filtra DPF.
W instrukcji obsługi samochodu jest napisane, że procedura uruchamamia się samoczynnie i że należy pokonywać regularnie trasy z prędkością co najmniej 60km/h przez co najmniej 30 minut.
I to wszystko (!)
Ale kiedy się to odbywa, nie jest w żaden sposób sygnalizowane. żadnej kontrolki, zwiększonego spalania... nic nie zauważyłem.
Na tutejszym formum znalazłem post dot. wypalania się filtra, ale dotyczy on starszej generacji samochodów (QQ1). Tam, wg użytkowników, jadąc na tempomacie, wzrasta chwilowe spalanie do maksimum, co świadczy o uruchomieniu się procedury wypalania.
 
Czy moze mi ktoś opisać, jak to wygląda w moim przypadku, i co najważniejsze, jak rozpoznać, że procedura wypalania jest urucomiona.
Jeden raz mi się zdarzyło, zaraz po zakupie samochodu, że po wjechaniu do garażu, wyłączyłem silniki i po wyjściu z samochodu poczułem smród, który oznaczał, że właśnie trwało owe wypalanie się sadzy.
Pracownik ASO też za bardzo nie potrafił mi wtedy wytłumaczyć, jak rozpoznać, że wypalanie jest akurat w trakcie (i nie należy wyłączać silnika).
 
Z góry dziękuje za pewne i sprawdzone informacje. 
Zobacz czy ta procedura z instalacji na pewno tyczy sie Twojego silnika. W QQ 1 FL 110km 1.5 dci nie dotyka sie nic, nic sie nie swieci, jeździsz i nie interesuje Ci FAP (dpf) bo wypala sie samoczynnie i możesz to przerywać i nic się nie dzieje

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buba nie przejmuj się DPFem. On się wypala nie wiadomo kiedy :) Nie jestem tego pewien ale ten filtr chyba ma wtrysk paliwa bezpośrednio do DPF dlatego nie potrzeba go gonić po trasach jak co poniektóre. Ja przejechałem prawie 11k km moja kaśką i tylko dwa razy na początku wiedziałem że się wypala gdyż jak stanąłem to był charakterystyczny zapach gorącego metalu :D Teraz to na to nie zwracam uwagi, na pewno S&S nie wyłączy silnika jak się wypala. Z tym że ja często go ganiam w trasie więc nie zwracam uwagi na DPF.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buba nie przejmuj się DPFem. On się wypala nie wiadomo kiedy Nie jestem tego pewien ale ten filtr chyba ma wtrysk paliwa bezpośrednio do DPF dlatego nie potrzeba go gonić po trasach jak co poniektóre. Ja przejechałem prawie 11k km moja kaśką i tylko dwa razy na początku wiedziałem że się wypala gdyż jak stanąłem to był charakterystyczny zapach gorącego metalu Teraz to na to nie zwracam uwagi, na pewno S&S nie wyłączy silnika jak się wypala. Z tym że ja często go ganiam w trasie więc nie zwracam uwagi na DPF.
Tak, ten silnik ma w zasadzie najlepsze rozwiązanie jak na silnik z DPF - 5l dodatkowy 5 wtryskiwacz na filtrze. Dzięki temu nie rozrzadza oleju podczas ewentualnego przerwania wypalania.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za odpowiedzi.

Mam wobec tego pytanie, czy Nissan ma coś podobnego do rozwiązań innych producentów, np Opla, że podczas włączenia się procedury wypalania, w celu zwiększenia obciążenia pracy silnika włączane są automatycznie np. podgrzewanie tylnej szyby i podgrzewanie lusterek?

Można by w ten sposób podpiąć diode sygnalizacyjną, a tym samym wiedzieć, kiedy zaczyna się wypalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za odpowiedzi.
Mam wobec tego pytanie, czy Nissan ma coś podobnego do rozwiązań innych producentów, np Opla, że podczas włączenia się procedury wypalania, w celu zwiększenia obciążenia pracy silnika włączane są automatycznie np. podgrzewanie tylnej szyby i podgrzewanie lusterek?
Można by w ten sposób podpiąć diode sygnalizacyjną, a tym samym wiedzieć, kiedy zaczyna się wypalanie.
Sprawdzałem lusterka pare razy podczas wypalania czy sa ciepłe i nigdy nie byly

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, buba1982 napisał:

Dziękuję Panowie za odpowiedzi.

Mam wobec tego pytanie, czy Nissan ma coś podobnego do rozwiązań innych producentów, np Opla, że podczas włączenia się procedury wypalania, w celu zwiększenia obciążenia pracy silnika włączane są automatycznie np. podgrzewanie tylnej szyby i podgrzewanie lusterek?

Można by w ten sposób podpiąć diode sygnalizacyjną, a tym samym wiedzieć, kiedy zaczyna się wypalanie.

Skoro jest dodatkowy wtrysk paliwa bezpośrednio do DPFa to po co ma być obciążany dodatkowo silnik? Zresztą wtedy na pewno nie byłoby informacji aby prędkość była powyżej 60 km/h bez względu na obroty silnika.

Co do diody to po co sobie życie utrudniać? I co zrobisz jak wjedziesz do garażu a on wtedy zacznie wypalanie? Wyjedziesz i będziesz przez pół godziny krążył po mieście :P ? Nie wypali teraz to wypali następnym razem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rafsty napisał:

Skoro jest dodatkowy wtrysk paliwa bezpośrednio do DPFa to po co ma być obciążany dodatkowo silnik? Zresztą wtedy na pewno nie byłoby informacji aby prędkość była powyżej 60 km/h bez względu na obroty silnika.

Co do diody to po co sobie życie utrudniać? I co zrobisz jak wjedziesz do garażu a on wtedy zacznie wypalanie? Wyjedziesz i będziesz przez pół godziny krążył po mieście :P ? Nie wypali teraz to wypali następnym razem :D

Rafsty,

gdybym znał całą procedure, nie zadawałbym takich pytań :-D

Sporo czytałem o dpf i wszędzie jest on opisywany, jako temat problematyczny. Po zapchaniu się najpierw trzeba go przeczyścić, a później wymienić.

Do tego czytałem o konieczności wymiany oleju (tutaj na forum QQ)

Ale skoro ten silnik ma udoskonalone rozwiązanie wypalania sadzy, to nic, tylko się cieszyć.

 

jakby nie było, to dziękuję za pomoc,
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientuje sie ktoś ile kosztuje nowy FAP do 1.5 dci 110km? Jak kiedys rozmawialem z mechanikiem to powiedział ze sa na tyle tanie, ze nie opłaca sie kombinować przy awari

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, buba1982 napisał:

Rafsty,

gdybym znał całą procedure, nie zadawałbym takich pytań :-D

Sporo czytałem o dpf i wszędzie jest on opisywany, jako temat problematyczny. Po zapchaniu się najpierw trzeba go przeczyścić, a później wymienić.

Do tego czytałem o konieczności wymiany oleju (tutaj na forum QQ)

Ale skoro ten silnik ma udoskonalone rozwiązanie wypalania sadzy, to nic, tylko się cieszyć.

 

jakby nie było, to dziękuję za pomoc,
 

Buba w instrukcji obsługi pisze wyraźnie o wypaleniu filtra DPF :) Powiem szczerze że nigdy nie wpadłbym na pomysł aby czytać na forach o DPF, zawsze jak kupowałem auto z takim filtrem to czytałem w instrukcji obsługi jak wygląda sprawa obsługi DPF. W nissanie nigdy nie zwracałem uwagi na ten filtr tylko leję ON i jeżdżę :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, rafsty napisał:

Buba w instrukcji obsługi pisze wyraźnie o wypaleniu filtra DPF :) Powiem szczerze że nigdy nie wpadłbym na pomysł aby czytać na forach o DPF, zawsze jak kupowałem auto z takim filtrem to czytałem w instrukcji obsługi jak wygląda sprawa obsługi DPF. W nissanie nigdy nie zwracałem uwagi na ten filtr tylko leję ON i jeżdżę :D 

rafsty,

Przeczytaj mój pierwszy post - napisałem, że zapoznałem się z instrukcją obsługi, ale jestem bardziej dociekliwy, co do działania, wiec pytam (mądrzejszych <?> )

Zresztą po to są fora dyskusyjne, żeby wymieniać się informacjami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafsty,
Przeczytaj mój pierwszy post - napisałem, że zapoznałem się z instrukcją obsługi, ale jestem bardziej dociekliwy, co do działania, wiec pytam (mądrzejszych > )
Zresztą po to są fora dyskusyjne, żeby wymieniać się informacjami.
 
Na pewno dobra instrukcje czytałeś? Bo piszesz ze w instrukcji jest aby jechać 60km/h przez 30 min a my Ci mówimy, ze masz sie DPF nie przejmować..

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, buba1982 napisał:

rafsty,

Przeczytaj mój pierwszy post - napisałem, że zapoznałem się z instrukcją obsługi, ale jestem bardziej dociekliwy, co do działania, wiec pytam (mądrzejszych <?> )

Zresztą po to są fora dyskusyjne, żeby wymieniać się informacjami.

 

 

Buba mam dla Ciebie dobrą radę, zamontuj sobie kamerę w tym filtrze z podglądem na umieszczony w nim wtrysk paliwa. Jak zobaczysz na ekranie że podaje wtrysk paliwo to będziesz miał wtedy pewność że trwa właśnie wypalanie filtra :laie_67: Wtedy będziesz mógł zrobić kilka dodatkowych kółek wokół domu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, scanik napisał:

my Ci mówimy, ze masz sie DPF nie przejmować..

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

DPF -em należy sie przejmować i to nawet w szczegolny sposob-bardziej niz czymkolwiek innym w Dieslu.

Ten kto czyni inaczej i zastosuje sie do  w/w cytowanej rady ,bardzo szybko moze tego żałować..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, scanik napisał:

Na pewno dobra instrukcje czytałeś? Bo piszesz ze w instrukcji jest aby jechać 60km/h przez 30 min a my Ci mówimy, ze masz sie DPF nie przejmować..

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

IMG_20180823_073745.thumb.jpg.a129feb26bb42d446eee912579bfd18d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chłopie jeździj normalnie .  Ja mam niecałe 75 tys. od maja 2014 olej  Elf 5w/30 C4 niskopopiołowy zmieniany raz w roku, ropka lana na BP - ultimate , jeżdżone w koło komina, od czasu do czasu trasa 30 km

 20181013_100140.thumb.jpg.61104f3d4993ca3ab0b13e41d27fb02f.jpg       i wygląda to tak jak na zdjęciu - zero problemów

Edytowane przez as1970
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie jeździj normalnie .  Ja mam niecałe 75 tys. od maja 2014 olej  Elf 5w/30 C4 niskopopiołowy zmieniany raz w roku, ropka lana na BP - ultimate , jeżdżone w koło komina, od czasu do czasu trasa 30 km 20181013_100140.thumb.jpg.61104f3d4993ca3ab0b13e41d27fb02f.jpg                  i wygląda to tak jak na zdjęciu - zero problemów
Czym to diagnozujesz? Ja mam 106 tys i tez zero problemów poki co.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, scanik napisał:

Czym to diagnozujesz? Ja mam 106 tys i tez zero problemów poki co.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Takim czymś  https://allegro.pl/gutmann-mega-macs-56-tester-usterek-i7512627856.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie ja DPF-a czyszcze na S8 Bolków - Legnica , nowa trasa 

przy 4000 tys obr. wychodzi wszystko tyłem   :drivingauto:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kebry napisał:

Panowie ja DPF-a czyszcze na S8 Bolków - Legnica , nowa trasa 

przy 4000 tys obr. wychodzi wszystko tyłem   :drivingauto:

Chyba S3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...