Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Qashqai brak zapłonu


mig86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

W moim qashqaiu zapalił się licznik i splonoł - skończyło się na wymianie, licznika, deski i stacyjki. 

I tu zaczynają się schody ponieważ 

Został założony inny licznik i inna stacyjka obie części z różnych aut.
Jest też inna instalacja pod deską ale identyczna jak poprzednia ponieważ się lekko podpaliła.
Moim zdaniem sterownik nie widzi licznika i stacyjki - na liczniku mruga kluczyk immobilajzera ale brak reakcji po przekręceniu stacyjki ciemność na liczniku i nie kręci oczywiście?

Proszę o sugestie gdzie szukać przyczyny lub czy moje przypuszczenia odnośnie immo mogą być trafne? 

Pozdrawiam Szymon 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś tylko stacyjkę a co z immobilajzerem? Zamontowałeś stary czy nowy pasujący do nowej stacyjki - kluczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie został stary immobilajzer 

Dla jasności bo, aż tak obcykany nie jestem, a nie chce w błąd wprowadzać

Immo w aucie to czarna plastikowa skrzynka na podszybiu to została fabryczna, natomiast kluczyk ze stacyjka i licznik jest od innego auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli został stary immobilajzer to musisz do nowego kluczyka przełożyć tą elektronikę zew starego kluczyka. Jesli masz nowy immobilajzer a reszta ze starego kluczyka to pozostaje "fachowiec" który sparuje Ci te dwa elementy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu istnieje taka opcja, że elektryk ustawi sterownik auta w tryb przyuczenie - tzn. przy pierwszym przekręceniu zapłonu sterownik w tym immo zaakceptuje stacyjke, kluczyk, licznik,... 

I pytanie czy to wystartuje? 

Taki zabieg 300 zł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wystartuje to mu nie zapłacisz :). Nie rozumiem tylko w czym jest problem? Twój samochód się palił? Twój immobilajcer pozostał w samochodzie? Paliła się instalacja a nie kluczyki więc jaki problem do nowych przełożyć stare bebechy pasujące do starego immobilajzera? Ale ..... Nie moja karawana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Fakt tego nie napisałem dokładnie, po kluczyku został tylko grot bo reszta się stopiła... 

Z mojego auta mam całe 

Immo, sterownik

z 2 stacyjke z kluczykiem,

z 3 licznik

wszystko oczywiście od takiego modelu jak mój - 2,0 DCI

Jeśli masz wiedzę to napisz czy blokada immo w takiej konfiguracji każdego osprzętu(stacyjka z kluczykiem, licznik) pochodzącego z innego auta skutkować może brakiem reakcji licznika na przekręceniu kluczyka? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Immobilizer składa się z transpondera w kluczyku i centralki (odbiornika) znajdującego się wewnątrz samochodu. Immobilizer przesyła swój sygnał do kluczyka zapłonu, który uruchamia w transponderze proces sprawdzający. Gdy sygnały są identyczne (w transponderze i urządzeniu sterującym immobilizera), klucz z immobilizerem zostaje uznany za właściwy. Kolego blokady mogą być różne. Najczęściej występuje odcięcie zasilania pompy paliwowej, przez co paliwo nie płynie do silnika lub odcięcie zapłonu, a nawet odcięcie całej elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...