Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak sterowania przekaźnikiem ECCS


slawekp2p
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem i myślę ze pomożecie mi go rozwiązać do końca a mianowicie : w srodę mam przegląd wiec robię wszystkie niejasności, miałem załączony zapłon przez jakiś czas w celu ustawienia świateł przednich i po tej chwili auto przestało odpalać, po moich oględzinach doszłem do tego iż nie ma sterowania (-) z ECU do przekaźnika ECCS który daje zapłon i zasilanie np na sterownik LPG, po przekręceniu stacyjki kontrolki zapalają się ale  kontrolka check nie, nie słychać pompy paliwa i auto nie odpala po zasterowaniu ręcznie przekaźnika, check się oświeci, pompa paliwa działa i auto odpala normalnie, z tego co sprawdzałem to przewód między ECU a przekaźnikiem ECCS i jest dobry, wszystkie bezpieczniki, zasilanie +12V na przekaźnik, tak jakby sterownik przestał sterować przekaźnikiem i pytania takie czy pomogło by zresetowanie ECU i w jaki sposób go przeprowadzić (wyczytałem ze odpiąć aku na 24godz i potem odpalić auto i pozostawić na wolnych aż się załączy wentylator hmm?) czy uwalił się sterownik ECU... jeszcze jak by ktoś miał rozpiskę pinów tego sterownika MEC20-705 podpiąć nie moge pod laptopa bo nie posiadam takowego kabla i też nie wiem jaki kupić by się łączył z Tiną

 

Dzięki za każdą pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mylisz pojęcia. 

Nazwa ECCS (Electronic Concentrated Control System) odnosi się do całego systemu kontroli i sterowania silnikiem: http://motogazeta.mojeauto.pl/Technika/ECCS,d,28131.html . 

W jego skład wchodzi sam sterownik (określany terminem ECU lub ECM), czujniki (położenia wału oraz rozrządu, temperatury, MAF, TPS, stukowy), sondy lambda, EGR, EVAP, IACV itd itd. Sygnały z czujników docierają do sterownika/kontrolera ECU i dopiero stamtąd odbywa się sterowanie pompą paliwa (wł/wył.), dobór składu mieszanki, sterowanie wtryskiem paliwa, określeniem momentu zapłonu czy kontrola procesu recyrkulacji spalin itd. 

Przekaźnik ECCS o którym wspominasz, to najprawdopodobniej przekaźnik zasilania systemu o dwóch parach zestyków. Włączenie zapłonu powoduje zasilenie cewki przekaźnika, a tym samym zwarcie jego zestyków roboczych. Jedna para zasila ECU, czujniki położenia wału i rozrządu oraz przepływomierz, druga z kolei: uzw. pierwotne cewek zapłonowych, zawór wolnych obrotów oraz EGR - tym samym możesz sprawdzić obecność napięcia na tych elementach, a tym samym działanie przekaźnika (wpinając się sondą miernika od tyłu wtyczki).  Nie wiem, co rozumiesz przez określenie: 

W dniu 13.10.2018 o 16:27, slawekp2p napisał:

... po zasterowaniu ręcznie przekaźnika ...

Jeśli przyniosło to spodziewany efekt - do sprawdzenia masz ten przekaźnik, czyli zasilanie cewki przekaźnika: (+) i masa (-), stan zestyków roboczych, piny oraz wiązkę przewodów oraz masę sterownika ECU (z tyłu silnika). Masa sterownika ECU jest jednocześnie masą (-) cewki przekaźnika zasilającego ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, polo32 napisał:

Jeśli przyniosło to spodziewany efekt - do sprawdzenia masz ten przekaźnik, czyli zasilanie cewki przekaźnika: (+) i masa (-), stan zestyków roboczych, piny oraz wiązkę przewodów oraz masę sterownika ECU (z tyłu silnika). Masa sterownika ECU jest jednocześnie masą (-) cewki przekaźnika zasilającego ECU.

Na cewce przekaźnika (+) jest z aku na stałe a gdy dochodzi (-) to wtedy cewka zwiera dwie pary, tylko że u mnie po przekręceniu stacyjki ten minus nie dochodzi, na sterowniku (-) dochodzi bo sprawdzałem niernikiem, może to być wina sterownika że nie przekazuje minusa na przekaźnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być (daje sobie podtrzymanie). Podaj minusa na odpowiedni pin przekaźnika z nadwozia. Prześwietl ten przewód między ECU a przekażnikiem. Sprawdzałeś obie masy z tyłu silnika na kolektorze ssącym w środkowej jego części?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podam minusa z nadwozia do przekaźnika to cewka zwiera odpowiednie pary i auto zapali, przewód między przekaźnikiem a ECU sprawny, masy jeszcze sprawdzę na kolektorze ale sprawdzałem kilka pinów na wtyczce z ECU i były masy... 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg schematu ten przewód (W/G biało-zielony) z pinu 2 przekaźnika idzie na pin 31 ECU. Po drodze przechodzi przez 2 złącza: 16pin i jeszcze drugie. Prawdopodobnie będzie śniedź na połączeniach - ale twierdzisz, że ma ciągłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko sprawdzałem przejście miernikiem pomiędzy przekaźnikiem a ECU i przejście jest (przewód chyba biało zielony) 

Zamówiłem używany sterownik(1 lub 2 dni i będzie) oznaczenie MEC20-705 a co oznacza napis na sterowniku ZA albo na innych piszę Y9 ale oznaczenia mają te same...?

Podał byś mi rozpiskę tych pinów sterownika? to wtedy bym posprawdzal napiecia i dochodzące masy

Edytowane przez slawekp2p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobierz sobie manual do N16 np. z elektrody (musisz zalogować się): https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10944871#10944871 będziesz miał wszystko, w dziale EC (Engine Control) od str. 134 masz opis pinologii ECU. 

Po wymianie sterownika możesz mieć problemy np. z immobiliserem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc i dobrze i źle: podmienilem sterownik ECU i sterowanie przekaźnikiem jest (czyli stary sterownik jest uwalony) tylko immo nie puszcza, idzie jakoś te immo ogarnąć?

Dzwoniłem do magików i koszt przegrania immo w sterowniku 300zl

Nie wie czy nie lepiej by było kupić ten zestaw: https://allegro.pl/almera-tino-00-06-komputer-mec20-705-1-8-16v-i7597912942.html co o tym myślisz? 

Co oznaczają oznaczenia ZA lub Y9 na tych sterownikach?

Dzięki

Edytowane przez slawekp2p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oznaczeń to nie pomogę. Stosowane są również emulatory immo (AutoTronika) w cenie niewiele mniejszej + programowanie - nie stosowałem. Jeśli decydowałbyś się na kupno zestawu, to trzeba porozumieć się ze sprzedającym, co do warunków ewent. zwrotu, w przypadku gdyby nie sprawdził się w Twoim wozidle.

Możesz również oddać swoje pierwsze ECU kumatemu elektronikowi, z opisu wynika, że masz raczej błahą usterkę (osobiście zajrzałbym sam do środka, z jakiego elementu idzie podtrzymanie na przekaźnik (pin31). 

Decyzja zależy od Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa ogarnięta, stary sterownik uwalony na tyle że łatwiej było przegrać immo do nowego sterownika i wszystko śmiga po staremu, w warsztacie zajmującym się sterownikami 20min roboty i 200zl. 

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...