Rafał1979 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 (edytowane) Witam Nadmuch działa, zimne - ciepłe, klima jest ok. Natomiast słychać hałas jakby wpadł liść do układu wentylacji. Tyka coś w nadmuchu, i to nie jest bomba nie ważne czy szybciej czy wolniej. Podejrzewałem nasiona http://www.encyklopedia.lasypolskie.pl/doku.php?id=k:klon-jawor-nasiona Mój mechanik mówi że to padający silnik dmuchawy. Gdzie znajduje się silnik dmuchawy, czy samemu można go wymienić ?? Macie jakieś schematy. Ma ktoś może podobne doświadczenie. Edytowane 2 Stycznia 2019 przez Rafał1979 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 4 godziny temu, Rafał1979 napisał: Natomiast słychać hałas jakby wpadł liść do układu wentylacji. Całkiem możliwe, że coś wpadło. Dmuchawa jest zaznaczona na zdjęciu. Odkręcasz zaznaczoną śrubkę, wyciągasz wtyczkę, przekręcasz korpus i dmuchawa jest w ręku. Tylko to tak fajnie wygląda na stole. W samochodzie może nie być już tak łatwo, ale trzeba spróbować. Ja w qq nie wyciągałem dmuchawy. Dostęp od strony kierowcy, na prawo i wyżej od pedału gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 10 godzin temu, cezzar1 napisał: Całkiem możliwe, że coś wpadło. Dmuchawa jest zaznaczona na zdjęciu. Odkręcasz zaznaczoną śrubkę, wyciągasz wtyczkę, przekręcasz korpus i dmuchawa jest w ręku. Tylko to tak fajnie wygląda na stole. W samochodzie może nie być już tak łatwo, ale trzeba spróbować. Ja w qq nie wyciągałem dmuchawy. Dostęp od strony kierowcy, na prawo i wyżej od pedału gazu. Wg mnie nie ma opcji wykręcenia dmuchawy bez demontaży nagrzewnicy itd.sama wyminą filtra pyłkowego - jest między tą zardzewiała blaszką a kostką z czarno czerwonymi kablami jest b ciężki.. :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał1979 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 (edytowane) Jak się do tego dostanę to dam znać czy to silnik. Niestety może to trochę potrwać. Wiem że będzie to duży kłopot Edytowane 3 Stycznia 2019 przez Rafał1979 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 25 minut temu, Rafał1979 napisał: Jak się do tego dostanę to dam znać czy to silnik. Niestety może to trochę potrwać. Wiem że będzie to duży kłopot Jest kilka wątków przerabianych na forum. Poniżej pierwszy z brzegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nel18 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Miałem nie dawno to samo. Okazało się ,że wpadł mokry liść i on tak hałasował. Ja zrobiłem to tak , wymontowałem schowek po stronie pasażera , włączyłem obieg wewnętrzny i wyłączyłem zapłon .Wsadzasz głowę pod deskę i widzisz wentylator (świecisz latarką) obracałem długim śrubokrętem wentylator aby zobaczyć przyczynę (liść) .Pincetą wyciągnąłem liść i po problemie .Zajęło mi to 40 minut. Jeszcze taka uwaga , aby wymontować schowek musisz zdemontować prawy boczek deski w którym jest wyłącznik poduszki pasażera .Zanim włączysz zapłon , musisz podłączyć go z powrotem , bo inaczej to łapie błąd poduszki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arttele Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 Te same objawy. Przyczyna wypalony komutator w silniku Dostać się do niego - ja pie..... Zrobione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Witam, Napisz lepiej jak udało Ci się rozpołowić wentylator i dostać się do wirnika... Wymieniałeś sam wirnik, czy cały wentylator? Tak z ciekawości zapytałem w serwisie ile kosztuje nowy oryginalny. Dobrze, że siedziałem podczas rozmowy telefonicznej... 1710 pln. Co do demontażu całego wentylatora, trzeba zdemontować osłonę pod kierownicą, rurę od nadmuchu powietrza, pedał gazu i hamulca (są na jednym uchwycie), silniczek od przepustnicy przy filtrze kabinowym. Potem to już tylko gimnastyka i sprawne ręce. Generalnie przerąbane. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Silnik dmuchawy kosztuje parę groszy w porównaniu z serwisem. Ściągasz wentylator, zakładasz na nowy silnik i wszystko gra. https://allegro.pl/oferta/silnik-dmuchawy-nawiewu-nissan-qashqai-i-06-13-6769865505 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arttele Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 (edytowane) 14 godzin temu, bhtom napisał: Witam, Napisz lepiej jak udało Ci się rozpołowić wentylator i dostać się do wirnika... Wymieniałeś sam wirnik, czy cały wentylator? Tak z ciekawości zapytałem w serwisie ile kosztuje nowy oryginalny. Dobrze, że siedziałem podczas rozmowy telefonicznej... 1710 pln. Co do demontażu całego wentylatora, trzeba zdemontować osłonę pod kierownicą, rurę od nadmuchu powietrza, pedał gazu i hamulca (są na jednym uchwycie), silniczek od przepustnicy przy filtrze kabinowym. Potem to już tylko gimnastyka i sprawne ręce. Generalnie przerąbane. Pozdrawiam. Odkrecasz wentylatorek od wirnika(nakretka) i podstawę (śrubka) , Przed rozpołowieniem silnika wyjmij szczotki potem musisz w obudowie ze stojanem pościskać podwójne wypustki i zdjąć zawleczkę i podkładki z wirnika od strony szczotek Edytowane 21 Stycznia 2019 przez arttele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.