Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl
winiasz

TEKNA 1.3 DIG-T 140KM Spalanie

Rekomendowane odpowiedzi

winiasz

Cześć, kupiłem autko z salonu w lutym. Przebieg póki co 400km. Spalanie w mieście mam ok 10.5l, czy ze spalaniem jest ok? Czytałem też ze na początku zawsze jest wyższe. Jak Wy mieliście? Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MirekCC

To też zależy od "nogi".
Jak starasz się jechać ekonomicznie to ponad 10l to dużo ale jak jeździsz normalnie to 10l na krótkich dystansach to nic wielkiego.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mariusz166
Godzinę temu, winiasz napisał:

Cześć, kupiłem autko z salonu w lutym. Przebieg póki co 400km. Spalanie w mieście mam ok 10.5l, czy ze spalaniem jest ok? Czytałem też ze na początku zawsze jest wyższe. Jak Wy mieliście? Z góry dziękuję za pomoc.

Raczej takie będzie spalanie, niestety pamiętaj, że komp. bardzo często pokazuje wartość zaniżoną. Na pocieszenie: 1.2 z automatem, który dostałem jako zastępczy  17-18l/100km w mieście (wskazania komputera).

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
degaar
Napisano (edytowane)

Ja mam trochę ponad 1000tys przejechane i spalanie nicałe 8 litrów. dużo zależy od stylu jazdy. ja w sumie bardzo nie piłuje, raczej normalna jazda. 70% autostrada 30% miasto . myśle że na pełym baku 700km da radę zrobić

Przy okazji mam małe pytanie- ma ktoś może wersję tekna +  i powie mi jak ustawić fotel żeby po wyłączeniu silnika odsuwał się do tyłu?? 

o tak jak na filmie min 2:25

https://www.youtube.com/watch?v=FUJlvprRKLc

 

pozdrawiam

 

 

Edytowane przez degaar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29
6 godzin temu, winiasz napisał:

Cześć, kupiłem autko z salonu w lutym. Przebieg póki co 400km. Spalanie w mieście mam ok 10.5l, czy ze spalaniem jest ok? Czytałem też ze na początku zawsze jest wyższe. Jak Wy mieliście? Z góry dziękuję za pomoc.

Pierwsze dwa -trzy tysiące i powinno się ustabilizować niżej,trzeba też pamiętać,że komputer zapamiętuje styl jazdy i tak później steruje dawkami paliwa,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozbef
7 godzin temu, winiasz napisał:

Cześć, kupiłem autko z salonu w lutym. Przebieg póki co 400km. Spalanie w mieście mam ok 10.5l, czy ze spalaniem jest ok? Czytałem też ze na początku zawsze jest wyższe. Jak Wy mieliście? Z góry dziękuję za pomoc.

jeśli tak ci pokazuje komp, to faktyczne spalanie ponad 11 l - duzo nawet jak na mini przebieg:o

Moje 1.6 (163 KM) - dziś (przebieg 19 000 km) - tylko zakorkowana Zielona Góra - kop pokazuje 8,4 - 8,6 ltr - faktyczne ok 9 litrow:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
manix

Generalnie i miasto miastu nie równe i kierownik kierownikowi, więc wszelkie porównania między osobami z innych miast o kant D można rozbić.
Moim zdaniem, jeśli w większości miasto, a do tego krótkie odcinki (3-6km) to nawet całkiem nieźle.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stillG

Ja mam silnik 1.2 i jak zawożę córkę do przedszkola 4 km, 7 świateł po drodze i non stop zakręty to spalanie 10-11l to norma. Wystarczy, że wyjadę poza miasto na dłuższe proste to chwilowe spalanie jest na poziomie 6l. Średnia z całości to 8l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JackSet
21 godzin temu, manix napisał:

Generalnie i miasto miastu nie równe i kierownik kierownikowi, więc wszelkie porównania między osobami z innych miast o kant D można rozbić.
 

Pozwole sobie miec zdanie odrębne

To własnie kierownik ma najwiekszy wplyw na spalanie. Nie wazne miasto. Jesli srednia z jazdy miejskiej jest podobna (ja swojego czasu mialem 24 km/h) dla roznych kierowcow, to roznica w spalaniu dla tego samego samochodu wynika wylacznie ze sposobu jazdy. 

Krotszy czas jazdy w miescie (wynikajacy z błednego załozenia ze  przyciskanie wszedzie jest zero jedynkowe) oznacza zawsze wyzsze spalanie i tego aksjomatu nie da sie obalic.

Raczej funkcja zawierajaca czas i plynnosc jazdy daje najlepsze efekty. A zatem np te 4 km do przedszkola pojechane niespiesznie (czyli zapewne dluzej o 2 minuty) da spalanie o 2 litry mniejsze, wystarczy unikac niepotrzebnych przyspieszen i hamowan, utrzymujac spora odleglosc od poprzedzajacego samochodu, tak aby ew. jego hamowanie nie wymuszalo mojego.

To powoduje ze nawet w najwiekszym korku nie spalam wiecej niz 9 poniewaz na toczeniu sie na stosunkowo niskich obrotach bez obciazen mamy spalanie ok 7.5 na 100. Reszta to nieuknione przyspieszenia.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stillG

Oczywiście można tak jak jeździć i oglądać zaoszczędzoną złotówę z każdej strony i mieć satysfakcję, że Janusz przechytrzył system,ale przez takich na zielonym przejeżdża tylko 2 auta i tworzą się korki a nie zawsze jest możliwość wyprzedzić Janusza który ma 200 km pod maską i dopiero po zakupie auta doszedł do wniosku, że dużo pali. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
manix

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozwole sobie miec zdanie odrębne To własnie kierownik ma najwiekszy wplyw na spalanie.      

 

 

A niby co ja napisałem? "kierownik kierownikowi nie równy" Co do tego, że wielkość miasta, a w szczególności jego infrastruktura nie ma znaczenia, to się nie zgodzę, bo i ilość skrzyżowań, świateł, korki, centrum, obrzeża itp. mają znaczenie, a to zawsze ma wpływ. Dodatkowo długość odcinków jazdy też ma ogromny wpływ na średnią, bo jeśli ktoś jedzie tylko np. do pracy oddalonej 2, 3, 4 km od domu, to generalnie jedzie cały czas na zimnym silniku (czego nie wziąłeś pod uwagę) A ktoś kto robi to samo ale ma 15, 20 i więcej kilometrów jednak spali mniej, zakładając ten sam styl jazdy i tą samą średnią prędkość. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

Oczywiście można tak jak jeździć i oglądać zaoszczędzoną złotówę z każdej strony i mieć satysfakcję, że Janusz przechytrzył system,ale przez takich na zielonym przejeżdża tylko 2 auta i tworzą się korki a nie zawsze jest możliwość wyprzedzić Janusza który ma 200 km pod maską i dopiero po zakupie auta doszedł do wniosku, że dużo pali. 

W pełni się zgadzam Ale przyznasz, że jak producent obiecuje spalanie na poziomie 10l a spała 20l to można się wkxxx  Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JackSet

Obiecanki macanki.

Ale zobaczcie w katalogu jakie spalanie podają wg WTLP. Sa one faktycznie zblizone do rzeczywistych oczywiscie w najbardziej sprzyjajacych warunkach atm (bez wiatru, wody i pagórków) i dla umiejętnej jazdy. A to oznacza ze "normalny kierownik" spala wg katalogu.

Bo nie moge nazwac normalnymi ktorzy na kazdym kawalku drogi 0-1 traktuja pedał przyspieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rafsty
2 godziny temu, JackSet napisał:

Bo nie moge nazwac normalnymi ktorzy na kazdym kawalku drogi 0-1 traktuja pedał przyspieszenia.

 

Mnie uczyli na ecodrivingu że tak się właśnie powinno traktować pedał gazu. Jak najszybciej przyspieszyć wciskając pedał do 3/4 możliwości (nie dotyczy pierwszego biegu) i puszczać pedał wyhamowując silnikiem więc wtedy spalanie powinno być najniżesz :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polonus
Napisano (edytowane)
W dniu 14.02.2019 o 20:40, JACKO29 napisał:

Pierwsze dwa -trzy tysiące i powinno się ustabilizować niżej,trzeba też pamiętać,że komputer zapamiętuje styl jazdy i tak później steruje dawkami paliwa,

Wątpie w to uczenie się stylu jazdy ;) dawkami to steruje, żeby uzyskać odpowiedni skład mieszanki.

Edytowane przez polonus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

Niestety coś w tym jest,nie pamiętam już co było w poprzedniej Kaśce robione,ale stała jakiś czas w serwisie.Po odbiorze spalanie było dość duże,znacznie wyższe od normalnego,...chyba miałem też wtedy wczytywany nowy soft silnika.Polecono mi na  noc odpiąć aku by wyzerować pamięć komputera i uczyć go na nowo.To dało efekt! Spalanie wróciło do mojej normy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JackSet
Napisano (edytowane)

Wczoraj wracalem z Radomia eską nocą. Zero ruchu. Cale prawie 100 km na tempomacie z klimą przy predkosci 125 km spalanie 7.1.

To jest chyba miarodajne i niezalezne od kierownika i ew. uczenia sie kompa stylu jazdy.

Ciekaw jestem jak wyglada spalanie w QQ z 1.3 140 KM. Jeśli bedzie max 6 litrow a racze blizej 5.5 (bo jednak X jest troche ciezszy i wyzszy i ma 163 KM) to bedzie to dobry wynik.

Edytowane przez JackSet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MirekCC

Spalanie nowych małych silników z turbinami nie będzie wcale takie rewelacyjne.
Od dawna wiadomo, że samochód z małą pojemnością pali mniej od tego z dużą pojemnością. Wynika to z praw fizyki, mieszanka musi wypełnić cylindry i im większy tym więcej jej potrzeba.
Ale gdy obciążymy te silniki jednakową pracą to może okazać się, że ten większy do wykonania danej pracy wykorzystuje 50% swojej mocy a ten mniejszy musi pracować na 70% swojej mocy. Aby zniwelować różnice w spalaniu stosujemy więc przekładnie.
I dlatego skrzynie biegów dla małych pojemności są inaczej zestopniowane a inaczej dla większych pojemności.
Potem jeszcze dochodzi turbina i z malego silnika możemy uzyskać większą moc, nawet większą niż w tym dużym.
To wszystko zależy do czego taki silnik ma być użyty, w jakim pojeździe i ile chcemy żeby maksymalnie spalił.
Sterowanie wtryskiem, zmienne fazy, zmienna geometria to wszystko nam komplikuje sprawę.
Więc naprawdę trudno określić ile będzie palił silnik 1,3 160ps. To zależy jak producent go "ustawi".

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OsobaNN

1.33L to pożeracz paliwa.  10L to nie jest wcale taki zły wynik. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
buba1982

Można było pójść w diesla 1,5dci

trudno przekroczyć 6l / 100km w trybie mieszanym.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomkek1912
Napisano (edytowane)

1,5 dci to jest mistrz oszczędności. Moja ciotka j10 2+ w alpach piłuje na 2 i 3 biegu, a średnia wg kompa to 5,5. Gdyby nie to, że nie uznaje diesla w osobówkach to bym sobie kupiłbwłaśnie taki. No ale w 1,2 wg kompa mam 6,6.

Edytowane przez tomkek1912

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rafsty

Ja daje w d*pę mojemu i jak widać średnie spalanie jest poniżej 6. Gdyby nie to że nieraz auto nawet godzinę sobie pyka bo akurat maluch sobie śpi to pewnie spalanie byłoby poniżej 5,5.  Raz dla zabawy jechałem na tempomacie 90km/h na 5 biegu na trasie to na odcinku prawie 120 km spalanie było wg kompa 3,8L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
degaar

Ja po przejechaniu pierwszych 4000 km 1.3 140km mam średnie spalanie wg kompa 7.4 l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
buba1982
12 godzin temu, OsobaNN napisał:

1.33L to pożeracz paliwa.  10L to nie jest wcale taki zły wynik. 

Drugi samochód, który mamy z żoną, to Opel Astra J 1,4 Turbo 140KM.

Masa własna Opla Astry = masa własna Nissan QQ (no niestety Astra jest bardzo ciężka jak na kompakt).

I tak, przejechawszy nią 60 000km mogę stwierdzić, że:

- spokojna, bardzo spokojna jazda to spalanie ok. 7l/100km - wręcz PSJ (pizdowaty styl jazdy)
- normalna jazda w cyklu mieszanym to ok. 8l/100km

- jak go pogonisz, to 10 litrów idzie jak nic...

Z forum Astry wiem, że tak właśnie jest i nie ma się co oszukiwać.

Podejrzewam, że Nissanem QQ będzie podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OsobaNN

Generalnie 1.33L  to jakaś pomyłka... kosiarka moja ma 1,4L.  To jest moje zdanie , ale pojemności nie da się oszukać.  Silnik zrobiony razem z MB gdzie tam zasila klase A, ale tam nikt nie patrzy na spalanie.  Aby QQ jechał trzeba trzymać obroty inaczej nie da rady bo nie jedzie. Z mojej perspektywy to może jest trochę inaczej i jestem mniej obiektywny gdyż przesiadka od czasu do czasu z ponad 400 konnego samochodu to pojazdu z agregatem 1,33 L to dramat, bo nie jedzie..ale moja koleżanka przesiadła się z starego notesa 1,6L - swoją drogą genialny HR16* - do J11 z właśnie tym silnikiem i nie jest zachwycona mocą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29
12 godzin temu, degaar napisał:

Ja po przejechaniu pierwszych 4000 km 1.3 140km mam średnie spalanie wg kompa 7.4 l

Czyli ,dolicz przekłamanie około 0.5-08 L i wyjdzie Ci w miarę realne spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×