bhtom Opublikowano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 (edytowane) Witam, Problem jak w temacie. Wersja z klimatronikiem. Diody dookoła pokrętła zapalają się, a wentylator milczy. Gdzie szukać przyczyny? Pozdrawiam. Edytowane 16 Stycznia 2019 przez bhtom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Rezystor nawiewu do sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Jeśli nie działa w ogóle, to może być wina wentylatora. Jak pada rezystor, to najczęściej wentylator chodzi na najwyższym biegu. Oczywiście zacząć od rezystora. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 11 minut temu, manix napisał: Jeśli nie działa w ogóle, to może być wina wentylatora. Jak pada rezystor, to najczęściej wentylator chodzi na najwyższym biegu. Oczywiście zacząć od rezystora. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Manixio, w QQ jest elektroniczny "rezystor" w którym najczęściej przepala się termik, rzadziej tranzystor. Tu nie ma czwartego biegu, bo regulacja jest płynna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Witam, W klimatroniku nie ma rezystora, bo jest płynna regulacja. Gdzie znajdę wspomniany termik? Jak można dostać się do wentylatora? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24*KwG2gpOB9MbL0MjKtuns5-762t3Dsr2wsaOwpuDF-aHp4uGi54jtwaff_vrw6-SdqO3p7OahvrewtvHxouPmoLmmwKCs_6aspr-gsbO1w6Dt4_2m-Pz17eHC-_-2rqa_otimtN21lfyNpqmiobbaytLs5YvBp66jprbdxYiQ7ailoLfbt9XE___vprDdwsfAzNSc8eOkp7TcwrCg3fHz7e3xoLmkp9LBj5KCpqmioen2oLr98YW1tcehqKWg5bul7b6ls7eopaDtr7qrpr-iocHJoP0AAAAA4eM18g%24&vid=0&cid=5&uid=85517&q= Część na rysunku ma nr 27226. Dojście do tego jest masakryczne. I faktycznie w wersji manualnej jest starodawna opornica, więc Manixio po części miał rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 (edytowane) Witam, Czyli dobierać się trzeba od strony filtra kabinowego, tak? Ten termik jest gdzieś obok tranzystora sterującego? Pozdrawiam. Edytowane 17 Stycznia 2019 przez bhtom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Musisz wykręcić to cholerstwo i rozebrać. U mnie wygląda tak https://forum.nissanklub.pl/topic/97812-naprawa-rezystora-nawiewu/ U Ciebie będzie podobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 (edytowane) Witam, Dzięki za wskazówki. Rozumiem, że mam szukać we wnęce filtra kabinowego, tak? Pozdrawiam. Edytowane 17 Stycznia 2019 przez bhtom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Obok filtra kabinowego. Dojście od strony pedału przyśpieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Witam, Ten tranzystor sterujący też jest na tej samej płytce, czy w zupełnie w innym miejscu? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Na tej samej płytce. Na fotce go nie widać bo jest z drugiej strony płytki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Manixio, w QQ jest elektroniczny "rezystor" w którym najczęściej przepala się termik, rzadziej tranzystor. Tu nie ma czwartego biegu, bo regulacja jest płynna.Ups, na tapataltaku nie dopatrzyłem się modelu, mój błąd Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 https://allegro.pl/oferta/nissan-qashqai-j10-07-13-rezystor-opornik-dmuchawy-7289649860 Powinieneś mieć coś takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 (edytowane) Witam, Wymontowałem sterownik z tranzystorem, jest sprawny. Możliwe, że uszkodzony jest wentylator? Pozdrawiam. Edytowane 17 Stycznia 2019 przez bhtom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Może bezpiecznik, lub szczotki silnika dmuchawy, ew. brak kontaktu? Ja wymieniłem wentylator w micrze 4 dni temu, ale po 14 latach i w sumie nie było potrzeby (szczotki) ale już mocno hałasował.Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Też wymieniałem ale w QQ to jest dramat. Matorcik bladź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 W k12 też łatwo nie jest Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 24 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Witam, Temat w końcu ogarnąłem. Uszkodzony wentylator nawiewu. Stwierdziłem, że nie warto bawić się w samodzielną regenerację, chociażby ze względu na trudny dostęp do wentylatora. Znalazłem firmę z Łodzi: https://pl-pl.facebook.com/mcmichalcukierski/ która profesjonalnie zajmuje się regeneracją. Przysłali dmuchawę regenerowaną, wymieniłem i wszystko działa jak należy. Co do dostępu... Wszystko na spokojnie, od strony kierowcy, jak wie się co robić wymiana zajmuje ok. 1,5h. Trzeba zdemontować osłonę pod kierownicą, rurę nadmuchu na nogi, pedał gazu i hamulca, dwa silniczki od klap nawiewu (klimatronik) i trzeba się trochę nagimnastykować. Wszystko jest jednak do zrobienia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cjj Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 (edytowane) Witam, Faktycznie dobranie się i do tranzystora sterującego i do samego silnika nawiewu dla chcącego jest możliwe, dokładnie jak to opisał bhtom. Mam jednak inny problem. Po wyjęciu obu części i sprawdzeniu że silnik kręci (po podłączeniu mu bezpośrednio napięcia) przyjąłem uszkodzoną "opornicę". Wymieniłem ją, w trakcie składania samochodu jeszcze dwa razy sprawdzałem że wszystko działa. Po czym kiedy już wszystko zmontowałem okazało się że nawiew znów nie działa - silnik nie kręci... Moja radość na ponowne rozbieranie wszystkiego żeby dobrać się do silnika nie miała granic, ale wyjścia innego nie było. Okazało się ponownie że silnik jednak kręci. Co ciekawe sprawdziłem też dodatkowo w połączeniu ze starym tranzystorem i... i też działa. Hmmm Czy mój wniosek że to jednak może być uszkodzony silnik wentylacji, który w pewnych warunkach sobie pracuje ale generalnie jest do wymiany, jest słuszny? Boję się myśleć co jeśli w samym module wentylacji jest coś co blokuje silnik. Z tym że nie słychać jakiś dziwnych dźwięków które mogłyby na to wskazywać. Z góry dzięki za komentarze/porady. PS. Niestety nie wyjąłem jeszcze samego silniczka z tej plastikowej obudowy, nie wiem jak to poprawnie zrobić żeby nie uszkadzić jej Pozdrawiam Edytowane 30 Stycznia 2019 przez cjj Dodatkowa informacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 Może szczotki w silniczku się kończą i stąd raz tak, raz siak. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 3 minuty temu, manix napisał: Może szczotki w silniczku się kończą i stąd raz tak, raz siak. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Dokładnie. Może trzeba go "puknąć" jak to bywało nieraz z rozrusznikami Silniczek jest wpasowany na styk z obudową i przykręcony od spodu wkrętem. Chyba się nie mylę. Trzeba go po prostu wyszarpać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 30 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 Witam, Godzinę temu, manix napisał: Może szczotki w silniczku się kończą i stąd raz tak, raz siak. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Naprawdę nie warto kombinować. Uszkodzony jest wentylator. Ma przerwę na uzwojeniach. Jak zaczniesz kombinować przy oryginalnym silniku i coś spitolisz, to potem Twój wentylator będzie bezwartościowy i nie dostaniesz zwrotu kaucji podczas regeneracji. Ta robota jest nie warta tych pieniędzy. Regenerowany wentylator kosztuje 180 pln. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.