Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ciężkie odpalanie na zimnym silniku


grzegorzMurano

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W lipcu 2017 zakupiłem Murano które zostało sprowadzone do Polski z USA w 2015 roku. Przed zakupem auto zostało sprawdzone w ASO i wszystko było ok. W sierpniu 2017 zamontowałem instalację gazową i tak przejechałem jakieś 20 tys. km bez żadnych problemów. W styczniu 2018 zaczęły się pierwsze problemy z odpalaniem na zimnym silniku. Za pierwszym razem samochód nie odpalał trzeba było zakręcić jeszcze raz i wtedy odpalał. Później problemu nie było przez kilka, kilkanaście dni i znowu to samo. Od wiosny gdy przyszły ciepłe dni problem zniknął więc sprawę zbagatelizowałem. We wrześniu problem wrócił. Ponownie na zimnym silniku problemy z odpalaniem a jak już odpalił to nie trzyma obrotów i na biegu jałowym szarpie. Dodatkowo przy odpalaniu czuć benzynę. Na początku wizyta u gazownika - podpiął komputer, wymienił filtry i wg niego wszystko ok. Następnie wizyta w serwisie wymiana wszystkich filtrów, podpięcie komputera - i pokazuje że brak zapłonu na trzecim cylindrze. Wymiana wszystkich świec oraz cewki na trzecim cylindrze. Błąd skanowany, dwa dni chodzi dobrze a później znowu problem z odpalaniem i znowu szarpanie silnikiem. Dodatkowo problem się nasila. Czasami trzeba kręcić nawet z 20 min zanim odpali. Wizyta u następnego mechanika - niby najlepszy w mieście. Auto u niego stoi tydzień i w końcu mówi że padły sondy lambda. Za jego namową sondy zostają wymienione i twierdzi że to pomoże. Po wymianie sond wizyta u gazownika konfiguracja wtrysków pod nowe sondy, ponowne ustawienie mapy gazu i problemy z odpalaniem jak były tak są dalej. Po drodze kilkanaście konsultacji z różnymi mechanikami i specjalistami od gazu. Za namową jednego odpiąłem akumulator na 20 min aby komputer się zresetował. Nic to nie pomogło wręcz zaszkodziło - w tym momencie auto potrafi zgasnąć przy dojeżdżaniu np do świateł. Drugi doradził żeby pojeździć tydzień na samym paliwie - zakręciłem butlę z gazem, wypaliłem cały gaz z instalacji i żadnej poprawy.

Jutro wybieram się do "swojego" mechanika (ten który kazał wymieniać sondy lambda) i mam nadzieję że coś nowego wymyśli.

Między czasie chciałem się zapytać czy ktoś ma jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić ewentualnie doradzić jakiegoś sprawdzonego mechanika od Murano w Polsce (woj. zachodniopomorskie, wielkopolskie, lubuskie, dolnośląskie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, grzegorzMurano napisał:

Za namową jednego odpiąłem akumulator na 20 min aby komputer się zresetował. Nic to nie pomogło wręcz zaszkodziło - w tym momencie auto potrafi zgasnąć przy dojeżdżaniu np do świateł. 

Odpinając akumulator na tak długi okres rozkalibrowałeś wszystko a w szczególności przepustnicę. Nie dziwię się, że Murano zaczęło "zdychać".

Można ją skalibrować za pomocą Consulta albo zrobić to samemu.

Procedura pod linkiem: Kalibracja przepustnicy <klik>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P wizycie u mechanika i sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach okazuje się że silnik padł i nadaję się do generalnego remontu lub wymiany.

Ciśnienie na 4 cylindrach jest poniżej 6 barów a na 2 w okolicach 9. Dodatkowo w kolektorze ssącym i silniku było widoczne ślady oleju oraz było czuć nie spaloną benzyną.

Chciałem się doradzić czy silnik z Nissana Z350 będzie pasował do Murano Z51? Niby silniki te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Z50 pasuje silnik od NFINITI FX35, Nissana 350Z, Renault Vel-satis (jak się mylę to proszę poprawić), ale nie mam pojęcia czy do Z51 będą one pasowały. Pewnie silnik ten sam, ale kwestia osprzętu może być inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

A czy przypadkiem nie jest wina uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu ?? Sa tam dwa czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...