Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Kaczy

350z VQ35DE Roadster Deutschland

Recommended Posts

Kaczy

Siemanko, jestem tutaj nowy i stwierdziłem że też się pochwalę nowym nabytkiem jakim jest 

350z Roadster VQ35DE 287km 

20181109_154514.thumb.jpg.95757bcdd15d8b276a21dfa6b40f10ae.jpg

 

Autko kupione jakiś miesiąc temu od znajomego którego przerosło spalanie a wcale nie jest takie duże 

Z takich podstawowych informacji to przebieg 92 000tys, bose, grzane elektryczne stołki, xenony... ale ogólnie to wszystko chyba standard w tych samochodach 

20181022_122832.thumb.jpg.379683659c8dd517e9d2396db7f3fe81.jpg

Z minusów to :

-pęknięty zderzak przedni (poprzedni właściciel stuknął królika) 

- było lekkie rozdarcie na dachu (2cm) ale zostało załatane

20181105_165046.thumb.jpg.3f75144516e02abb8220a951be626244.jpg

- lekka rdza przy klamkach ( zostało rozebrane, wyszlifowane i polakierowane)

20181124_131401.thumb.jpg.874103a1e1b4a94bdf2286fed4577fe8.jpg

I po 

20181124_164102.thumb.jpg.8bfc9e542c2a25a51b8c4b058004c971.jpg

- nie domykała sie szyba po zamknieciu drzwi od pasażera, rozebranie boczka i zaprogramowanie przyciskiem pomogło, czyścić silniczka nie trzeba było, o dziwo czysty 20181107_154610.thumb.jpg.08f7c9be5474357a2a9510f5a6223769.jpg

Auto sprawdziłem miernikiem, od 80 tak do 140 mikronów jest.

Ciekawe w sumie czemu rdza pojawiła sie wokół klamek? Może ktoś z was miał podobnie?

Czemu Nissan? No chyba jak u wielu tutaj  Need For Speed i całe dnie przed kompem za małolata... pierwsze auto ktore musialem odchaczyć była Mx5 NB 1.8 torsen, latałem nią 3 lata i stwierdziłem że trzeba odchaczyć Zetke 

20180310_220714.thumb.jpg.a05720fb0cd72b9c840d6ebf71ef2907.jpg

W Miacie była gleba i szeroka stal w Nissanie chyba nie będę nic zmieniał, no może oprócz dystansów...

Po 1 dla tego że w Niemczech wszystko trzeba wbijać w dowód i jest to dla mnie chore a po 

2 Każdy kto widzi podłubane auto myśli że było upalane itd itd... 

Sory za składnie itp ale nie pisałem nigdy żadnych tematów na forach 

-----------------------------------------------------------------------------

04.12.18 doszły do mnie wszystkie specyfiki do zabezpieczenia podwozia ponieważ będę robił to sam... Bo jak wiadomo jak zlecisz to jakiejś firmie to pierdzielną baranka na rdze i brud... No i z uśmiechem na twarzy czekamy aż nasze autko zostanie zjedzone przez rdze... 

A więc tak mamy tu:

-APP R stop x3 ( na miejsca gdzie jest jakiś nalot, po oczyszczeniu nakładamy i wiąże nam to rdze)

-Podkład epoxydowy 500ml w sprayu do miejsc gdzie nie sięgnę pędzlem i 1kg z utwardzaczem podkładu który naniose pędzlem

- 2x 500ml spray do profili zamkniętych ( drzwi, podłużnice itp.) 

- 2kg masy uszczelniającej na sam koniec żeby było to odporne na warunki atmosferyczne i mechaniczne

Kolejność działania to :

-Mycie podwozia - czyszczenie całego podwozia z rdzy - odtłuszczenie podwozia- r stop na rdze- epoxyd na r stop oraz na zakładke, spawy i miejsca newralgiczne, masa uszczelniająca na całe podwozie- wosk w profile zamknięte.

Może się komuś przyda taka instrukcja i nie będzie musiał sam szukać na necie.

Wszystko zostanie wykonane w lutym lub marcu bo póki co jestem po operacji i autko będzie do tego czasu leżakowało... 

 

20181204_164425.thumb.jpg.d4dfe2c5b9e5efeb8e907bd8b6bd89c1.jpg

Edited by Kaczy
Dodaje wykonane przez siebie rzeczy aby nie dodawać kolejnych postów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

26.01.19 

Wleciał planum spacer od Coobcio Garage, jakichs przyrostow nie widać ale pewnie dopiero rolki w lato to pokażą, dzwięk wydechu wydaje mi sie że sie troche polepszył.20190126_154157.thumb.jpg.18a668eb0db6a94537ef9fd80720644e.jpg

 

28.01.19

 

Wleciało nowe oleum od Coobcia

Silnik Elf 5w50 

Skrzynia Total 75w80

Dyfer Total 75w90

Filterek powietrza Knecht'a

Przebieg już 94 kafle wskoczyło 

Za kilka dni przybędą Decaty Berk to wstawie jakąś relacje z montażu.

20190118_123409.thumb.jpg.9d0c98224b0079f9471bfe39ec595c07.jpg

Przy okazji miało wlecieć radio 2 din zestaw odseperowany, sub audio systema na rodeku r680i ale sprzęt leży a poprostu przerobiłem oryginalne radio bose wlutowując sie w płytke od kaset w kanały i mam aux"a - dzwięk 5+ jak z płyty, na yt są tutoriale jak to ogarnąć, 15 min roboty a jak by ktoś chciał to mogę podpowiedzieć na priv.

20190118_124914.thumb.jpg.e8baccdc18f897fa390c446f95a61872.jpg

Edited by Kaczy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

Przybyły Decaty BERK 

20190204_132250.thumb.jpg.d34d18d25da3f8b0a98a7ac745128e86.jpg

20190204_132259.jpg

I montaż

20190204_202457.thumb.jpg.25514069139fa30a272399c581ef566b.jpg

A taki juz efekt koncowy

20190204_213230.thumb.jpg.87a7906dea5d63a68c90773f81c7a998.jpg

Wszystkie plamy na skrzyni itp to z odrdzewiacza... 

A Tutaj nagranie jak to teraz gada :D jak dla mnie spoko nie ma jakiegos strasznego poloneza i popcornik jest bajeczny 

 

A tutaj ze srodka

 

Edited by Kaczy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

15.02.19 

20190215_103551.thumb.jpg.d6c315800ea0fec0a77d15fbdc79bb7c.jpg

Wleciał impregnat na dach Q2 Gyeon Fabric Coat, za***ista hydrofobowość i do roku czasu utrzymuje idealny efekt. Znajomy mi pozkazał na jego e36 po 6 msc jak u niego to wygląda i jest naprawde 5 z + 

Do tego wleciała niewidzialna wycieraczka Q2 Gyeon View, aplikacja to jakas masakra... ale mam nadzieje że odpłaci sie skutecznością 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

Przyszły wszystkie kosmetyki do detailingu :jump:

ADBL - do usuwania smoly i kleju

Tenzi - do usuwania pyłu i cząstek metalicznych

Sonax FelgenReiniger Gel - czyli krwawa felga

Glinka - do usuwania brudu z porów

Meguiars- do polerki ręcznej ( usunięcia przebarwien i wygładzenia powierzchni do woskowania)

K2 Klinet - Cleaner do lakieru 

IPA - alkochol Izopropylowy do odtluszczenia bezposrednio przed woskowaniem

Soft 99 - wosk do jasnych lakierów, tani i polecany przez wielu detailerów

Dressing do opon AutoLanda

Sylikon do uszczelek Sonaxa 

20190311_121630.thumb.jpg.1031a19fdea05bf4d28a2279f2702f75.jpg

O auto trzeba bardziej dbać jak o siebie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

W między czasie wleciał KlappenAuspuff czyli wydech na przepustnicy sterowany z pilota. Dzwięk jest mega, pod odcinką strzela ładne marchewy, no i można w dłuższą trase go wyciszyć! Koszt około 450 zł bo trzeba dokupić 2 opaski 

Screenshot_20190311-123533_eBay.thumb.jpg.4e7ea1b7e53e7129a0d795c2b9660fb6.jpg

Jak by kogoś interesowało jak to teraz brzmi to pisać i wleci filmik 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nowik86

Cześć,

Jeśli masz film, to śmiało...chętnie zobaczę jak to działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

Na nagraniu nie slychac jak brzmi na prawdę... Na żywo krew z uszu... 

A z wewnątrz tak:

Niestety tak jak mówiłem to co jest na nagraniu można podzielić przez dwa, ponieważ nie oddaje to prawdziwego głebokiego dzwięku oraz głośności.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

Zeta przeszła detailing

Karosiera, felgi, zaciski 

Wszystko dekontaminacja itd. Itd. I wosk

20190320_154341.thumb.jpg.71518a5142c21d2b8f2eb50766dae013.jpg 

20190320_154326.thumb.jpg.ca817b3c7ce091a6c01767343afd8c55.jpg

20190320_154354.thumb.jpg.fed305be7970355972a3fae139a58e13.jpg

Lakier jest teraz mega gładki, wręcz uczucie jak by naelektryzowania, ręka sama sie przesuwa po lakierze :wub:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

30.03.19

Wleciały nowe oponki Hankook Ventus S1 Evo2 

225/45R18 bo z tyłu oponki były kupione pól roku temu 

20190328_123949.thumb.jpg.2f8cadefd202c6def0b8c66aa651923e.jpg

 

A przy okazji kolejny "detailing" 

Takie tam czyszczenie pod maską 

20190330_132545.thumb.jpg.c507c257ea71067ef04e5629f2569f7a.jpg

20190330_215703.thumb.jpg.6417e36c3a83a509313c2e94c5a051ad.jpg

3 godzinki roboty a efekt mega zadowalający:zwyciestwo2:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

19.04.19

Nowe Świece zapłonowe NGK PLFR5A 11

Przy okazji wyczyściłem pokrywy zaworów cewki, wszyatko co jest dookoła itp :jump:

20190406_110552.thumb.jpg.1e578256f756a5c2e5bedcf68c7765d6.jpg

20190417_211315.thumb.jpg.479cac5b7037a3c6fd26a73239147c90.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
noico

bardzo fajnie, props!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kazik_R52

Fajne , gdybym miał kupować Zke to tylko w cabrio 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy
W dniu 29.04.2019 o 13:53, noico napisał:

bardzo fajnie, props!

Dzieki wielkie, troche głupio było pisać samemu do siebie!:wacko: 

W dniu 29.04.2019 o 15:04, Kazik_R52 napisał:

Fajne , gdybym miał kupować Zke to tylko w cabrio 

Jeśli chodzi o wygląd zewnetrzny przy zamkniętym dachu to coupe wygląda lepiej niż cabrio ale jednak otwarty daszek latem wygrywa pod każdym względem :jump:

03.05.19 

Zrobiłem zbieżnośc bo wcześniejsze opony były nie równo zużyte 20190503_120515.thumb.jpg.48e1c67c8ae42908f441f115c35cedea.jpg

A tutaj wykresik, nie za wiele było do poprawiania ale ma być igła 

20190503_130919.thumb.jpg.e46a6f3c25a1e58a89975510c7c249c3.jpg

 

A w czerwcu odwiedzi Coobcio Garage, specjalnie przyjade żeby wszystko sprawdził, wrzucimy na rolki i chciał bym zrobić test czy przy zamkniętym wydechu jest wiecej mocy niż przy otwartym

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kazik_R52

W sumie to rozważam 2 cabrio Zke lub 911, zetka tańsza , 911 mogłaby zostać na lata, jako taki letni funy car 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy
10 godzin temu, Kazik_R52 napisał:

W sumie to rozważam 2 cabrio Zke lub 911, zetka tańsza , 911 mogłaby zostać na lata, jako taki letni funy car 

Co kto lubi, mi tam zetka sprawia fun, głównie jej dzwięk którego w 911 mieć nie bedziesz, do tego eksploatacja wydaje mi sie że o dużo tańsza w Zecie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy
Posted (edited)

Oboje drzwi zostało wreszcie porządnie zrobione i polakierowane na nowo, do tego od razu został pomalowany cały przedni zderzak bo był pełen odprysków ( niemieckie autostrady... :zwyciestwo2:

20190607_091258.thumb.jpg.cb0f72356b5a4da01f508db486d4f21b.jpg

20190610_075616.thumb.jpg.176a0dcca3c67d665554c934f0a8b8ec.jpg

Oraz została odgrzybiona klima i jej serwis co by układ był dobrze zachowany

20190625_155225.thumb.jpg.5b9276fff26230a395d09863b30e9b15.jpg

20190612_180821.thumb.jpg.47cab7974c5e384d8e341f17871aef3d.jpg

Przed wypompowaniem czynnika chłodziło do 16C° teraz do 10C° i szło w cały czas w dół :jump:

20190625_162234.thumb.jpg.526fcecec297cb28bd1e07b96811fa53.jpg

 

 

W międz czasie podniesliśmy obroty jałowe na 850 RPM i jest o niebo lepiej jeśli chodzi o kulture pracy 

 

- No i jeszcze  kupiłem fajne nakrętki na wentylki :wub:

 

20190627_151136.thumb.jpg.01a88c40b19c24c5199c875811364c6f.jpg

Edited by Kaczy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

28.06.19 

Zamontowałem dokładeczke z ebaya, wygląda to ahhh :zwyciestwo2: o niebo lepiej! :jump: 20190628_172324.thumb.jpg.6d3e96fa9e65cabd8beaf0f9b09e58d2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
noico

bardzo sympatycznie to wyglada, taka delikatna

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

No dodaje uroku mega, teraz sobie go bez niej nie wyobrażam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

ZA NIEDŁUGO MEGA UPDATE!!! Wlatuje gwint, japan racing jr11, dystanse 30mm tyl, 20mm przod! Mega inwestycja chcąc to zrobić w Niemczech legalnie u tunera wbijając w dowód i przejść TÜV! Ale trudno nie potrafie żyć bez banana na gębię patrząc na Zetke! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łukasz83

Powiedz coś o tym tuv. Na jakiej zasadzie podbijają że nadaje się to do ruchu? Jakie są koszty przejścia tuv? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy
Posted (edited)

Tüv jest to jak przegląd techniczny u nas, wykonuje sie to co 2 lata u nas co rok, auto jest sprawdzane pod kątem technicznym, spaliny, korozja, zawieszenie, czy nie ma żadnych modyfikacji itp. Ogólnie w Niemczech Tüv jest przerąbany, nie ma żadnych ulg, auto musi być mieć wszystko sprawne aby go przeszło. Jeśli chodzi o tuning, każda rzecz aftermarketowa musi mieć "gutachten" czyli jak by taka homologacje ale konkretnie do tego samochodu, np felgi. Jeśli kupisz felgi z gutachtenem i na tej liście jest Twój samochód to kolejno jedziemy bezpośrednio na Tüv, są robione pomiary (czy oby na pewno felga nie wystaje poza obrys auta, ET, szerokośc opony itd itd) jeśli tüv da nam papier że dopuszcza to do ruchu to jedziemy do "zulassungstelle" wydział komunikacji i wbijamy to w dowód. Jeśli kupimy tak jak napisałem przypisane do auta to problemów jakichś nie ma i koszt tüvu i zulassungu to okolice 100-150 eur. Jeśli chcemy tak jak ja np japan racingi+ gwint AP to koszta rosną diametralnie, musimy znaleźć gościa który posiada takie papiery, u mnie w okolicy jest akurat taki ala Coobcio tylko Niemiecki :D

koszt papierów+ tüvu każdej części jeśli nie jest ona przypisana do naszego modelu auta to okolice 500€ chyba że robimy tak jak ja na raz gwint oraz felgi płace za tüv 500 €, robiąc na 2 razy płacimy za każde 500€

(Zwykły okresowy Tüv co 2 lata kosztuje okolice 120€ bo ceny się non stop zmieniają)

(Rejestracja auta to czas około 40 minut i koszt okolice 70-100 eur w zależności czy chcemy swoje cyfry i litery na tablicach bo to koszt około 30€ )

(Podatek drogowy co rok u mnie to chyba około 250€ jest to brane od pojemności samochodu)

( ubezpieczenie to 70€ na miesiąc z takim jak by połowicznym autocasco i na cene wpływa głównie wypadkowośc danej marki i modelu)

Ogólnie reasumując tuning tutaj legalny jest rzeczą mega drogą przynajmniej dla mnie...

za te rzeczy które wymieniłem wyżej czyli 

zakup felg, nowych opon, gwintu, dystansów, poszerzeń nadkoli, zagięcie rantów tylnych nadkoli do gwintu i wbicie tego w dowód jest to koszt bagatela: 

2800€!

Z czego robote robie sam czyli montaż gwintu, dystansów, kół, wyniana opon, wyważanie, geometria gdybyśmy to robili w warsztacie trzeba by było doliczyć około 700€ 

Jeśli macie jeszcze jakieś pytania to z chęcia odpowiem.

Pozdro 

 

Edited by Kaczy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łukasz83

Przrabane macie z tym TUVem. Ja bym się bał pojechać do Niemiec swoim autem. Mam nadzieję że w Polsce nie wejdą zbyt szybko w życie takie pomysły. Kolejna sprawa jest głośność auta - jest ograniczenie do ilus tam decybeli co w Polsce jest traktowanie z przymrużeniem oka ale w Niemczech ponoć nie ma gadki i od razu dowód leci. Więc pytanie jak to się ma do seryjnych aut typu Ferrari, lambo czy jakieś 63AMG które wyjeżdżają już z salonu za głośne jak na niemieckie warunki

A i co by bylo gdyby mnie policja złapała w Niemczech jakbym jechał swoim autem? Mogą mnie wysadzić z auta na terenie Niemiec i odholowac auto mimo że mam ważny polski przegląd? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

Ogolnie jeśli masz auto zarejestrowane w Pl to w niemczech jak i całej Europie możesz sie nim poruszać na podstawie Polskiego przeglądu i nikt tego nie kwestionuje, jeśli jednak chciał byś zarejestrować w De to pewnie 3 krotność wartości auta by Cie to kosztowało :D jeśli chodzi o ferrarki, lambo itp są one samochodami klasy super sanochodów i mogą jeździć z takimi wydechami mimo ze dla zwykłej klasy aut są one nie dopuszczalne, tak samo jak jazda autem zabytkowym bez katalizatora jest to poprostu brane za wyjątek.

Myśle że by Cię nie wysadzili, i raczej by przymrużyli oko, jeśli oczywiście emisja spalin by im wyszła poprawnie. Ogolnie Niemiecka policja jest 1000x lepsza jak polskie psy gdzie trzepali mnie 10x dziennie a tutaj nie ma z tym najmniejszego problemu i zawsze są mili. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×