Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl
Tumak5

Błąd P0300 w silniku VG33E.

Rekomendowane odpowiedzi

Tumak5
Napisano (edytowane)

Witam.

Kupiłem Frontier D22 z roku 2004 z silnikiem VG33E czyli 3.3 V6 i jest problem z kodem P0300. 

Silnik odpala po ok 2 sekundowym kręceniu i pracuje nierówno, tak jak by nie na wszystkie cylindry, a pali ocean paliwa  30-40litrów na 100km.

Zmienione zostały świece, kable, czujnik położenia wału korbowego pierwsze sondy lambda, podmieniony aparat zapłonowy (na podmienionym było gorzej), usunięte katalizatory.

Był problem z cieknącym wtryskiwaczem nr. 6, ale został wymieniony. Nie było założonej płaskiej uszczelki na nim.

Kilka świec jest okopconych na czarno.

Samochód posiada LPG, ale sprawdzam wszystko na benzynie.

Proszę o jakieś sugestie...

Edytowane przez Tumak5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

sprawdź luz zaworowy i ciśnienie na cylindrach, zakręć butlę od gazu do testów 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tumak5

Luzy zaworowe regulowane są hydraulicznie, a ciśnienia sprawdzone, równe i prawidłowe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

na pewno hydraulika??  zakręć butlę i zobacz co będzie sprawdź korekty silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tumak5

Według tej strony są hydrauliczne popychacze.

https://www.engine-specs.net/nissan/vg33e.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

zakręć butlę wyjeździj gaz  i powiedz czy coś się poprawiło 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tumak5

Korekty na paliwo 75% po kilku minutach pracy.

Przepływomierz pokazuje ok 5,5g/m? Nie pamiętam jednostki...

Przepływomierz powietrza też był podmieniany i pokazuje takie same wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

korekta na +75%??

zakręciłeś gaz?? sprawdź ciśnienie paliwa 

na dwóch bankach?? taka sama??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tumak5

Samochód jest u mechanika, więc powiem żeby jutro to sprawdził. 

Na tej stronie co rzuciłem link jest napisane że podczas rozruchu i w trybie awaryjnym wtrysk działa jak full grupa, czyli wtrysk wszystkich sześciu wtryskiwaczy jednocześnie dwa razy podczas jednego cyklu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

podczas rozruchu to normalne ale przy błędzie??  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tumak5
Napisano (edytowane)

Tłumaczenie z angielskiego przez Google

"

System paliwowy. Stosowane są dwa rodzaje układu czasowego wtrysku paliwa.

  • Sekwencyjny wielopunktowy wtrysk paliwa jest używany, gdy silnik pracuje. Paliwo jest wtryskiwane do każdego cylindra podczas każdego cyklu silnika zgodnie z kolejnością zapłonu.
  • System jednoczesnego wielopunktowego wtrysku paliwa jest używany, gdy silnik jest uruchomiony lub gdy działa system odporny na awarie. Paliwo jest wtryskiwane jednocześnie do wszystkich sześciu cylindrów dwa razy w każdym cyklu silnika."

ja to tak zrozumiałem...

Edytowane przez Tumak5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tumak5
Napisano (edytowane)

A może pomylone są kable WN. W jakiej kolejności powinny one być wg. Cylindrów.

Edytowane przez Tumak5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×