Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Patrol Y61 Lift 3 cale - drgania


jammer

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
Potrzebuję malej pomocy przy zdiagnozowaniu problemu. Zrobiłem lift mojego patrola - sprężyny Lovells 3 cale HD( przednie i tylnie) z amortyzatorami profendera dedykowanymi na 3-4 cale (bez liftu budy). Zamontowałem regulowane Panhardy (P+T) i dodatkowo Dropboxy (obniżają skrzynię o jakieś 1,2 cm) pod przednie wahacze (standardowe tuleje bez mimośrodów). Auto mi zaczyna wpadać w wibracje po przekroczeniu szybkości 30 km/h a jak przy prędkości okolo 80km/h zdejmę nogę z gazu to zaczyna dodatkowo przez chwilę wyć. Łożyska sprawdzone, krzyżaki wałów też - są ok. tylny wał jest pod dosyć mocnym kątem. Poradźcie co robić bo mam kilka propozycji i nie wiem która słuszna. Rekomendują mi między innymi:

1. Zamontowanie z tyłu regulowanych wachaczy (dolnych + przednich) albo

2. Zrobienie tylnego wału na zmówienie - na dwóch krzyżakach przy wyjściu ze skrzyni

3. Zastosować jeszcze dodatkowe dystanse pod belkę skrzyni takie 1cm

4. Wymiana zawieszenia na 2 cale  - drogo i bez sensu zwłaszcza że kupiłem nowe zawieszenie

 

Z góry dzięki za konkretne porady, lub wskazanie np do kogo w Warszawie mogę podjechać kto ma doświadczenie i pomoze rozwiązać problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Najtaniej było by dać jeszcze po podkładce aby obniżyć skrzynię ale chyba bym poszedł w kierunku zmiany wahaczy z regulacją 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za podpowiedź. Podkładki pod belkę skrzyni (1 cm) spróbuję jeszcze dać zanim pójdę dalej, razem to obniży skrzynię o ponad 2cm. Robiłem pomiar kata zejścia wału tylnego i wyszło 24 stopnie - pomiar na specjalnym mierniku laserowym.  Pozostałe opcje niestety robią się już kosztowne, wachacze wyjdą pewnie z 1000 PLN (4szt) zmiana liftu to ca 2600 PLN, a wal na zamówienie też pewnie około 2000PLN.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dzięki. Na chwilę obecną oddałem tylni wał do przerobienia do firmy zajmującej się wałami. Wał został wydłużony (zmieniono kopyta) i problem niestety nie ustąpił.

Wobec powyższego robię przymiarkę do regulowanych wahaczy. Może  ktoś coś podpowie:

1. Czy muszę kupić komplet (górnych i dolnych ) wahaczy, czy np same dolne wystarczą i ich wyregulowanie (wydłużenie) - odsunięcie mostu do tyłu?

2. znalazłem wahacze regulowane śrubą rzymską polskiej firmy IOD Performance :http://iodshop.pl/index.php?id_product=32&controller=product - łatwiej je wyregulować - bo regulacja odbywa się bez ich zdejmowania - nie tak jak w przypadku innych regulowanych wahaczy - ktoś je stosował może, to chyba nowość tej firmy.

3. O ile mam wydłużyć w cm (wyregulować) te wahacze w stosunku do seryjnych - Lift wyszedł 4 cale. Gdzieś w necie doczytałem tylko tyle że kąt flanszy mostu musi być równy kątowi flanszy wychodzącej z reduktora, nie znalazłem jakiegoś fachowego artykułu na temat regulacji - jak ją przprowadzić - może gdzieś na forum to ktoś dobrze opisał - będę wdzięczny za link.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...