Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przegląd ASO w Niemczech


Tommcioo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

zaraz mija rok mojemu QQ, więc i pierwszy przegląd należy zrobić. Zastanawiam się nad skorzystaniem z usług serwisu niemieckiego - może działanie nie patriotyczne :whistle:, ale mam lekką awersję do dealera w Szczecinie :/ 

Wysłałem zapytanie do Schwedt o wycenę, a może ktoś z Was korzystał u zachodniego sąsiada (niekoniecznie tego z Schwedt) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niemieckim serwisie ok 300-350euro pierwszy przegląd,ja mam ten sam ból tez mnie czeka pierwszy przegląd w j11b i wybralem serwis autoryzowany w polsce .koszt 800 zł, jadąc na święta do Pl zajadę do serwisu w Poznaniu po drodze .Auto nowe kupione w DE z salonu z belgijską gwarancją .Gwarancja działa w całej Europie (sprawdzane podczas wymiany szyby ) więc i przegląd możesz robić w jakim kraju chcesz oby był autoryzowany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziki za info - jak będzie po, to proszę napisz ile kosztowało w Poznaniu i który ASO, bo z tego co wiec jest tam 2 czy 3 dealerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem przez długa lata pozytywne doświadczenia z Polmotor Szczecin (Ten na prawym brzegu )Cóż Cię tak zniechęciło?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mnie zniechęciło?

Pierwsze to podejście do mnie, jako klienta. O mały włos nie kupiłem auta w Poznaniu - gdzie w sumie cena była minimalnie  atrakcyjniejsza, za to podejście handlowe na mega wyższym poziomie.

Druga sprawa - dałem do przeglądu tech. naszego mniejszego nissana, słownie wycenili wymianę kilka elementów zawieszenia na kilaset zł, a na miejscu okazało się że faktura o 500zł urosła - "no tak wyszło..."

Trzecia sprawa - tutaj mnie nie kosztowało to nic, ale szczerze mówiąc będąc towarz.ubezp. sprawdziłbym tę firmę: oddałem do naprawy auto - uszkodzony zderzak - mały otwór, uszkodzenie od uderzenia czymś ostrym (otwór średnica ok. 2cm). Końcowa wycena  naprawy, jak pamiętam coś koło 4000zł :o (faktura na towrzystwo ubezp.). 

ps.

Dostalem wycenę przeglądu z Niemiec:

Wartungsdienst
1st year maintenance service 94,40
OELFILTER 14,21
OIL FILTER 
CU-DICHTRING 12X18  0,49
GASKET 1,00
MOTORENOEL 5W40  35,65
NISSAN
OIL 5W40 
WASCHANLAGENZUSATZ 2,47
ADDITIONAL WASHER 
BREMSENSCHUTZ (ML) 2,50
BRAKE PROTECTION
HAFTFETT 1,53
ADHESIVE GREASE
MONTAGEREINIGER 0,30 5,03 1,51
INSTALLATION CLEANER 1,00

Zwischensumme Position 152,76 EUR
 

Pollenfilter erneuern
replace interior filter 11,80
POLLENFILTER 29,07
INTERIOR FILTER 1,00

Zwischensumme Position 2 40,87 EUR
Summe netto EUR 193,63
+ 19,0 % MwSt. von EUR  36,79

Summe einschl. MwSt. EUR 230,42 EUR

Czy wymiana filtra kabinowego jest obowiązkowa?
 

Edytowane przez Tommcioo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Tommcioo napisał:

Co mnie zniechęciło?

Pierwsze to podejście do mnie, jako klienta. O mały włos nie kupiłem auta w Poznaniu - gdzie w sumie cena była minimalnie  atrakcyjniejsza, za to podejście handlowe na mega wyższym poziomie.

Druga sprawa - dałem do przeglądu tech. naszego mniejszego nissana, słownie wycenili wymianę kilka elementów zawieszenia na kilaset zł, a na miejscu okazało się że faktura o 500zł urosła - "no tak wyszło..."

Trzecia sprawa - tutaj mnie nie kosztowało to nic, ale szczerze mówiąc będąc towarz.ubezp. sprawdziłbym tę firmę: oddałem do naprawy auto - uszkodzony zderzak - mały otwór, uszkodzenie od uderzenia czymś ostrym (otwór średnica ok. 2cm). Końcowa wycena  naprawy, jak pamiętam coś koło 4000zł :o (faktura na towrzystwo ubezp.). 

ps.

Dostalem wycenę przeglądu z Niemiec:

Wartungsdienst
1st year maintenance service 94,40
OELFILTER 14,21
OIL FILTER 
CU-DICHTRING 12X18  0,49
GASKET 1,00
MOTORENOEL 5W40  35,65
NISSAN
OIL 5W40 
WASCHANLAGENZUSATZ 2,47
ADDITIONAL WASHER 
BREMSENSCHUTZ (ML) 2,50
BRAKE PROTECTION
HAFTFETT 1,53
ADHESIVE GREASE
MONTAGEREINIGER 0,30 5,03 1,51
INSTALLATION CLEANER 1,00

Zwischensumme Position 152,76 EUR
 

Pollenfilter erneuern
replace interior filter 11,80
POLLENFILTER 29,07
INTERIOR FILTER 1,00

Zwischensumme Position 2 40,87 EUR
Summe netto EUR 193,63
+ 19,0 % MwSt. von EUR  36,79

Summe einschl. MwSt. EUR 230,42 EUR

Czy wymiana filtra kabinowego jest obowiązkowa?
 

Filtr kabinowy wymieniam zawsze sam i zgłaszam to przy przeglądzie i nie było z tym żadnego problemu,filtr powietrza mam K&N i też bez wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr kabinowy nie jest obowiązkiem przy wymianie, przynajmniej na pierwszym przeglądzie, bo gdy robiłem przegląd, to panowie z ASO zajrzeli w filtr i stwierdzili, że nie ma jeszcze potrzeby wymieniać. :) Na drugim przeglądzie i tak już wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu mieszkajacych blisko granicy jak juz koniecznie chca korzystać z ASO-robia to w Niemczech.

Drożej nie jest a często nawet i taniej.

Kiedy miałem A6C6 serwisowalem je w Niemczech.Ten sam przeglad wychodził o ok.200 zl taniej niz w serwisach w Polsce -Poznań czy Szczecin.

Z BMW jak byl j konkretny problem to też jeździlem do Niemiec.Znajomi co maja BMW -wszyscy korzystaja z niemieckich serwisów

Nie chodzi juz tylko o cenę serwisu,gdze często za te same pieniadze serwis w Niemczech oferuje wiecej  ale przede wszystkim o jakość  wykonania serwisu..

W niemieckich serwisach na ogół pracuja fachowcy ,nie tak jak u nas ludzie z łapanki co pojecia nie maja o samochodach gdzie za ich nie wiedze i nieudolność słono płacić musi klient.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Strider napisał:

Tyle, że akurat filtr kabinowy warto wymienić przynajmniej raz w roku. Ostatnio wymieniłem filtr kabinowy na Mann'a FreciousPlus i bardzo polecam, bo jest doskonały dla alergików. Można jechać za kopcącym na czarno dieslem i nie czuć tego w kabinie - jest dość drogi, ale warto.

Żaden filtr kabinowy przeciwpyłkowy  nie odseparuje kabiny przed smrodem .Zreszta nie taka tez jest jego rola.

Jedynym skutecznym zabezpieczeniem jest włączenie obiegu zamkniętego.

Mann produkuje bardzo dobre filtry ale renoma firmy ma juz niestety odniesienie w cenie produktu.Za połowe przecietnego filtra mannowskiego mozna kupic inny ,ktory bedzie rownie dobry .

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pierwszy przegląd 300-350€ w DE? Hmmm mieszkam i serwisuje QQ 1.6dci w DE tuż przy granicy z NL i koszt takiego przeglądu to 160€ netto; a co najważniejsze każda naprawę gwarancyjna realizują na bieżąco bez zbędnego „pierdolenia” ze musimy skontaktować się z centrala poprostu informują ze części będą za 2-3 dni i żeby podstawić auto ( auto zastępcze bezproblemowo- Leaf tez jak sobie zyczySz naładowany full :-))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta stawka jest wprost rewelacyjna, jednak jazda tak daleko nie ma sensu. Koszt przeglądu może  jednak zależeć  od typu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Czech napisał:

Ta stawka jest wprost rewelacyjna, jednak jazda tak daleko nie ma sensu. Koszt przeglądu może  jednak zależeć  od typu silnika.

W innych serwisach na terenie Niemiec ceny sa podobne.

Widze w opisie ,ze jestes z Lubuskiego wiec daleko nie masz do porzadnych  serwisow:) a nawet  moze i blizej niz do polskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bliżej może nie, ale rzeczywiście jak się będzie zbliżał okres przeglądu to n.p. do Frankfurtu nie jest jak pod holenderską granicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 hours ago, hubertusss said:

Pierwszy przegląd 300-350€ w DE? Hmmm mieszkam i serwisuje QQ 1.6dci w DE tuż przy granicy z NL i koszt takiego przeglądu to 160€ netto; a co najważniejsze każda naprawę gwarancyjna realizują na bieżąco bez zbędnego „pierdolenia” ze musimy skontaktować się z centrala poprostu informują ze części będą za 2-3 dni i żeby podstawić auto ( auto zastępcze bezproblemowo- Leaf tez jak sobie zyczySz naładowany full :-))))

Ja nawet w pierońsko drogim UK płaciłem dokładnie £159 za pierwszy przegląd, £259 za drugi, więc 300 ojro za pierwszy przegląd to strasznie drogo(i tak, nie było żadnego problemu z wpisaniem przeglądu do polskiej książki, nawet trafili w dobre rubryczki ze wszystkim :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2018 o 12:37, hubertusss napisał:

Pierwszy przegląd 300-350€ w DE? Hmmm mieszkam i serwisuje QQ 1.6dci w DE tuż przy granicy z NL i koszt takiego przeglądu to 160€ netto; a co najważniejsze każda naprawę gwarancyjna realizują na bieżąco bez zbędnego „pierdolenia” ze musimy skontaktować się z centrala poprostu informują ze części będą za 2-3 dni i żeby podstawić auto ( auto zastępcze bezproblemowo- Leaf tez jak sobie zyczySz naładowany full :-))))

Nie 300-350eur tylko jak napisałem 240  brutto, czyli niecałe 200 netto. Ogólnie o 50zł taniej niż w szczecińskim ASO :o

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...