PiotrPLGB Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 witam, Robiąc mini serwis mojego auta zauważyłem że nie działa światło pozycyjne i światło stop - lewa strona tył.(po włączeniu świateł i wciśnięciu hamulca gaśnie pozycja i światło stop). Jeżeli światła są wyłączone, światło stop działa. sprawdziłem bezpiecznik(ok), żarówka jest dobra(sprawdziłem), szukałem podobnego tematu lecz nie mogłem znaleźć. Nissan Qashqai +2 2009r. 2.0 dci Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 35 minut temu, PiotrPLGB napisał: witam, Robiąc mini serwis mojego auta zauważyłem że nie działa światło pozycyjne i światło stop - lewa strona tył.(po włączeniu świateł i wciśnięciu hamulca gaśnie pozycja i światło stop). Jeżeli światła są wyłączone, światło stop działa. sprawdziłem bezpiecznik(ok), żarówka jest dobra(sprawdziłem), szukałem podobnego tematu lecz nie mogłem znaleźć. Nissan Qashqai +2 2009r. 2.0 dci Pozdrawiam Albo brak masy albo zwarcie na przelotce w tylnej klapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 posciagaj lampy ,sprawdź połączenia ,przeczyść ,popsikaj preparatem ułatwiającym przepływ prądu i jak kolega pisał, często brak masy powoduje takie anomalia w oświetleniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrPLGB Opublikowano 27 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 sprawdziłem masę i przeczyściłem styki ale jest to samo, nie wiem jak wyciągnąć przewody z tej gumowej osłony między klapą a dachem. Na elektryce się nie znam,więc chyba tylko serwis mnie ratuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 (edytowane) dalej podejrzewam złą masę spróbuj podpiąć dodatkowym przewodem masę. Gdyby to był problem przewodów to by światła wogóle nie świeciły. Jest słaba masa gdy jest większy pobór prądu wtedy masa nie "nadążą" Edytowane 27 Stycznia 2019 przez agit11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 tę gumową uszczelkę wyciągasz ręcznie bez użycia siły , tylko że w niej nie idą kable do lamp tylnych. Tam sa kable od wycieraczki i od lamp cofania . Kable do lamp tylnych masz puszczone po karoserii . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 4 godziny temu, agit11 napisał: Gdyby to był problem przewodów to by światła wogóle nie świeciły. Jest słaba masa gdy jest większy pobór prądu wtedy masa nie "nadążą" W tym roczniku ma już prawo się coś zepsuć :). Mo,ze jakiś kabel się przetarł, lub złamał i robi zwarcie. 4 godziny temu, PiotrPLGB napisał: sprawdziłem masę i przeczyściłem styki ale jest to samo, nie wiem jak wyciągnąć przewody z tej gumowej osłony między klapą a dachem. Na elektryce się nie znam,więc chyba tylko serwis mnie ratuje. Nie wyciągaj tylko poruszaj przy włączonych światłach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Tak jak poprzednicy radzą, jest słaba masa w lampie. Najczęściej utlenia się masowy styk w gnieździe lampy, który jest tyko jeden, a przewodów prądowych kilka. Każdy korzysta z tego samego styku masy, przez który przepływa bardzo duży prąd. Przez to się utlenia i zużywa, niekiedy tak bardzo, że styk znika. Trzeba wtedy wykonać nowy kabel łączący lampę z jakimś punktem masowym w pobliżu na nadwoziu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrPLGB Opublikowano 28 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Rozumiem,ale nie wiem jak dodatkową masę pociągnąć,jutro zrobię zdjęcia tych kabli i kostki,może mi ktoś wytłumaczy na podstawie tych zdjęć. Dziś zdjąłem osłonę plastikową z klapy i odpiąłem wszystkie kostki popsikałem wd 40 ale dalej to samo. światła pozycyjne się świecą lecz gdy wcisnę stop, gaśnie lewa tylnia pozycja ze stopem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Godzinę temu, PiotrPLGB napisał: Rozumiem,ale nie wiem jak dodatkową masę pociągnąć,jutro zrobię zdjęcia tych kabli i kostki,może mi ktoś wytłumaczy na podstawie tych zdjęć. Dziś zdjąłem osłonę plastikową z klapy i odpiąłem wszystkie kostki popsikałem wd 40 ale dalej to samo. światła pozycyjne się świecą lecz gdy wcisnę stop, gaśnie lewa tylnia pozycja ze stopem. Bardzo prosto podłączyć przewód od minusa np z akumulatora ok 2-3mm2 do styków minusa w lampie i sprawdzić czy wszystko świeci dobrze - oczywiście najlepiej na załączonym silniku. Oczywiście połączenie robić na wyłączonym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 12 godzin temu, PiotrPLGB napisał: odpiąłem wszystkie kostki popsikałem wd 40 ale dalej to samo. WD40 nie służy to psikania na kostki elektryczne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 12 godzin temu, PiotrPLGB napisał: odpiąłem wszystkie kostki popsikałem wd 40 ale dalej to samo. Kolego Ty faktycznie jedź do ASO bo sobie narobisz więcej szkód. Poczytaj do czego służy WD 40: - smarowanie i rozluźnianie połączeń i zawiasów, - usuwanie zanieczyszczeń w różnych mechanizmach, - ułatwienie w odkręcaniu zablokowanych śrub i wkrętów, - usuwanie rdzy, - przeciwdziałanie zawilgoceniu, - zapobieganie korozji. Ty miałeś przemyć środkiem zwiększającym przepływ prądu - miejsca styków np: APP KS E Spray CX80 CONTACX K2 Kontakt spray 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrPLGB Opublikowano 30 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 witam, Dzisiaj postanowiłem zrobić dodatkową masę do tej pozycji, lecz chyba coś poszło nie tak bo się zaiskrzyło i nie ma żadnej pozycji, sprawdziłem bezpieczniki w kabinie i w komorze silnika,ale wszystkie bezpieczniki są ok. Gdzie mogę szukać problemu może ktoś wie gdzie są przekaźniki do świateł pozycyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 jeżeli zaiskrzyło to zrobiłeś zwarcie. Lepiej jedź do elektryka niech Ci na to spojrzy bo sobie narobisz więcej szkód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrPLGB Opublikowano 30 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 39 minut temu, PiotrPLGB napisał: witam, Dzisiaj postanowiłem zrobić dodatkową masę do tej pozycji, lecz chyba coś poszło nie tak bo się zaiskrzyło i nie ma żadnej pozycji, sprawdziłem bezpieczniki w kabinie i w komorze silnika,ale wszystkie bezpieczniki są ok. Gdzie mogę szukać problemu może ktoś wie gdzie są przekaźniki do świateł pozycyjnych. Już miałem jechać do elektryka, ale pomyślałem że forum.nissanklub.pl jest to potężna Skarbnica Wiedzy,(wypowiadają się Profesjonaliści i laicy - jak Ja) wyszukałem temat dotyczący gdzie znajdują się bezpieczniki i byłem zdziwiony bo przecież otwierałem skrzynkę z bezpiecznikami obok tej skrzynki gdzie znajdował się mój problem. Jak już powiedziałem cieszę się że należę do tego forum Dziękuję wszystkim za pomoc Jesteście bardzo pomocni ps: konstruktorzy stanęli na głowie żeby taki patent wy myśleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 ale jeżeli Ci lampy świeciły to nie jest problem bezpieczników tylko parametrów zasilania weż miernik i sprawdź jakie masz napięcie jak załączasz hamulec prawdopodobnie Ci spada do kilku voltów co wskazuje na problem z okablowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrPLGB Opublikowano 30 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 Może spróbuję jeszcze raz z tym kablem masowym, tylko do którego przewodu mam go podpiąć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrPLGB Opublikowano 30 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 6 godzin temu, agit11 napisał: ale jeżeli Ci lampy świeciły to nie jest problem bezpieczników tylko parametrów zasilania weż miernik i sprawdź jakie masz napięcie jak załączasz hamulec prawdopodobnie Ci spada do kilku voltów co wskazuje na problem z okablowaniem. czy mam sprawdzić miernikiem na akumulatorze czy na przewodzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 Wyciąg żarówkę i zmierz na stykach żarówki jakie jest napięcie jeżeli po naciśnięciu hamulca na stykach żarówki pozycyjnej napięcie spadnie to masz prawdopodobnie problem z masą. Zeby się przekonać to pociągnij przewód 2mm2 od akumulatora do oprawki światła i przemierz z plusem z oprawki światła pozycyjnego po załączeniu hamulca. Jeżeli napięcie będzie na tym dodatkowym przewodzie powyżej 12v a na oryginalnych stykach z żarówki niższe to będzie świadczyło o słabej masie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 Tylko zapytam, jest hak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 31 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2019 6 godzin temu, PiotrPLGB napisał: czy mam sprawdzić miernikiem na akumulatorze czy na przewodzie ? Kolego jedź do elektryka. Tak będzie bezpieczniej dla samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrPLGB Opublikowano 31 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2019 16 godzin temu, Thunder napisał: Tylko zapytam, jest hak? Bez Haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 31 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2019 Tak pytałem, bo takie kwiatki to wychodzą często przy module od haka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrPLGB Opublikowano 31 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2019 Jutro jadę do elektryka myślę że w 100f się zmieszczę. Napiszę co było zrobione i wymienione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrPLGB Opublikowano 1 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 pierwszy raz mi się zdarzyło że żarówka którą wymieniłem(żarówka od kierunku) dawała zwarcie na stop i pozycję czy jakoś tak, już jest wszystko w porządku koszt 50f. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.