Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
slaw321

Wibracje przód podczas jazdy.

Recommended Posts

slaw321

Witam. Wymieniłem piastę z łożyskiem strona lewa miałem wrażenie,że to łożysko. Niestety, ale wibracje pojawiają się w okolicy 80 na h jeżeli jadę szybciej hałas narasta. Jest to nieregularne buczenie tak jakby opony były nie wyważone. oczywiście koła zmienione. Auto nowo zakupione.2013r j10.Proszę o spostrzeżenia.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
cezzar1

Mówiąc wibracje masz na myśli drgania czy bardziej hałas? Jeśli uważasz, że z przodu, to mogą być łożyska kół, łożysko podpory wału, przegub, sam wał również (może być krzywy). Ponadto źle wyważone koła, błoto na felgach-ale koła wyeliminowałeś.

Ja miałem hałas od tylnej prawej piasty (łożysko było zużyte) ale to narastało praktycznie od zerowej prędkości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
slaw321

Kolego, dzięki za odpowiedź.Piastę wymieniłem, strona prawa i nic ciągle to samo. Efekt jest taki, że od 80 na godzinę jest hurczenie jakby była nie wyważona opona. Proszę o pomoc.

PRZEPRASZAM, strona lewa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przemo

QQ na 4x4 czy tylko przód ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
redsalamander

Podepnę się. A wibracje do 40 na prawe koło?Opony nowe zimówki, tak jakby się coś układało i później ok. Napęd 4x4 ale bez włączonego i powolutku tez.

Share this post


Link to post
Share on other sites
taki_jeden

Proponuję - koła na wyważarkę, sprawdzić wyważenie oraz czy nie ma bicia promieniowego czyli góra dół oraz czy opona nie ma tzw. węża. W nowych oponach na 4 szt. 2 miały bicie promieniowe. Była reklamacja i zwrot pieniędzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cezzar1
16 godzin temu, taki_jeden napisał:

W nowych oponach na 4 szt. 2 miały bicie promieniowe. Była reklamacja i zwrot pieniędzy.

Napisz proszę co to były za opony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
taki_jeden

Bridgestone Dueler H/P Sport 215/60R17 96V

Share this post


Link to post
Share on other sites
slaw321

U mnie jest jakby miarowe buczenie z lewej strony od 80 km / h. Kierownica nie drży, efekt tak jakby nie były wyważone opony,ale to się dzieje na letnich jak i zimowych. Już nie wiem może krzywa półoś albo jakieś łożysko w skrzyni biegów??

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

Jeśli by to było źle wyważone kolo , to byłyby też drgania na kierownicy. Łożysko skrzyni by buczało na felernym biegu s jak ich więcej to każde inaczej.

Przy silniku na dolocie nie ma gdzieś przedmuchów? Np.pokrywa filtra powietrza?

 

Jak nie to szukać na rolkach (łożyska, osie itp.)

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
slaw321

Dzięki kolego, pozostają chyba tylko rolki. Pytanko jakie warsztaty wykonują taką usługę? Mechaniczne, diagnostyczne.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
slaw321

Dziękuje za link. Myślę że ten mój przypadek się w końcu rozwiąże. Poczekam na wymianę opon na letnie, jeżeli nic się nie zmieni podejmę radykalne podejście do tematu.

Na pewno, poinformuję forumowiczów co było przyczyną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
redsalamander

Opony zmienione na  letnie. Wibracje są ale mniejsze. Tak jakby się coś układało i potem ok.Na kierownicy też czuć. Wyższe prędkości idealnie. Co można sprawdzić samemu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MarCha76

Witam

Nie wiem czy udało Ci się temat rozwiązać, ale miałem dwie podobne sytuacje. 

W pierwszym przypadku drgania przenosiły się na kierownicę i były wibracje, natomiast w drugim tylko tylko wibrował przód.  W pierwszym przypadku dopiero ok. 120-140 km/h, natomiast w drugim 75-80 km/h.

Może uda Ci się trochę zaoszczędzić trochę kasy, zanim zaczniesz wszystko wymieniać dzięki wskazówkom "fachowców". Ja wydałem ok. 2 000 tys., a powinienem 25 zł. 

Wibracje, które zaczynały się ok. 120-140 km/h: :) Rada 1 - klockowanie/ząbkowanie opon, wymiana na nowe "silent", brak efektu. Rada 2 -  wjechałem rozgrzanymi hamulcami w kałużę, wymiana klocków i sprawdzanie / przetoczenie tarcz czy nie są "zwichrowane", brak efektu, Rada 3 -  walnięte łożysko, ale najlepiej wymieniać parami no i w Mitsubishi trzeba było razem z piastą, brak efektu. Nie pamiętam czy czegoś nie było jeszcze po drodze... Naturalnie czyszczenie, wyważanie itd. kół, kolejna kasa, ale nic nie przyniosło efektu. Ale na szczęście przyszła zima i przy zmianie opon, młody chłopak zwrócił mi uwagę, że alusy nie są oryginalne tylko były dekielki z logo i mam powycierane pierścienie centrujące na tylnych kołach, a z przodu były zgubione. Śruby trzymały do pewnej prędkości potem koło zaczynało latać na piaście - koszt pierścieni 25 zł.

W drugim przypadku pierwsze podejrzenie padło na wybite poduszki pod silnikiem, na szczęście zweryfikowałem zanim wymieniłem i okazało się że są okey. Wibracje zawsze zaczynały się w tym samym momencie, co do kilometra na h i szły od lewego koła. Okazało się, że takie efekty daje przegub półosi - środkowy.  

Pozdrawiam 

   

Share this post


Link to post
Share on other sites
slaw321

Dzięki, przyjże się twoim uwagom. Na pewno dam znać. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gendoo

U mnie podobny efekt przy ok 70-80 km/h występował. Wibracje przenosiły się na kierownicę oraz samochód wpadał z dziwny "rezonans". Okazało się, że mam wybite końcówki drążka kierowniczego i centymetrowy luz, w szczególności z prawej strony. Wymiana drążków i zrobienie geometrii (zbieżność ) wyeliminowały problem.

Pozdrawiam, Łukasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
redsalamander

Strasznie mi to nie przeszkadza, ale jednak no i zawsze jak nie naprawisz jednego to posypie się następne. W poprzednim qq z automatem ale napędem na 1 oś było podobnie. Coś się układało i potem było ok. Tylko nie czułem nic na kierownicy. A tu niestety wibracje są...

Share this post


Link to post
Share on other sites
slaw321

Witam ! Zmieniłem koła na letnie i dalej to samo. Pojechałem ustawić zbieżność i geometrię kół. Okazało się, że lewe koło było przesunięte, tak jakby ktoś wjechał np.w rów.

Otyle się zmieniło że, miarowe buczenie z kół pochodzi w momencie jazdy na wprost skręcania w lewo a ustępują skręcając w prawo. proszę szanownych forumowiczów o sugestię jaka może być przyczyna.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wojtek2

Witam wszystkich, podłącze się do tematu. U mnie wibracje są po około 100 kmh i rosną, a jak już włączę napęd na auto to od zera przy przyspieszaniu trzęsie niesamowicie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
slaw321

Temat zakończony. Wymieniłem dwa łożyska kół. Prawy przód i lewy tył. Uff cisza w samochodzie. W sumie razem trzy łożyska, dodać trzeba lewy przód po którym nic się nie zmieniło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mitet

2,0 dCI 4x4  180tys ("na liczniku" hałas w środku nie do wytrzymania  -wymieniałem po kolei łożyska kół, luzów nie miały , huczały , a w jednym

coś grzechotało po potrząsaniu, duże opory przy obracaniu, skokowe opory, dźwięki przy obracaniu piasty,tak jakby nie miały smaru.

Efekt  - już słychać w czasie jazdy silnik , chwilowe hałasy przy prędkości 80-90 czasami pojawiają się dalej, przeguby luzów nie mają.

Z uwagi, że ów pojazd do cichych nie należy (luźne mocowania plastików na tzw spinki) co i kiedy wpada w wibracje i brzęczy ?

ten typ tak ma. Grzebałem w innych markach samochodów - poziom poniżej FIATA.

Nie jest to samochód dla osób z dobrym słuchem, polecam dla samonaprawiaczy z kanałem w garażu.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
cezzar1
W dniu 22.04.2019 o 08:18, mitet napisał:

wymieniałem po kolei łożyska kół,

No ja też wymieniałem tylną prawą piastę po przebiegu 100 tys. Zużyta była kompletnie i strasznie hałasowała.

W dniu 22.04.2019 o 08:18, mitet napisał:

Z uwagi, że ów pojazd do cichych nie należy (luźne mocowania plastików na tzw spinki) co i kiedy wpada w wibracje i brzęczy ?

Ja bym tak nie uogólniał. U mnie nic nie brzęczy ani nie wibruje. Ale wszystkie spinki są takie jak należy, oryginalne, w dobrym stanie i na miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
redsalamander

Na przeglądzie wyszło, że przegub prawy do wymiany. Co polecacie? Bo są już od 60zł...

Share this post


Link to post
Share on other sites
redsalamander

Czy wymienia się sam przegub czy tam też coś jeszcze?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×