Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wibracje przód podczas jazdy.


slaw321
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wymieniłem piastę z łożyskiem strona lewa miałem wrażenie,że to łożysko. Niestety, ale wibracje pojawiają się w okolicy 80 na h jeżeli jadę szybciej hałas narasta. Jest to nieregularne buczenie tak jakby opony były nie wyważone. oczywiście koła zmienione. Auto nowo zakupione.2013r j10.Proszę o spostrzeżenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc wibracje masz na myśli drgania czy bardziej hałas? Jeśli uważasz, że z przodu, to mogą być łożyska kół, łożysko podpory wału, przegub, sam wał również (może być krzywy). Ponadto źle wyważone koła, błoto na felgach-ale koła wyeliminowałeś.

Ja miałem hałas od tylnej prawej piasty (łożysko było zużyte) ale to narastało praktycznie od zerowej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, dzięki za odpowiedź.Piastę wymieniłem, strona prawa i nic ciągle to samo. Efekt jest taki, że od 80 na godzinę jest hurczenie jakby była nie wyważona opona. Proszę o pomoc.

PRZEPRASZAM, strona lewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podepnę się. A wibracje do 40 na prawe koło?Opony nowe zimówki, tak jakby się coś układało i później ok. Napęd 4x4 ale bez włączonego i powolutku tez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję - koła na wyważarkę, sprawdzić wyważenie oraz czy nie ma bicia promieniowego czyli góra dół oraz czy opona nie ma tzw. węża. W nowych oponach na 4 szt. 2 miały bicie promieniowe. Była reklamacja i zwrot pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, taki_jeden napisał:

W nowych oponach na 4 szt. 2 miały bicie promieniowe. Była reklamacja i zwrot pieniędzy.

Napisz proszę co to były za opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest jakby miarowe buczenie z lewej strony od 80 km / h. Kierownica nie drży, efekt tak jakby nie były wyważone opony,ale to się dzieje na letnich jak i zimowych. Już nie wiem może krzywa półoś albo jakieś łożysko w skrzyni biegów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by to było źle wyważone kolo , to byłyby też drgania na kierownicy. Łożysko skrzyni by buczało na felernym biegu s jak ich więcej to każde inaczej.

Przy silniku na dolocie nie ma gdzieś przedmuchów? Np.pokrywa filtra powietrza?

 

Jak nie to szukać na rolkach (łożyska, osie itp.)

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, pozostają chyba tylko rolki. Pytanko jakie warsztaty wykonują taką usługę? Mechaniczne, diagnostyczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za link. Myślę że ten mój przypadek się w końcu rozwiąże. Poczekam na wymianę opon na letnie, jeżeli nic się nie zmieni podejmę radykalne podejście do tematu.

Na pewno, poinformuję forumowiczów co było przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Opony zmienione na  letnie. Wibracje są ale mniejsze. Tak jakby się coś układało i potem ok.Na kierownicy też czuć. Wyższe prędkości idealnie. Co można sprawdzić samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie wiem czy udało Ci się temat rozwiązać, ale miałem dwie podobne sytuacje. 

W pierwszym przypadku drgania przenosiły się na kierownicę i były wibracje, natomiast w drugim tylko tylko wibrował przód.  W pierwszym przypadku dopiero ok. 120-140 km/h, natomiast w drugim 75-80 km/h.

Może uda Ci się trochę zaoszczędzić trochę kasy, zanim zaczniesz wszystko wymieniać dzięki wskazówkom "fachowców". Ja wydałem ok. 2 000 tys., a powinienem 25 zł. 

Wibracje, które zaczynały się ok. 120-140 km/h: :) Rada 1 - klockowanie/ząbkowanie opon, wymiana na nowe "silent", brak efektu. Rada 2 -  wjechałem rozgrzanymi hamulcami w kałużę, wymiana klocków i sprawdzanie / przetoczenie tarcz czy nie są "zwichrowane", brak efektu, Rada 3 -  walnięte łożysko, ale najlepiej wymieniać parami no i w Mitsubishi trzeba było razem z piastą, brak efektu. Nie pamiętam czy czegoś nie było jeszcze po drodze... Naturalnie czyszczenie, wyważanie itd. kół, kolejna kasa, ale nic nie przyniosło efektu. Ale na szczęście przyszła zima i przy zmianie opon, młody chłopak zwrócił mi uwagę, że alusy nie są oryginalne tylko były dekielki z logo i mam powycierane pierścienie centrujące na tylnych kołach, a z przodu były zgubione. Śruby trzymały do pewnej prędkości potem koło zaczynało latać na piaście - koszt pierścieni 25 zł.

W drugim przypadku pierwsze podejrzenie padło na wybite poduszki pod silnikiem, na szczęście zweryfikowałem zanim wymieniłem i okazało się że są okey. Wibracje zawsze zaczynały się w tym samym momencie, co do kilometra na h i szły od lewego koła. Okazało się, że takie efekty daje przegub półosi - środkowy.  

Pozdrawiam 

   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobny efekt przy ok 70-80 km/h występował. Wibracje przenosiły się na kierownicę oraz samochód wpadał z dziwny "rezonans". Okazało się, że mam wybite końcówki drążka kierowniczego i centymetrowy luz, w szczególności z prawej strony. Wymiana drążków i zrobienie geometrii (zbieżność ) wyeliminowały problem.

Pozdrawiam, Łukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie mi to nie przeszkadza, ale jednak no i zawsze jak nie naprawisz jednego to posypie się następne. W poprzednim qq z automatem ale napędem na 1 oś było podobnie. Coś się układało i potem było ok. Tylko nie czułem nic na kierownicy. A tu niestety wibracje są...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ! Zmieniłem koła na letnie i dalej to samo. Pojechałem ustawić zbieżność i geometrię kół. Okazało się, że lewe koło było przesunięte, tak jakby ktoś wjechał np.w rów.

Otyle się zmieniło że, miarowe buczenie z kół pochodzi w momencie jazdy na wprost skręcania w lewo a ustępują skręcając w prawo. proszę szanownych forumowiczów o sugestię jaka może być przyczyna.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, podłącze się do tematu. U mnie wibracje są po około 100 kmh i rosną, a jak już włączę napęd na auto to od zera przy przyspieszaniu trzęsie niesamowicie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat zakończony. Wymieniłem dwa łożyska kół. Prawy przód i lewy tył. Uff cisza w samochodzie. W sumie razem trzy łożyska, dodać trzeba lewy przód po którym nic się nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

2,0 dCI 4x4  180tys ("na liczniku" hałas w środku nie do wytrzymania  -wymieniałem po kolei łożyska kół, luzów nie miały , huczały , a w jednym

coś grzechotało po potrząsaniu, duże opory przy obracaniu, skokowe opory, dźwięki przy obracaniu piasty,tak jakby nie miały smaru.

Efekt  - już słychać w czasie jazdy silnik , chwilowe hałasy przy prędkości 80-90 czasami pojawiają się dalej, przeguby luzów nie mają.

Z uwagi, że ów pojazd do cichych nie należy (luźne mocowania plastików na tzw spinki) co i kiedy wpada w wibracje i brzęczy ?

ten typ tak ma. Grzebałem w innych markach samochodów - poziom poniżej FIATA.

Nie jest to samochód dla osób z dobrym słuchem, polecam dla samonaprawiaczy z kanałem w garażu.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2019 o 08:18, mitet napisał:

wymieniałem po kolei łożyska kół,

No ja też wymieniałem tylną prawą piastę po przebiegu 100 tys. Zużyta była kompletnie i strasznie hałasowała.

W dniu 22.04.2019 o 08:18, mitet napisał:

Z uwagi, że ów pojazd do cichych nie należy (luźne mocowania plastików na tzw spinki) co i kiedy wpada w wibracje i brzęczy ?

Ja bym tak nie uogólniał. U mnie nic nie brzęczy ani nie wibruje. Ale wszystkie spinki są takie jak należy, oryginalne, w dobrym stanie i na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Na przeglądzie wyszło, że przegub prawy do wymiany. Co polecacie? Bo są już od 60zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...