Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl
enes19

Nissan micra 1.0 szarpie chwilami

Rekomendowane odpowiedzi

enes19

Witam Was, posiadam od 3 lat samochód marki nissan micra k11 z 97r. Pojemność tego samochodu to 1.0 benzyna , jest to wersja przedliftowa. Problem który pojawił się od nie dawna i z którym walczę cały czas objawia się losowo ( zazwykle na ciepłym / gorącym silniku ) że w pewnym momencie samochód traci moc i w momencie "wciśnięcia" pedału gazu do oporu zaczyna szarpać skokowo i po chwili wraca do normalnej pracy i tak w kółko .

Problem jest o tyle słaby że nie ma żadnej powtarzalności - kompletna losowość może być przy niskiej prędkości może być przy 90km/h , spróbuję nagrać film jak zachowuje się samochód podczas jazdy.

Żadne diody na zegarach się nie zapalają - samochód nie gaśnie tylko tak jakby tracił w jednym momencie wszystko , i po chwili wraca do normy.

W tym momencie mam już wymienione na nowe : -świece - przewody świec - kopułka - palec

Mam drugi aparat zapłonowy założony jest to samo .

Sondę lambdę mieczyłem na oporność miernik pokazuje 4.7ohm Napięcie grzałki jest na 13.5v Napięcie diody jest od 0.5-0.8-9v Ręce mi opadają już co może się dziać. Palenie ma dobre , czasami muszę lekko gazu dodać ale to chyba normalne.

Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wd40000

Mam podobny problem w mojej K11 1999r.

Daj znać jak u ciebie postępuje problem, czyściłeś może przepływkę lub ją przelutowałeś - to niby częsty problem w tych autach ale ani twój ani mój problem na to nie wskazuję.

U mnie szarpie na pierwszych 3 biegach ale tylko przy pewnych obrotach, nie mam obrotomierza ale wydaje mi się że między 2- 3 tyś, jak wciskam gaz do oporu szarpanie ustaje i auto zaczyna dalej przyspieszać chodź nie płynnie. Na dalszych biegach problem nie występuje, silnik na wyższych obrotach pracuje ok. Na biegu jałowym silnik niby pracuje równo ale jak się stanie z tyłu to słychać "strzały w tłumik". Wymieniona przepustnica (przed wymianą polutowana), palec, kopułka, świece i przewody oraz sonda lambda.

Zastanawiam się nad pompą paliwa myślę że na pierwszych 3 biegach może nie mieć tyle wydajności a zużycie paliwa wtedy jest największe.

Jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
enes19

Ja swoją sondę przemierzyłem wychodzi na to że jest sprawna.

Przymierzałem się do pompy paliwa i filtra , aczkolwiek miałem za dużo paliwa w zbiorniku. Mechanik zerknie do filtra i pompki , bo za mojej kadencji nie było tam zaglądane.

Dowiedziałem się ostatnio że być może trzeba zrobić adaptacje przepustnicy w komputerze, i aby sprawdzić błędy z komputera.

Samochód idzie do mechanika za 2 tygodnie na tą operację , dam znać jaki wynik.

U mnie problem występuje tylko na rozgrzanym silniku , po dłuższym okresie jazdy na rozgrzanym silniku.

Ja u siebie też wymieniałem cały aparat zapłonowy na inny używany.

Reszta elementów zapłonu nowe.

Przepustnicę wymieniałeś na 1:1 na drugą taką samą ?

Ja swoją czyściłem , dało to poprawę na 2-3 dni po czym problem wrócił - dlatego obstawiam że tutaj może leżeć pies pogrzebany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wd40000

Tak wymieniałem całą przepustnice 1:1 ale problem nie został rozwiązany, sondę mierzyłem i stała w miejscu. Jak delikatnie operuje gazem to jedzie bez szarpania na pierwszych 3 biegach efekt pojawia się jak chce przyspieszyć to zaczyna się dławić, chyba ze wcisnę w podłogę i jest też ok. Po wejściu na wyższe obroty nie dławi się. Nie ma też znaczenia czy ciepły czy zimny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
enes19

U mnie na zimnym silniku jest ok.

A sonda jak ci stała w miejscu ?

Jakie pomiary robiłeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wd40000

Do sondy podłączyłem miernik i sprawdzałem czy "kreśli sinusoidę" tzn czy zmieniają sie mV ona powinna pracować w zakresie do 1V a u mnie stała chyba na 200 - 300 mV

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
enes19

Ja mierzyłem oporność grzałki napięcie grzałki i napięcie na sondzie .

Wyniki miałem w porządku 

Może oprócz delikatnie napięcia bo było 13.5 zamiast 14v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek4408

Koleego  wymień sobie raz jeszcze świece.

Mialem taki sam problem i dopiero 4 komplet swiec był ok i auto przestalo szarpać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
enes19

Ngk mam włożone - chyba najlepsza opcja ?

Kolejny komplet świec - to nie ukrywam trochę spora inwestycja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
enes19

Wymieniony został filtr paliwa - obecnie problemu nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×