Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Problem z rozruchem na zimnym i chłodnym silniku


mistert
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Na zimnym i chłodnym (postój powyżej 15min powiedzmy) jest problem z odpaleniem na PB. Efekt jest taki na PB, a na LPG raczej jest gorzej.

Bez dodania gazu przy przekręceniu kluczyka od razu jakby zakręcił na reszce paliwa i gaśnie. Próba dalszego odpalenia bez dodania gazu udaje się dopiero po minimum 30s kręcenia autem i ledwo zaskakuje.

Z dodaniem gazu - dławi się, prycha i odpowiednio działając gazem w końcu zapala i można jeździć.

Jak jadę i mocno dam mu po garach i puszczam pedał gazu będąc na biegu to strzela w wydech (nigdy tak nie było a mam go już prawie 10lat).

Świece, kable zmienione. Benzyny w kolektorze dolotowym nie ma, tzn nie stoi jakiś nadmiar. Co jeszcze sprawdzić, co może być problemem? Proszę o pomoc w diagnozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakręcić butle pojeździć na PB aż gaz z układu się skończy i sprawdzić wtedy na PB czy jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nic nie pomogło.

Dziwi mnie że jak bez naciskania pedału gazu kręcę rozrusznikiem to jakby nie miał paliwa i nie może odpalić.

Znowu jak jadę i puszczam pedał to strzela w wydech jakby miał za dużo paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lambda OK, przepływka do czyszczenia ale tragedii nie ma z tego co znalazłem w innych postach.
Zastanawiam się czy jakieś wężyki podciśnienia nie popękały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem bardzo podobnie chociaż nie w Primerze. 

Problemem okazała się walnięta uszczelka pod głowicą (płyn spływał na tłoki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu kod błędu ... 43 Obwód czujnika TPS

Czujniki znalazłem po 70zł(firma jpn chyba, bo nie zrozumiałem dokładnie), hitachi 240zł, "blue..." (też nie pamiętam) 430zł.

Jak auto raczej ma mi jeszcze pojeździć z 2 lata to może wystarczy dla mnie ten najtańszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że za przepustnicą jest jakiś wężyk podciśnienia, który jest rozerwany.
Zmieniłem wężyk na nowy.
Wymieniłem czujnik TPS na ten tani (minimalna wartość, to 0,7V)
Trudność w odpalaniu pozostała nadal.
Błędów brak.
Pojawił się kolejny problem. W momencie zatrzymywania się, kiedy wrzucam na luz silnik zaczyna utrzymywać 1200-1500 obrotów i nie spada do 800. Czasem jest tak, że przygazuję i wraca do odpowiednich obrotów a czasem trzyma cały czas - reguły brak.

Jeszcze wężyki podciśnienia są gdzieś do wymiany? Co jeszcze mogę zrobić?

Ps. Chciałem oddać auto do mechanika. "O Panie bez komputera nic nie zdiagnozuję, a do takiego starego to już programów nie ma." I tak mi odpowiedziało dwóch, a trzeci "jak ma Pan sentyment do auta to mogę po kolei wszystko wymieniać aż się poprawi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.02.2019 o 19:04, mistert napisał:

Niestety nic nie pomogło.

Dziwi mnie że jak bez naciskania pedału gazu kręcę rozrusznikiem to jakby nie miał paliwa i nie może odpalić.

Znowu jak jadę i puszczam pedał to strzela w wydech jakby miał za dużo paliwa.

Sprawdź regulator ciśnienia na końcu listwy paliwowej jak również wężyk podciśnienia dochodzący do niego (wymień go, podobnie jak inne przewody podciśnienia). Po ściągnięciu wężyka z regulatora, sprawdź czy nie ma w nim paliwa ( -> uszkodzona membrana regulatora). 

Zmierz ciśnienie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Paliwa w kolektorze nie było teraz, ale czy powinno być w tej górnej części regulatora ciśnienia? Ten wężyk z opaską.
Z tego co piszesz @polo32 to tam ma być podciśnienie i koniec. Jednak tam znalazłem paliwo :( Ale miło, że oprócz TPS to jeszcze to do wymiany i liczę, że będzie super.

IMG_20190306_181055.thumb.jpg.a24f78c51417d3e4ae1c19ae10676394.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę, ale całe kłębowisko węży :)Jeśli w wężyku podciśnienia (tym górnym i cieńszym) jest paliwo, to membrana regulatora jest uszkodzona a tym samym cały regulator jest do wymiany. Ponadto wymień wszystkie wężyki podciśnienia (jak również paliwa), koszt niewielki, ale będziesz miał pewność działania podzespołów.. Guma z czasem parcieje i należy przewody wymienić na nowe (niezależnie od ich stanu), w trosce o swoje bezpieczeństwo, a tym bardziej w leciwych samochodach. Nie oszczędzaj i nie kupuj przypadkiem przewodów Fagumit-u (b.szybko puchną i rozwarstwiają się).

Kiedy wymieniany filtr paliwa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego regulatora nie idzie dostać. Będę musiał jakiś uniwersalny wstawić :(.

Z 3 lata temu filtr paliwa. Nie wymieniam tego za często jeżdżąc na LPG cały czas.
Bardziej myślę o tym, żeby jednak wstawić wyłączanie pompy paliwa w momencie przełączenia na lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Podsumowując. Primerka jeździ jak szalona teraz.

To był ciąg problemów.
Zaczęło się od czujnika TPS, zaraz potem padł regulator ciśnienia paliwa (dzięki uprzejmości jasiug23 - dzięki za regulator paliwa) problem został rozwiązany. Zaraz po tym stałem na większym nachyleniu terenu przez noc i ... pompa paliwa zatkała się syfem z baku :(

Wszystkim bardzo dziękuję za pomoc i zaangażowanie w temat.

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mistert napisał:

Zaraz po tym stałem na większym nachyleniu terenu przez noc i ... pompa paliwa zatkała się syfem z baku

Rezultat jazdy na niewielkiej ilości benzyny w zbiorniku (= mam przecież LPG).  

W dniu 6.03.2019 o 21:43, mistert napisał:

Bardziej myślę o tym, żeby jednak wstawić wyłączanie pompy paliwa w momencie przełączenia na lpg.

Nawet o tym nie myśl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuje jak mam 1/4 zbiornika do połowy baku. Także problem to chyba wiek auta - 21lat.

Co jest złego w wyłączeniu pompy paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mistert napisał:

 

Co jest złego w wyłączeniu pompy paliwa?

brak płynnego przejścia pomiędzy paliwami np. podczas wyprzedzania :D pompa ma działać cały czas przecież jej nic nie zaszkodzi bo to jej naturalne środowisko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje demontaż i czyszczenie zbiornika.

Nie wiem jakiej generacji masz instalację LPG. Pomijając to, ECU cały czas monitoruje stan obciążenia silnika i wyświetli check w przypadku braku zasilania. Ponadto pompa paliwa cały czas utrzymuje odpowiednie ciśnienie w instalacji Pb.  W przypadku pracy LPG i wystąpienia zbyt niskiego ciśnienia gazu następuje automatyczne przełączenie na zasilanie Pb. Po dłuższej jeździe na LPG, ciśnienie w benzynowym układzie będzie niskie, silnik zgaśnie albo będzie następowało szarpnięcie - co nie jest ani bezpieczne ani właściwe dla poprawnej pracy silnika (nie mówiąc o zaniku wspomagania w przypadku zgaśnięcia silnika).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda. Tyle lat było oki, jak padnie pompa to trzeba wymienić i dalej jeździć.

Podczas wyprzedania to niestety taka sytuacja ma miejsce najczęściej w turbo dieslach i na to nie ma wpływu.

Wszystko doprowadzone do ładu, także niech sobie dalej primerka lata....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...