slawekversa Opublikowano 12 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 Nie mogę wykasować kontrolki service engine soon. Nie działają u mnie sposoby znalezione w internecie (patrz poniżej) tylko laptop za 100 zł w serwisie, może ktoś pomoże. WŁĄCZYĆ zapłon. W ciągu 5 sekund: Nacisnąć przycisk na tablicy i przytrzymać przez 3 sekundy. Symbol klucza do śrub i licznik kilometrów zaczynają migać Puścić przycisk [A]. Zaczekać, aż wyświetlacz powróci do wskazania poziomu oleju. WYŁĄCZYĆ zapłon. Usiądź na miejscu kierowcy i przekręć kluczyk w stacyjce, ale nie włączaj go. Nacisnąć pedał przyspieszenia całkowicie 5 razy w mniej niż 5 sekund Zdejmij nogę z przyspieszacza i poczekaj dokładnie 7 sekund Naciśnij i przytrzymaj pedał przyspieszenia przez 10 sekund Lampka SES zacznie migać Całkowicie zwolnij pedał przyspieszenia Kontrolka SES będzie migaćUstaw wyłącznik zapłonu w pozycji "off" i uruchom samochód. Lampka SES powinna zgasnąć 1) Usiądź na siedzeniu kierowcy. 2) Ustaw kluczyk zapłonu w pozycji ON i odczekaj trzy sekundy. (Nie uruchamiaj samochodu.) 3) Całkowicie naciśnij i zwolnij pedał przyspieszenia pięć razy w mniej niż pięć sekund. 4) Poczekaj dokładnie siedem sekund. Wciśnij całkowicie pedał przyspieszenia na dziesięć sekund, aż zaświeci się lampka MIL. 5) Zwolnij pedał przyspieszenia i zacznij liczyć błyski, aby uzyskać czterocyfrowy kod usterki. Długie mignięcia (0,6 sekundy) wskazują pierwszą cyfrę kodu; policz mrugnięcia od jednego do dziewięciu i zapisz pierwszą cyfrę. (Dziesięć błysków oznacza zero.) Następne trzy cyfry następują kolejno w ten sam sposób, z wyjątkiem szybszych błysków (0,3 sekundy) i 1,0-sekundowej przerwy między cyframi. Może popełniam jakiś błąd bo to automat z silnikiem 1.8 ? wersja amerykańska Nissan Versa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojak Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 Witam, U mnie zadziałała ta ostatnia wersja. Mam VERS-ę 1.8 CVT z 2007 roku. Uwagi: Ad-1) - przed włączeniem zapłonu musi upłynąć minimum 30 s od ostatniego jego włączenia. Ad-2) i 3) - musi upłynąć całe 5 s od momentu pierwszego naciśnięcia pedału gazu (w celu wykonania tych 5-ciu naciśnięć) i dopiero liczymy 7 s Ad-5) - 11 mignięć to litera A. Może wystąpić kilka błędów, ale da się je rozszyfrować. Aby skasować wszystkie błędy, wystarczy w trakcie migania lampki, nacisnąć pedał gazu na min. 10 s. Działało to przez jakiś czas, po kilkumiesięcznej przerwie przestało działać, bo albo wyszedłem z wprawy lub coś się popsuło (prędzej to drugie). Poradziłem więc sobie w inny sposób. Mianowicie nabyłem za 25 PLN (na popularnym portalu) interface ELM327 do współpracy z systemem diagnostyki OBD2, który mamy w versach. Po włożeniu do gniazda OBD2 , interface łączy się poprzez Bluetooth ze smartfonem (wcześniej trzeba oczywiście zainstalować w smartfonie (lub np. w laptopie) program do obsługi takiego interace)). Ja używam programu TORQUE, który był dołączony do interface. Życzę sukcesów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.