Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ubytek płyny z zbiorniku chłodnicy


xnd2013
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu muszę dolewać płyn do chłodnicy bo mam w nim ubytki, jakiś czas temu znajomy mechanik wymienił mi belkę pod chłodnicą bo była cała zjedzona, natomiast dziś mając zalany zbiornik do MAX to po 70 km, płyn ubył  prawie do połowy zbiornika co o tym myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica  jest szczelna, bo sam sprawdzał, co jeszcze może być tego powodem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam napisałeś ,że belka pod chłodnicą zostala wymieniona bo przerdzewiala.W jaki sposób mechanik sprawdzał szczelność chlodnicy ?

Przyczyn moze być kilka tu masz w skrócie

https://www.motofakty.pl/artykul/gdzie-jest-plyn.html

Edytowane przez HOROWITZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było jakichkolwiek wycieków, ale fakt nie dopisałem że mam LPG z BRC, no cóż plan mam taki

Jutro jazda bez ogrzewanie na instalacji LPG, jak będzie tak samo to jazda na benzynie bez ogrzewania, jeśli nie to pewnie chłodnica , czy masz jeszcze jakieś inne pomysły (czy moje są bez sensu) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok, chwilę czasu minęło , to że ubyło pół zbiornika płynu do chłodnicy to jest to ze układ chłodzenia był nie odpowietrzony, natomiast jak jeździłem bez ogrzewania to płyn nie ubywał (zrobiłem jakieś 150 KM). Problem wraca na ogrzewaniu , natomiast znajomy mechanik trafnie zauważył że węże od chłodnicy do silnika są twarde jak skała, po wymianie korka do chłodnicy (tak samo 0,9 atm. korek oryginalny w porównaniu do nowego miał bardziej miękką sprężynę)  ciśnienie na wężach spadło. I właśnie czy jest możliwość że uszkodzony korek spowodował wzrost ciśnienia i zrobiła się nieszczelność na nagrzewnicy i przy włączeniu ogrzewania i uruchomieniu nadmuchu to ten siłą powietrza wydmuchuje płyn z  nagrzewnicy ?

I jeszcze druga sprawa , po zmianie korka gdy jadę po jakimś czasie  słyszę szum  przy rozrządzie , czy jest możliwe że zbyt duże ciśnienie miało niekorzystny wpływ pompę wody a teraz na normalnym ciśnieniu to wychodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, xnd2013 napisał:

... I jeszcze druga sprawa , po zmianie korka gdy jadę po jakimś czasie  słyszę szum  przy rozrządzie , czy jest możliwe że zbyt duże ciśnienie miało niekorzystny wpływ pompę wody a teraz na normalnym ciśnieniu to wychodzi ?

Bardziej niż ciśnienie (chociaż i ono miało wpływ), destrukcyjny wpływ na pompę wody miało (i ma nadal), zapowietrzenie układu chłodzenia -> kawitacja. Ma nadal, bo układ nie jest jeszcze dobrze odpowietrzony, a łopatki pompy wody zostały zniszczone przez kawitację. Pojawiający się szum, to najprawdopodobniej łożysko pompy (pompa do wymiany).

Obejrzyj dokładnie szczelność połączeń przewodów chłodnicy, nagrzewnicy oraz reduktora gazu oraz ciepłotę na wejściu i wyjściu z tych podzespołów (uważaj na wiatrak chłodnicy i paski osprzętu).

Ponadto:

1). nie dymi na biało z rury wydechowej?

2).Nie ma zapachu spalin w zbiorniczku wyrównawczym?

3). Chłodnica i reduktor były demontowane podczas wymiany belki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, polo32 napisał:

Bardziej niż ciśnienie (chociaż i ono miało wpływ), destrukcyjny wpływ na pompę wody miało (i ma nadal), zapowietrzenie układu chłodzenia -> kawitacja. Ma nadal, bo układ nie jest jeszcze dobrze odpowietrzony, a łopatki pompy wody zostały zniszczone przez kawitację. Pojawiający się szum, to najprawdopodobniej łożysko pompy (pompa do wymiany).

Obejrzyj dokładnie szczelność połączeń przewodów chłodnicy, nagrzewnicy oraz reduktora gazu oraz ciepłotę na wejściu i wyjściu z tych podzespołów (uważaj na wiatrak chłodnicy i paski osprzętu).

Ponadto:

1). nie dymi na biało z rury wydechowej?

2).Nie ma zapachu spalin w zbiorniczku wyrównawczym?

3). Chłodnica i reduktor były demontowane podczas wymiany belki?

 

To znaczy jak prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzenia w almer-a ?

Co do punktów

1 Nie dymi na biało, ani na czarno, w silniku tylko olej

2 Nie ma zapachu spalin w zbiorniczku wyrównawczym

3 Chłodnica  była demontowana podczas wymiany belki co do reduktora nie wiem, całość była zalana świeżym płynem.

A czy jest  możliwość że uszkodzony korek spowodował wzrost ciśnienia i zrobiła się nieszczelność na nagrzewnicy i przy włączeniu ogrzewania i uruchomieniu nadmuchu to ten siłą powietrza wydmuchuje płyn z  nagrzewnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, xnd2013 napisał:

To znaczy jak prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzenia w almer-a ?

Jest o tym trochę w necie, (już nie chce mi się powtarzać), np.

 https://forum.nissanklub.pl/topic/80193-wymiana-i-odpowietrzanie-ukladu-chłodniczego/

https://forum.nissanklub.pl/topic/81075-odpowietrzanie-ukladu-chlodzenia/  i inne tematy (poszukaj).

Istotnym jest, że odpowietrzamy przy położeniu dźwigni regulacji nagrzewnicy lub klimatyzacji w położeniu najwyższej temperatury (= zawór nagrzewnicy otwarty). Nie jest to też proces jednorazowy - chociaż z reguły udaje się za pierwszym razem. Dla pewności sprawdzamy, (a jeśli trzeba powtarzamy odpowietrzanie kilkukrotnie) i kontrolujemy czy nie ma ubytku płynu następnego dnia. Jeśli uszkodzona jest pompa - odpowietrzanie nie powiedzie się. Nie wiem, gdzie u Ciebie znajduje się reduktor LPG (powyżej czy poniżej zbiornika wyrównawczego) i jak jest wpięty w układ chłodzenia (to też ma wpływ na odpowietrzanie).

Ponadto nie odpowiedziałeś, jaką masz temperaturę  przewodów (po otwarciu termostatu) na ich wejściu  i wyjściu  (chłodnica, nagrzewnica).

22 godziny temu, xnd2013 napisał:

A czy jest  możliwość że uszkodzony korek spowodował wzrost ciśnienia i zrobiła się nieszczelność na nagrzewnicy i przy włączeniu ogrzewania i uruchomieniu nadmuchu to ten siłą powietrza wydmuchuje płyn z  nagrzewnicy ?

Przy nieszczelnej nagrzewnicy masz płyn w nogach pasażera i słodkawy zapach od niego w kabinie (+ zaparowane szyby). Układ chłodzenia ma zamknięty obieg - wentylator rozprowadza tylko ciepło unoszące się z nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...