Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl
DiP

Gaśnie na zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

DiP

Cześć - pacjent Patek 2007 R51 2.5 Problem z gaśnięciem na zimnym silniku - bez włączenia przełącznika "dogrzewania" nawet przy plusowych temperaturach praktycznie gaśnie po kilku chwilach. Jakieś 3 miesiące temu podobne symptomy -wymieniono czujnik położenia wału i było ok. Ostanie dni problem narósł do gaśnięcia motoru na rozgrzanym silniku  i biegu jałowym (spadają obroty aż do nierównej pracy i wył) również na włączonym "dogrzewaniu" (obr ok 1500) Rozrząd  wymieniony ok 40tyś km przez wcześniejszego właściciela. 

dołączam film :

https://drive.google.com/file/d/1EnHH7VHZ2uT3wAI5bDF7HrajAPIN_9p3/view?usp=sharing

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sq9mcs

Trzeba sprawdzić rozrząd bo prawdopodobnie masz wyciągnięty łańcuch

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KrisT

jeśli poprzedni właściciel oddał auto do mechaniorów a ci wsadzili najtanszy zestaw rozrządu to po 40 kkm , te łańcuchy będą bardziej rozciągnięte niz ori po 250kkm.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DiP

Oki rozumiem, dzięki wielkie Panowie :) A jest jakaś możliwość weryfikacji łańcucha bez jego demontażu? Fakturę za wymianę rozrządu mam, jednak jaki to był komplet nie dojdę. Kwota na FV "gruba" lecza tak jak KrisT piszesz mogli g... założyć a przy okazji widzę że jesteś z Rudy Śląskiej ..to moje rodzinne miasto . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sq9mcs

Ja na kupionym paściu firmy FAI Auto Parts zrobiłem bagatela 8000km i łańcuch się wyciągnął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KrisT
Napisano (edytowane)

witam ziomka.... :D widzę ze na emigracji...:P

na głównej jest temat "wymiana rozrządu" jest tam tez opis jak sprawdzać rozrząd , naciąg łańcuchów, wysunięcie napinaczy bo to najlepszy wskaznik ich zużycia.

Polecam przeczytać, dość dużo tego. I Podstawa unikać zamienników, nawet tych "wzmacnianych" bo takowych nie ma. Tzn. jest ale dostepny tylko w australii skladany na częściach z lambo. Cena kosmos.

Cena będzie gruba, bo auto jest nadal dosyć egzotyczne dla przeciętnego polskiego mechanika.

Jeśli masz wycięgnięty łańcuch to: zakładaj na ori cześciach, a mechanicy muszą wiedzieć iz silnik ma wałki wyrównoważające ich nieprzemyslane rozpięcie spowoduje iż... element powinien zostać w całości wymieniony i to na ich koszt!

I niestety trzeba się posiłkować serwisówką!!!! Jeśli nigdy tego nie robili, i nie wiedzą jak zablokować koło wałka wyrównoważającego....

Edytowane przez KrisT
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DiP

oki dzięki :) Jako że Patek ma jeszcze długo posłużyć więc jeżeli bedzie to rozciągnięty łańcuch to zainwestuje tak jak piszesz w org :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×