Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Arletta

Dolewanie oleju do silnika

Recommended Posts

Arletta

Witam na Forum,

Chciałabym zapytać użytkowników Nissana Pulsara z silnikiem 1,2 jak wygląda pobór oleju przez silnik. Tzn czy musicie dolewać olej pomiędzy rocznymi przeglądami? Mój Nissan wymaga dolewania litra oleju na 1000 km. Serwis twierdzi, że "ten typ tak ma". Nie do końca jakoś wierzę. Bardzo proszę o Wasze opinie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thunder

Ten typ ma tak nie mieć. Jest o tym wątek w dziale J11 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arletta

Dziękuję 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej G
39 minut temu, Arletta napisał:

Mój Nissan wymaga dolewania litra oleju na 1000 km. Serwis twierdzi, że "ten typ tak ma".

Na podstawie swoich doświadczeń powiem jednoznacznie - ten typ tak nie ma. Eksploatuję Pulsara od stycznia 2015, na liczniku ok. 28 tys i nigdy, ale to nigdy nie musiałem dolewać oleju. Jak zalewali na przeglądzie, identyczny poziom miałem przed kolejnym rocznym.

Jak ich nie będziesz gnębiła w trakcie gwarancji, to Cię będą zbywali głupimi tekstami jak do tej pory. Pewnie zacierają ręce i czekają na moment, kiedy gwarancja minie, a wtedy chętnie znajdą przyczynę i zabiorą się do roboty, tyle tylko że już na Twój koszt.
Gdzie serwisujesz ?
Nie daj się

Share this post


Link to post
Share on other sites
hubert406

Potwierdzam , przebieg 34 tys ani kropli między przeglądami nie dolewalem .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arletta

Niestety już się dałam. Gwarancja skończyła mi się w styczniu. Zgłaszałam ten problem kilka miesięcy po pierwszym przeglądzie i po zmianie oprogramowania, ale oczywiście usłyszałam, że tak ma być. Tłumaczyłam im, że w pierwszym roku tak nie było, ale bez reakcji. Później jeszcze przy każdym przeglądzie mówiłam, że silnik pobiera dużo oleju. Za każdym razem słyszałam to samo. Teraz, po zakończeniu gwarancji pojechałam na wymianę oleju do innego mechanika i on mi mówi, że to absolutna bzdura, że silnik nie może pobierać takich ilości oleju. Po prostu dałam się oszukać. Kupiłam samochód u Polodego w Przeźmierowie koło Poznania i tam też serwisowałam. Nawet Pan Polody pokazywał mi info z Nissana, że ten typ silnika pobiera 1 l oleju na 1000 km. A ja, naiwna uwierzyłam 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kazik_R52

Jedz w innym miejscu zmień olej i filtr. Zobacz co się dzieje wtedy

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomkek1912

Ja nic nie dolewam, a już dwie wymiany zrobiłem odkąd kupiłem po leasingu. Robie tak 10-12k km na rok. We wrześniu trzeci raz będę wymieniał filtry i olej. Czy olej mi bierze to nie wiem, zakładam, że nie. Tak przynajmniej wygląda jak oglądam bagnet tak co dwa miesiące. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
yogi

Cześć 

ja mam na liczniku 90 tys. i niestety raz na 5-7 tys muszę dolać z pół litra, niestety serwis powiedział że jeśli nie zużywa oleju więcej niż 1 litr na 1000 km to jest ok.

Nie ma możliwości aby z nimi wygrać.

Także jeżdżę i dolewam, aha oprogramowanie mam już dawno zmienione, niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariusz71

Przejechane ok 45 tys i nic nie dolewam pomiędzy przeglądami/co rok/. Nawet trasa do Londynu i z powrotem, zero dolewki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kravvsebb

U mnie brał tak z 0,35 na 1000 km a jak olej na inny zmieniłem to spadło do ćwiartki na 1000. No cóż są takie samochody, które biorą i trzeba z tym żyć. Jakby litrami ginęło to wtedy byłby powód do reakcji a przy tej ilości serwis niestety ma rację...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kazik_R52

Nowe silnika Honda 1.5T rozmnażają olej i Honda kombinuje i nadal efekty mizerne 

Share this post


Link to post
Share on other sites
polonus

Ja właśnie jestem w trakcie testów spalania oleju. Zalałem do pełna i sprawdzę stan za 1000km. Niestety bagnet nie ułatwia testów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej G
W dniu 17.05.2019 o 19:21, polonus napisał:

Zalałem do pełna i sprawdzę stan za 1000km. Niestety bagnet nie ułatwia testów.

Czytelność bagnetu znacznie wzrasta, jeżeli nie zalewamy oleju do pełna, ale do połowy miarki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomkek1912

Potwierdzam, zalać tak jak podaje producent albo w granicach od 4,4 do 4,6 i wypadnie gdzieś w połowie min, Max. Przynajmniej u mnie tak wstrzeliło, a zalałem 4,5 litra. Jednak śmieszne jest to, że wcale nie jestem pewny czy to co widzę jest tym co widzę, bo olej się rozmazuje na tym bagnecie, ale jest taki stały ślad, jakby przebarwienia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
polonus

@Andrzej G teraz mam nalane i sprawdzony poziom rano, olej ma ok. 5 tyś. km, więc mniej więcej coś widać, bo olej już niezbyt czysty.

@tomkek1912 w sumie to mi zawsze po przeglądzie oddawali z pół litra w baniaku. Wydawało mi się, że oleju jest na max, ale świeży olej + ten bagnet = do duża niepewność pomiaru :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arletta

A co jaki czas dolewasz olej, o ile w ogóle? Mój Nissan pożera 1 litr na 1000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites
polonus
Posted (edited)
12 godzin temu, Arletta napisał:

A co jaki czas dolewasz olej, o ile w ogóle? Mój Nissan pożera 1 litr na 1000 km

Wiesz do tej pory bańka 5-litrowa starczała mi na jakieś 10 tyś. km, czyli palił niewiele. Wymiany robiłem mniej więcej co pół roku, teraz mam 57 tyś. km. Używam od pierwszej wymiany - przy 15 tyś. km oleju Liqui Moly high-tec 5w-40. Ostatnio coś więcej dolewam, dlatego postanowiłem to sprawdzić. Tak jak napisałem - zalałem na maksa i po tyś. km sprawdzę stan, to się okaże. Na pewno się podzielę informacją :) Tak czy inaczej postanowiłem przejść na Shell Helix Ultra 5w-40, szczególnie jakby się okazało, że spalanie oleju przekroczy moją normę - ustaliłem sobie 250ml/1000km :D Niby jeszcze mam fabryczną gwarancję + raczej na pewno na kolejny rok przedłużę, jakoś nie mam zaufania do tego silnika po tym co czytam wokół ;) w sumie szkoda, bo auto nawet fajne, bardzo pojemne i nietypowe, a sprzęgło szarpie - być może koło dwumasowe, no i to zużycie oleju :D

Edited by polonus

Share this post


Link to post
Share on other sites
kravvsebb

Czytam tak sobie Wasze wypowiedzi i tak się zastanawiam co jest ze mną nie tak bo ja z odczytem poziomu oleju nie mam żadnego problemu. Więc albo: źle czytam albo mam zmieniony bagnet.

Kolego Polonus z tym zużyciem naprawdę nie ma tragedii choć znam takich którym w 1,2 dużo ginęło, aż silnik zmieniali. Zawsze możesz sobie przypomnieć Ecoteca Opla, 1,8 Almerowe albo 1,8 TSI i uświadomisz sobie że mają gorzej inni...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
polonus
W dniu 22.05.2019 o 15:24, kravvsebb napisał:

Czytam tak sobie Wasze wypowiedzi i tak się zastanawiam co jest ze mną nie tak bo ja z odczytem poziomu oleju nie mam żadnego problemu. Więc albo: źle czytam albo mam zmieniony bagnet.

Kolego Polonus z tym zużyciem naprawdę nie ma tragedii choć znam takich którym w 1,2 dużo ginęło, aż silnik zmieniali. Zawsze możesz sobie przypomnieć Ecoteca Opla, 1,8 Almerowe albo 1,8 TSI i uświadomisz sobie że mają gorzej inni...

 

Przejechałem 850km i zajrzałem. Zużycie pomiarem bagnetowym praktycznie niemierzalne. Przedłużam test do 2tyś. km, bo na razie to wychodzi mi na oko poniżej 0.1l/1000km, ale błąd pomiaru mam chyba z 0.2l/1000km :D , czyli równie dobrze mogło i przybyć. Wybiorę się w jakąś trasę to ocenię po.

Dla ciekawskich zrobiłem pomiar przyspieszenia 0-100km/h jakąś androidową apką. Mocno mniej więcej, w jedną stronę 10.9s, w drugą 11.6s. Można przyjąć, że ja + mój bagażnik to dwie znormalizowane osoby w aucie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×