Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl
konrad4973

1.6 dig t regulacja luzow zaworowych

Rekomendowane odpowiedzi

konrad4973

Witam czy w tym silniku 1.6 mrddt 190 reguluje się luzy zaworowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

Tak - szklankami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
konrad4973

Regulowal już ktoś? Jaki koszt? Przymierzam się do lpg i ciekawe czy warto w tym silniku 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

1,6 dig-t ma wtrysk bezpośredni, stąd koszty instalacji LPG większe. Sprawdzenie luzów zaworowych przed założeniem instalacji LPG jak najbardziej wskazana. A czy warto zakładać: https://forum.nissanklub.pl/topic/89192-juke-lpg/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
konrad4973

Czyli te szklanki się wymienia w tym silniku ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

Tak, ale nie wszystkie (zwykle na zaworach wydechowych i sporadycznie ssących) - w zależności od tego czy luz zaworowy mieści się w wymaganej tolerancji. Spalanie LPG z racji podwyższonej temperatury spalania, powoduje że luz zaworowy kasuje się szybciej niż byłoby to w przypadku zasilania benzyną (stąd potrzeba częstszej kontroli z interwałem ok. 30 tkm).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Salvius

Ok. Jeśli się reguluje to czemu tego nie ma instrukcji obsługi? Co ile powinno się to robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

Sprawdzenie luzów zaworowych (nie mówiąc o regulacji), to czynność serwisowa. O ile wcześniej w niektórych silnikach (np. SR20DE) używano kompensatorów hydraulicznych do kasacji luzów, tak teraz (ze względów ekonomicznych), nagminnie stosowana jest regulacja w postaci płytek (szklanka z wymienną płytką) lub całych szklanek (z grzybkiem).

Nie pamiętam, w Almerze N16 czy Nocie,  w instrukcji obsługi zalecano sprawdzanie luzów zaworowych (a w razie potrzeby regulacja) po 90 tkm, ale np. w Toyocie Auris (2007 ->) czy Yaris II nadal ta czynność występuje w instrukcji po 90 tkm.

Być może zaniechano umieszczania tej informacji w Nissanie w ramach upraszczania czynności serwisowych :) (jak np. niesławna wymiana oleju po 30 tkm), a czego nie ma na papierze, tego klient (zwłaszcza wymagający) nie będzie się domagał. Nie mówiąc o podstawach ewentualnych roszczeń w przypadku awarii silnika.

Jak najszybsza regulacja (niezależnie od interwału) wymagana jest w przypadku usłyszenia zaworów (metaliczny dźwięk).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×