Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nie działa nawiew wewnątrz kabiny


bhtom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Problem jak w temacie. Wersja z klimatronikiem. Diody dookoła pokrętła zapalają się, a wentylator milczy. Gdzie szukać przyczyny?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez bhtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystor nawiewu do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie działa w ogóle, to może być wina wentylatora. Jak pada rezystor, to najczęściej wentylator chodzi na najwyższym biegu. Oczywiście zacząć od rezystora.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, manix napisał:

Jeśli nie działa w ogóle, to może być wina wentylatora. Jak pada rezystor, to najczęściej wentylator chodzi na najwyższym biegu. Oczywiście zacząć od rezystora.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Manixio, w QQ jest elektroniczny "rezystor" w którym najczęściej przepala się termik, rzadziej tranzystor. Tu nie ma czwartego biegu, bo regulacja jest płynna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W klimatroniku nie ma rezystora, bo jest płynna regulacja. Gdzie znajdę wspomniany termik?

Jak można dostać się do wentylatora?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czyli dobierać się trzeba od strony filtra kabinowego, tak? Ten termik jest gdzieś obok tranzystora sterującego?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez bhtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wykręcić to cholerstwo i rozebrać. U mnie wygląda tak https://forum.nissanklub.pl/topic/97812-naprawa-rezystora-nawiewu/

U Ciebie będzie podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzięki za wskazówki. Rozumiem, że mam szukać we wnęce filtra kabinowego, tak?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez bhtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obok filtra kabinowego. Dojście od strony pedału przyśpieszenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ten tranzystor sterujący też jest na tej samej płytce, czy w zupełnie w innym miejscu?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej samej płytce. Na fotce go nie widać bo jest z drugiej strony płytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manixio, w QQ jest elektroniczny "rezystor" w którym najczęściej przepala się termik, rzadziej tranzystor. Tu nie ma czwartego biegu, bo regulacja jest płynna.

Ups, na tapataltaku nie dopatrzyłem się modelu, mój błąd

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wymontowałem sterownik z tranzystorem, jest sprawny. Możliwe, że uszkodzony jest wentylator?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez bhtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może bezpiecznik, lub szczotki silnika dmuchawy, ew. brak kontaktu? Ja wymieniłem wentylator w micrze 4 dni temu, ale po 14 latach i w sumie nie było potrzeby (szczotki) ale już mocno hałasował.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wymieniałem ale w QQ to jest dramat.

Matorcik bladź :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W k12 też łatwo nie jest

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Temat w końcu ogarnąłem. Uszkodzony wentylator nawiewu. Stwierdziłem, że nie warto bawić się w samodzielną regenerację, chociażby ze względu na trudny dostęp do wentylatora. Znalazłem firmę z Łodzi: https://pl-pl.facebook.com/mcmichalcukierski/ która profesjonalnie zajmuje się regeneracją. Przysłali dmuchawę regenerowaną, wymieniłem i wszystko działa jak należy.

Co do dostępu... Wszystko na spokojnie, od strony kierowcy, jak wie się co robić wymiana zajmuje ok. 1,5h. Trzeba zdemontować osłonę pod kierownicą, rurę nadmuchu na nogi, pedał gazu i hamulca, dwa silniczki od klap nawiewu (klimatronik) i trzeba się trochę nagimnastykować. Wszystko jest jednak do zrobienia.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Faktycznie dobranie się i do tranzystora sterującego i do samego silnika nawiewu dla chcącego jest możliwe, dokładnie jak to opisał bhtom.

Mam jednak inny problem.
Po wyjęciu obu części i sprawdzeniu że silnik kręci (po podłączeniu mu bezpośrednio napięcia) przyjąłem uszkodzoną "opornicę".
Wymieniłem ją, w trakcie składania samochodu jeszcze dwa razy sprawdzałem że wszystko działa. Po czym kiedy już wszystko zmontowałem okazało się że nawiew znów nie działa - silnik nie kręci... Moja radość na ponowne rozbieranie wszystkiego żeby dobrać się do silnika nie miała granic, ale wyjścia innego nie było.

Okazało się ponownie że silnik jednak kręci. Co ciekawe sprawdziłem też dodatkowo w połączeniu ze starym tranzystorem i... i też działa. Hmmm

Czy mój wniosek że to jednak może być uszkodzony silnik wentylacji, który w pewnych warunkach sobie pracuje ale generalnie jest do wymiany, jest słuszny?

Boję się myśleć co jeśli w samym module wentylacji jest coś co blokuje silnik. Z tym że nie słychać jakiś dziwnych dźwięków które mogłyby na to wskazywać.

Z góry dzięki za komentarze/porady.

PS. Niestety nie wyjąłem jeszcze samego silniczka z tej plastikowej obudowy, nie wiem jak to poprawnie zrobić żeby nie uszkadzić jej ;) 

Pozdrawiam

Edytowane przez cjj
Dodatkowa informacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może szczotki w silniczku się kończą i stąd raz tak, raz siak.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, manix napisał:

Może szczotki w silniczku się kończą i stąd raz tak, raz siak.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Dokładnie. Może trzeba go "puknąć" jak to bywało nieraz z rozrusznikami ;)

Silniczek jest wpasowany na styk z obudową i przykręcony od spodu wkrętem. Chyba się nie mylę. Trzeba go po prostu wyszarpać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Godzinę temu, manix napisał:

Może szczotki w silniczku się kończą i stąd raz tak, raz siak.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka
 

 

Naprawdę nie warto kombinować. Uszkodzony jest wentylator. Ma przerwę na uzwojeniach. Jak zaczniesz kombinować przy oryginalnym silniku i coś spitolisz, to potem Twój wentylator będzie bezwartościowy i nie dostaniesz zwrotu kaucji podczas regeneracji.

Ta robota jest nie warta tych pieniędzy. Regenerowany wentylator kosztuje 180 pln.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...