Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Murano z 50 brak mocy


krzysztof65

Recommended Posts

krzysztof65

Witam

Jestem nowym użytkownikiem   witam wszystkich serdecznie. Od trzech lat jestem posiadaczem murano z50  od kilku miesięcy borykam się z problemem otóż  podczas jazdy auto straciło  moc tzn skrzynia zmieniała biegi ale auto rozpędzało się max do 120 km/h  błędów skrzyni brak  jedynymi błędami były sądy ale to zdarzało się wcześniej . Mechanik stwierdził że skrzynia  biegów  wymieniłem całą jednostkę napędową czyli silnik i skrzynie  ku mojemu zdziwieniu  objawy nadal są identyczne czyli auto rozpędza się do 120 km/h max . Czy ktoś miał podobny problem ????? Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, krzysztof65 napisał:

Mechanik stwierdził że skrzynia  biegów  wymieniłem całą jednostkę napędową czyli silnik i skrzynie 

Co to za mechanik - wpakować kilka tyś. w naprawę bez postawienia konkretnej diagnozy ? Wydaje mi się że najprawdopodobniej to właśnie sondy się posypały, albo katalizatory się skończyły. Ale nie ma co wróżyć z fusów posprawdzaj czujniki, masy, przepustnicę - od tego się zaczyna bo wychodzi najtaniej.  Pamiętam jak kiedyś w HR-Vce miałem problem z grzaniem się silnika - mechanik stwierdził uszczelkę (koszt naprawy ok. 1000zł), ale ani nie było wody w oleju, ani nagaru w chłodnicy. Powymieniałem, czujniki temp i termostat - nie pomogło, później myślałem że to zapchana chłodnica którą również wymieniłem (na szczęście i tak zaczęła przeciekać) nic nie pomogło, już chciałem auto zaprowadzić na wymianę uszczelki pod głowicą, ale mnie coś tknęło i sprawdziłem przewody masowe - bingo! Przewód masowy który był niedaleko czujnika temperatury był mocno poobrywany i skorodowany przez co z racji tego że trzymał się tylko na kilku drucikach mocno się grzał i przez to grzał się czujnik temperatury który był niedaleko. Wymieniłem przewód za 30zł i cały problem grzania zniknął.  Jak bym od razu na to wpadł to cały koszt naprawy zmieściłby się w kwocie 30zł!. Łącznie z chłodnicą, czujnikami i termostatem wyniosła mnie naprawa 400zł  - a jak bym posłuchał mechanika to zapłaciłbym 1000zł za wymianę uszczelki, do tego doszła by chłodnica 300zł (bo przeciekała), a i tak problem by pozostał. 

Moja zasada jest taka że zaprowadzam auto do mechanika-naprawiacza, takiego który podejmie się wymontowania elementu, jego sprawdzenia i jeśli to możliwe jego naprawy, a mechaników-wymieniaczy omijam z daleka - to są właśnie tacy co naciągają klienta wymieniając każdą rzecz po kolei w nadziei że trafi na usterkę, a koszty ma gdzieś bo za części i tak klient płaci... Ostatnio miałem taki przypadek w alternatorze - napięcie ładowania było za wysokie (ponad 16V) myślałem że to regulator, więc go kupiłem, zaprowadziłem do mechanika żeby go wymienił, ten przy wymianie stwierdził że przyczyna jest w alternatorze - powiedział że nowy kosztuje ok 700zł, ale go rozkręci i sprawdzi - chwała mu za jego chęci, bo po rozkręceniu i przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy - on zarobił dodatkowe 200zł za czyszczenie, a ja zaoszczędziłem różnicę (500zł) za zakup nowego alternatora. Takich mechaników się chwali !

Link to post
Share on other sites

Witam. Dzisiaj mechanikōw dzieli się na tych z "powołania" i na wymieniaczy czěšci. Ten co wymienił silnik razem ze skrzynią nie zasługuje nawet na miano "wymieniacza “. 

Link to post
Share on other sites
krzysztof65

Panowie   sondy wymienione  teraz wymieniam dolot  , wcześniej sondy były wymienione . Diagnozę na temat skrzyni stawiali nawet pseudo fachowcy a ASO  , silnik natomiast wymieniłem bo mój już połykał duże ilości oleju  , katalizatory też wymieniłem . Brakuje mi pomysłów ostatnio jeden z serwisów stwierdził że to na pewno nie skrzynia. Panowie nie mam już pomysłów co to może być. Może znacie dobry warsztat który ogarnie ten temat .

Link to post
Share on other sites

Czytając Twój pierwszy post pomyślałem o zapchanych katalizatorach ... ale piszesz że wymienione. Przy wymianie silnika kupiłeś goły słupek czy silnik z osprzętem? 

Link to post
Share on other sites
krzysztof65

Silnik z osprzętem jedynie dolot był od poprzedniego ale teraz wymieniam dolot przeplywka była również wymieniona 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, krzysztof65 napisał:

Silnik z osprzętem jedynie dolot był od poprzedniego ale teraz wymieniam dolot przeplywka była również wymieniona 

Spróbuj jeszcze odpiąć tylny tłumik i zrobić test. Miałem podobne objawy w innych samochodach i winą był oberwany wewnętrznie tłumik.

Samochody były mułowate a przyspieszenie trwało wieczność. 

Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie to "usterka fabryczna"

przeczytaj ten artykuł: https://nowiny24.pl/nissan-wzywa-do-serwisu-wlascicieli-murano-i-teany/ar/6042777

W dniu 20.05.2009 o 09:22, bilro napisał:

Na www.nissanmurano.org czytalem, ze ludzie mieli problemy z dziwnym zachowaniem samochodu przy przyspieszaniu (brak przyspieszenia lub opoznine reakcje na nacisniecie pedalu, falowanie obrotow, brak mozliwosci osiagniecia wyzszej predkosci itd.). Oczywiscie pierwszym pomyslem jaki sie nasuwa jest awaria przekladni CVT, natomisat w wielu przypadkach okazalo sie, ze problemem jest nieszczelnosc w ukladzie doprowadzajacym powietrze do silnika. DOstawalo sie "lewe" powietrze i w resultacie komputer wariowal. Zdaje sie, ze chodzilo o luzy w miejscach zaznaczonych na tym obrazku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b4f5319e12e8fa1a.html

 

Jeśli się okaże że wystarczy wymienić/poprawić dwie opaski to będziesz nieźle w plecy wymieniając cały silnik ze skrzynią. 

Link to post
Share on other sites
krzysztof65

Nie tylko uszczelnień ale wymieniłem cały dolot . W akcie desperacji wymieniam wszystko i nic a koszty dosyć znośne kupiłem Anglika 

Link to post
Share on other sites

Przyjrzyj się dokładnie jeszcze raz całej elektronice, sprawdź przewody, masę, kostki, bezpieczniki. Jakoś nie chce mi się wierzyć że ta usterka jest poważna i prawdopodobnie to zwykła pierdoła. Może dziurka w dolocie, może zasiedziały styk, może zabrudzony czujnik i daje błędne odczyty. Na kompie może nie pokazać błędu bo napięcie dochodzi, ale jak będzie zasyfiony może błędnie wskazywać.

Przy wymianie silnika ze skrzynią na 99% auto powinno inaczej się zachowywać. Może to wina komputera? Ciężko coś doradzić po wymianie całej jednostki bo powinno się wymieniać po trochu wtedy widać czy jest poprawa czy wina leży gdzie indziej. Jaką masz pewność że anglik był sprawny? Odpalał?

Link to post
Share on other sites
krzysztof65

Bo właśnie jeździł stan silnika był zdecydowanie lepszy niż mojego który połykał już dość dużo oleju dlatego zdecydowałem się na wymianę całej jednostki. Tak na marginesie jeśli potrzebujecie jakiś gratów to zapraszam Anglika rozbieram na części .

Link to post
Share on other sites

A świeci Ci się kontrolka check engine?. Jesli tak to jakiś błąd ma zapisany. Może jak auto brało dużo oleju to są zasyfione sondy lamda? O ile pamiętam to są tam cztery.

Jaką masz wersję anglika? Szukam rolety bagażnika w kolorze beżowym i mocowania (zatrzasku) od roletki przeciwsłonecznej pasażera.

Link to post
Share on other sites
krzysztof65

Przy wymianie prosilem mechanika żeby wymienił razem z kat i sondami nie mam pewności czy kat ten 3 wymienil i dlatego teraz kolejny ma po świętach sprawdzić sondy i katalizatory bo wyświetlił się check z sondami . Anglika ma w czarnych skórach i chyba szara ta roleta jest .

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
mariuszmurano
W dniu 23.12.2018 o 20:22, krzysztof65 napisał:

Bo właśnie jeździł stan silnika był zdecydowanie lepszy niż mojego który połykał już dość dużo oleju dlatego zdecydowałem się na wymianę całej jednostki. Tak na marginesie jeśli potrzebujecie jakiś gratów to zapraszam Anglika rozbieram na części .

Jeśli masz,to potrzebował bym sprawny napęd dvd nawigacji oraz moduł bcm.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
krzysztof65

posiadam cały  panel oraz dvd które czyta o dziwo Polskę a ten moduł to nie wiem jaki podrzuć fotkę

Link to post
Share on other sites
mariuszmurano

Panel? Czyli chodzi ci o wyświetlacz ?? Ile bys chciał za napęd do navi dvd ? A moduł to tenBCM i znajduje sie na konsoli środkowej tam gdzie lewarek,ale przy prawej nodze.

Link to post
Share on other sites
mariuszmurano

To jak to będzie z wysyłką taka cena,to poproszę naped i moduł bcm.

Teraz, mariuszmurano napisał:

To jak to będzie z wysyłką taka cena,to poproszę naped i moduł bcm.A masz w napędzie może mapę ?

 

Link to post
Share on other sites
mariuszmurano

Ja w aucie mam wszystko,tylko że mi chyba dvd nie czyta.Kupiłem od kogoś stary soft i nowy soft,pod najnowsze mapy.Teraz ciekaw jestem czy mi płyty nie działają,czy napęd jest walnięty..Napisze ci wiadomośc na olx

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
kosmo2104

Witam. Ja mam podobny problem ze swoim murano. Brak mocy po przejechaniu 30km z prędkością 140-160kmh  samochód sam zwalnia i jest kompletny brak reakcji na pedal gazu. Obroty utrzymują się na poziomie 3 tys i koniec. Jak zatrzymam samochód postoje 15min auto trochę ostygnie można jechać dalej ale też daleko nie nie ujedzie. Dodam jeszcze że po rozgrzaniu samochodu że skrzyni wydobywa się dźwięk jakby metal tarl o metal. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
W dniu 1.07.2019 o 12:50, kosmo2104 napisał:

Witam. Ja mam podobny problem ze swoim murano. Brak mocy po przejechaniu 30km z prędkością 140-160kmh  samochód sam zwalnia i jest kompletny brak reakcji na pedal gazu. Obroty utrzymują się na poziomie 3 tys i koniec. Jak zatrzymam samochód postoje 15min auto trochę ostygnie można jechać dalej ale też daleko nie nie ujedzie. Dodam jeszcze że po rozgrzaniu samochodu że skrzyni wydobywa się dźwięk jakby metal tarl o metal. 

kosmo 2104 udało Ci się to namierzyć i zrobić? 

Link to post
Share on other sites

jak tak się dzieje to skrzynia pewnie do remontu. Jeszcze sprawdź poziom oleju w niej i przebieg tego oleju na kompie. Ale obstawię na 70% że skrzynia do roboty

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam. Problem udało się rozwiązać już dawno temu. W skrzyni został wymieniony olej metoda statyczną. Mechanik podczas wymiany oleju znalazł jakieś opiłki metalu i zrobił płukanie skrzyni biegów. Została też założona chłodnica oleju skrzyni biegów i problem się rozwiązał z brakiem mocy. Ale mimo słychać w niej czasami jakieś szumy....

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...