krzysztof_g Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 Witam kolegów, w ostatnim tygodniu przeczytałem na tym forum sporo informacji na temat problemów, które są związane z pracą akumulatora w Nissan Qashqui 2012 diesel 1,6. Zainteresowałem się tą tematyką ponieważ od paru dni miałem objawy wskazujące,że coś jest nie tak z ładowaniem akumulatora ( wyświetlanie komunikatu "Start/Stop System fault). Ale tak się złożyło,że także w ostatnich dniach zrobiłem dwie dłuższe trasy (jedna 300km, druga 400km). Od tego momentu wspomniany komunikat przestał się pokazywać. Mimo to chciałem wypróbować niektóre rady, które przeczytałem na tym forum. Jedna to: wyciągnąć wtyczkę podłączoną do czujnika pomiaru prądu na ujemnej klemie akumulatora. Tutaj mam problem jak tą wtyczkę wyciągnąć. Nie chcę używać zbyt dużej siły, żeby czegoś nie urwać. W dolnej części szarej wtyczki znajduje się coś w rodzaju języczka, dźwigienki. Ale moje delikatne próby z tą dźwigienką nic nie dały. Czy któryś z kolegów jest w stanie udzielić mi jakiejś wskazówki? Z góry dziękuję za odpowiedź. Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 oczywiście odczep klemę od akumulatora a później ten języczek dociśnij i musi wejść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Jak nie odczepisz klemy to nie wybuchnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 2 godziny temu, cezzar1 napisał: Jak nie odczepisz klemy to nie wybuchnie. wybuchnąć nie wybuchnie ale musi się zrestartować system Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stillG Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Tak jak koledzy napisali aby ją wypiąć trzeba odpiąć kleme. Przy zapiętej klemie też nie mogłem jej wyjąć.Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 (edytowane) 51 minut temu, stillG napisał: aby ją wypiąć trzeba odpiąć kleme. Przy zapiętej klemie też nie mogłem jej wyjąć. Nie trzeba. Nie ma najmniejszego problemu, aby ją odczepić z klemami na akumulatorze. Ja zrobiłem to w środku lasu, bez żadnych narzędzi. Edytowane 18 Lutego 2019 przez cezzar1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztof_g Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Witam, sam zabieram głos w temacie który rozpocząłem. Wyciągnąłem tą wtyczkę ale zrobiłem to tak, że najpierw odłączyłem ujemną klemę akumulatora( zauważcie że robię to fachowo, ponieważ przed ingerencją w układ elektryczny, a taką ingerencją jest odłączenie wtyczki, rozłączam zasilanie z akumulatora). Wtyczka może być wyjęta bez rozłączania akumulatora ale to już nie jest fachowe. Przepraszam , ale nie zamierzałem nikogo obrazić. Przy okazji tych czynności dokładniej przyjrzałem się samemu czujnikowi prądu. Zauważyłem na jego powierzchni jakieś pęknięcia, które wzbudziły moje podejrzenia. Czy rzeczywiście mój czujnik jest o.k.? Jak mógłbym go sprawdzić? Z czujnika wychodzą 4 kabelki . Czy ktoś z kolegów jest w posiadaniu informacji na temat funkcji tych końcówek? Z góry dziękuję za odpowiedź. Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 10 godzin temu, krzysztof_g napisał: zauważcie że robię to fachowo, ponieważ przed ingerencją w układ elektryczny, a taką ingerencją jest odłączenie wtyczki, rozłączam zasilanie z akumulatora No no, włączając czy wyłączając światła albo kierunkowskazy, też odłączasz najpierw akumulator? W końcu ingerujesz w układ elektryczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztof_g Opublikowano 20 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 1 godzinę temu, cezzar1 napisał: No no, włączając czy wyłączając światła albo kierunkowskazy, też odłączasz najpierw akumulator? W końcu ingerujesz w układ elektryczny Sorry, wydaje mi się, że trochę upraszczasz temat. Przecież pendrive'a z komputera także wyciągnie się bez jakichś czynności dodatkowych typu "Wysuń..". Ale znam przypadki uszkodzeń spowodowanych taką szybką akcją. Z drugiej strony przeglądałem w przeszłości instrukcje napraw rożnych samochodów i w każdej jest ostrzeżenie i porada żeby rozłączać zasilanie akumulatora przy akcjach na układzie elektrycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 1 godzinę temu, krzysztof_g napisał: Sorry, wydaje mi się, że trochę upraszczasz temat. OK, nie ma tematu, niech każdy robi jak uważa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.